Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Zo'n scorpion 1.75 heb ik hier liggen maar dat is niet wat ik zoek.
Het is echt om op de weg te gaan rijden. Ik wil gewoon geen slicks leggen waarbij ik een binnenband moet gebruiken.
FaNTiLaToR
Mountainbiker
Location: xt KIT, MOFU XC comp, hayes hfx9, marzocchi junior T

winterbanden

Post by FaNTiLaToR »

ik heb maxxis mofo xc comp's liggen, en ik heb er nog nix van klachten over, zeer sterke banden, hebben al enkele snakebites overleefd, bijna onverslijtbaar, zeer scherpe zijranden aan de zijkant.
Image
linkse is voorband, rechtse is achterband...

zijn zeer snel op zowel terrein als weg, in zand bijten ze zoals ik in een appel bijt, hard dus...

ben er zeer blij over, enkel spijtig dat ze officieel niet meer verkocht worden omwille van een reden dat ikzelf niet ken...
mss waren ze te goed, dat de concuirrentie niet mee kon :D :D :P :P :bounce: :wink: :roll: [/img]
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

voor mijn moddertochten heb ik Hutchinson Mosquito 1.85, bolt wel nie zo goe op de baan wegens de grote afstand tussen de noppen, slijt ook wel, maar het heeft grip, en wendbaarheid, ik dacht dat ze de mosquito hebben in 2.1 of zo ook, echte tractorbanden :lol:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ne schwalbe super moto ofzo mss? of ne andere strandband ? worden ook gebruikt voor city bikes dacht ik.. :wink:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Super Moto bestaat bij mijn weten niet in UST.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

:oops: :oops: sorry dan .. de maat is trouwens ook wel breed, dacht 2.35 ofzo ietske.. #-o
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik denk dat er niks anders opzit dan werken met binnenbanden.. :(
Dan kan ik wel echte slicks leggen...

grtz
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Wat heb jij eigenlijk tegen binnenbanden? :-?
Een binnenbandje steken is in 2 minuten geflikt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik rij nog maar pas met UST's.
Ik denk als ik binnenbanden moet steken en een keer of twee per week moet wisselen dat die suppap gaat slijten. Het is toch langs hier dat een UST lucht verliest.?
Correct me if I'm wrong :oops:
Ken er ook nog nie zoveel van....
Ik ben gewoon iemand die veel op de weg fietst (ong. 2 keer per week en dan tegen de 100km) maar ook elke week een TT wil doen.
Dus zou ik zeker 1 keer per week moeten wisselen. In de zomermaanden wat meer, meer off road.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

Schwalbe Jimmy 2.1: de perfecte compromis tussen

1. zeer goeie grip in modder, op natte boomwortels, rotsen, ... fantastisch goeie zijdelingse grip
2. zeer hoog rendement door de lage rolweerstand
3. lage slijtage (zelfs op asfalt)

eigenlijk heb ik maar 2 stel banden meer: droog = Hutchinson Python en nat = Jimmy, beide tubeless, na al vele banden geprobeerd te hebben, zo bvb. is de Scorpion (1.75) super in echte blubber maar slijt hij enorm vlug van zodra het in de winter ook wat droger (harder) ligt en daarenboven staat de Jimmy ook heel goed zijn mannetje in echte blubber ... de Michelins (XLS, Comp S) vind ik te hard (harde rubber waardoor minder goeie grip) enz ...
:wink:
Post Reply