Zo'n scorpion 1.75 heb ik hier liggen maar dat is niet wat ik zoek.
Het is echt om op de weg te gaan rijden. Ik wil gewoon geen slicks leggen waarbij ik een binnenband moet gebruiken.
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
FaNTiLaToR
- Mountainbiker
- Location: xt KIT, MOFU XC comp, hayes hfx9, marzocchi junior T
winterbanden
Post by FaNTiLaToR »
ik heb maxxis mofo xc comp's liggen, en ik heb er nog nix van klachten over, zeer sterke banden, hebben al enkele snakebites overleefd, bijna onverslijtbaar, zeer scherpe zijranden aan de zijkant.

linkse is voorband, rechtse is achterband...
zijn zeer snel op zowel terrein als weg, in zand bijten ze zoals ik in een appel bijt, hard dus...
ben er zeer blij over, enkel spijtig dat ze officieel niet meer verkocht worden omwille van een reden dat ikzelf niet ken...
mss waren ze te goed, dat de concuirrentie niet mee kon :D :D
[/img]

linkse is voorband, rechtse is achterband...
zijn zeer snel op zowel terrein als weg, in zand bijten ze zoals ik in een appel bijt, hard dus...
ben er zeer blij over, enkel spijtig dat ze officieel niet meer verkocht worden omwille van een reden dat ikzelf niet ken...
mss waren ze te goed, dat de concuirrentie niet mee kon :D :D
Ik rij nog maar pas met UST's.
Ik denk als ik binnenbanden moet steken en een keer of twee per week moet wisselen dat die suppap gaat slijten. Het is toch langs hier dat een UST lucht verliest.?
Correct me if I'm wrong
Ken er ook nog nie zoveel van....
Ik ben gewoon iemand die veel op de weg fietst (ong. 2 keer per week en dan tegen de 100km) maar ook elke week een TT wil doen.
Dus zou ik zeker 1 keer per week moeten wisselen. In de zomermaanden wat meer, meer off road.
Ik denk als ik binnenbanden moet steken en een keer of twee per week moet wisselen dat die suppap gaat slijten. Het is toch langs hier dat een UST lucht verliest.?
Correct me if I'm wrong
Ken er ook nog nie zoveel van....
Ik ben gewoon iemand die veel op de weg fietst (ong. 2 keer per week en dan tegen de 100km) maar ook elke week een TT wil doen.
Dus zou ik zeker 1 keer per week moeten wisselen. In de zomermaanden wat meer, meer off road.
Schwalbe Jimmy 2.1: de perfecte compromis tussen
1. zeer goeie grip in modder, op natte boomwortels, rotsen, ... fantastisch goeie zijdelingse grip
2. zeer hoog rendement door de lage rolweerstand
3. lage slijtage (zelfs op asfalt)
eigenlijk heb ik maar 2 stel banden meer: droog = Hutchinson Python en nat = Jimmy, beide tubeless, na al vele banden geprobeerd te hebben, zo bvb. is de Scorpion (1.75) super in echte blubber maar slijt hij enorm vlug van zodra het in de winter ook wat droger (harder) ligt en daarenboven staat de Jimmy ook heel goed zijn mannetje in echte blubber ... de Michelins (XLS, Comp S) vind ik te hard (harde rubber waardoor minder goeie grip) enz ...

1. zeer goeie grip in modder, op natte boomwortels, rotsen, ... fantastisch goeie zijdelingse grip
2. zeer hoog rendement door de lage rolweerstand
3. lage slijtage (zelfs op asfalt)
eigenlijk heb ik maar 2 stel banden meer: droog = Hutchinson Python en nat = Jimmy, beide tubeless, na al vele banden geprobeerd te hebben, zo bvb. is de Scorpion (1.75) super in echte blubber maar slijt hij enorm vlug van zodra het in de winter ook wat droger (harder) ligt en daarenboven staat de Jimmy ook heel goed zijn mannetje in echte blubber ... de Michelins (XLS, Comp S) vind ik te hard (harde rubber waardoor minder goeie grip) enz ...