Scott 2011

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

bij Scott in Kortenberg, kan je op afspraak kijkje gaan nemen.
kr@be
Mountainbiker

Spark 2011

Post by kr@be »

looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ferme bike kr@be !
Vind dat Scott qua design en technologie (geometrie etc) er weer ferm op vooruit gaat tov vorige jaren feitelijk.
Altijd geweldig gevonden en de 2011-modellen vind ik er echt keitof uitzien ..
Wel vind ik dat scott her en der weer steken laat vallen..en weeral zoals de andere jaren in de beginners-klasse.
Een scott scale 60 bv ..qua afmontage een echte beginners-bike in de sport , toch geleverd zonder klikpedalen en de alex xc-velgen , voor een prijs boven de 1000€!?

Als ik dit vergelijk met de scale 60 waarmee ik begonnen ben in en 2006 ...veel lichter frame , klikpedalen , dual-hendels (duurder) , vol met ritchey-oem onderdelen...
Kan ik enkel besluiten dat ze , héél duur zijn geworden , de beginnersbikes wat ondermaats afmonteren en dit willen goedmaken met wat duurdere bandjes en 'schijfremmen' .(die dan nog geeneens op deore-niveau zijn nb. !)

Hoe kan een mens dan nog een 'scott' aanraden aan een beginner , terwijl andere merken duidelijk aantrekkelijker zijn in die prijsklasse .
Neem er nog eens bij dat je eerste bike belangrijk is in het verdere verloop van je hobby en keuzes in bikes met de jaren...
Vind dan ook dat Scott echt teveel op hun 'prestige en faam' steunen en meer moeite mochten doen om ook beginners te laten proeven vh 'Scale-gevoel' ...spijtige zaak...

Voor de rest natuurlijk niets dan lof over scott etc , maar ik hoop toch dat ze ooit nog eens terugkomen hierop ...ik vond het allesinds een privilege als beginner dat ik voor 800e een geweldige scott kon kopen..en daarop rust mijn keuze ook met de jaren als trouwe scott-klant . Nu zou dat heel anders lopen allicht...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Da's wel waar, ik rij nog altijd rond met m'n alu Scale frame en ben er nog steeds zeer tevreden van.
Mocht ik nu beginnen met MTB zou ik Scott waarschijnlijk ook links laten liggen: ze zijn nooit goedkoop geweest maar worden wel duurder en duurder.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

sommige merken willen geen beginnersimago, da's ook een begrijpelijke strategische keuze.
Ik vind de beginnersfietsen van Intense en RM ook nogal duur..

Bovendien, wat Dirt en DH betreft heeft scott absoluut super betaalbare bikes.
Ik denk dat ze dat wel naar de XC uitbreiden ook.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

looneycooney wrote:Ferme bike kr@be !
Vind dat Scott qua design en technologie (geometrie etc) er weer ferm op vooruit gaat tov vorige jaren feitelijk.
Altijd geweldig gevonden en de 2011-modellen vind ik er echt keitof uitzien ..
Wel vind ik dat scott her en der weer steken laat vallen..en weeral zoals de andere jaren in de beginners-klasse.
Een scott scale 60 bv ..qua afmontage een echte beginners-bike in de sport , toch geleverd zonder klikpedalen en de alex xc-velgen , voor een prijs boven de 1000€!?

Als ik dit vergelijk met de scale 60 waarmee ik begonnen ben in en 2006 ...veel lichter frame , klikpedalen , dual-hendels (duurder) , vol met ritchey-oem onderdelen...
Kan ik enkel besluiten dat ze , héél duur zijn geworden , de beginnersbikes wat ondermaats afmonteren en dit willen goedmaken met wat duurdere bandjes en 'schijfremmen' .(die dan nog geeneens op deore-niveau zijn nb. !)

Hoe kan een mens dan nog een 'scott' aanraden aan een beginner , terwijl andere merken duidelijk aantrekkelijker zijn in die prijsklasse .
Neem er nog eens bij dat je eerste bike belangrijk is in het verdere verloop van je hobby en keuzes in bikes met de jaren...
Vind dan ook dat Scott echt teveel op hun 'prestige en faam' steunen en meer moeite mochten doen om ook beginners te laten proeven vh 'Scale-gevoel' ...spijtige zaak...

Voor de rest natuurlijk niets dan lof over scott etc , maar ik hoop toch dat ze ooit nog eens terugkomen hierop ...ik vond het allesinds een privilege als beginner dat ik voor 800e een geweldige scott kon kopen..en daarop rust mijn keuze ook met de jaren als trouwe scott-klant . Nu zou dat heel anders lopen allicht...
zoveel is er de laatste jaren toch niet veranderd, scale en spark zijn al jaren zelfde gebleven
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Headshot wrote: zoveel is er de laatste jaren toch niet veranderd, scale en spark zijn al jaren zelfde gebleven
Zoals in dit topic te lezen valt is de Scale dit jaar volledig vernieuwd. De Spark is ook nog wel vooruitstrevend genoeg om genoeg verkocht te geraken mijns inziens. Deze zou wel vervangen mogen worden volgend seizoen.
coast rider
Mountainbiker

Post by coast rider »

De Spark van enkele jaren geleden zie ik altijd met 100mm voorvork en de nieuwe met 120mm. Volgens mij is het frame hetzelfde gebleven. Waarom heeft Scott de voorvorklengte dan verandert? Dat geeft toch een heel ander stuurgedrag?
Kenny_
Mountainbiker

Post by Kenny_ »

nog iemand een gedacht waar ik de scale RC live kan bekijken.
Wil hem toch eerst in het echt zien voordat ik hem bestel. :drunk:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

voor de zoveelste keer...
je belt naar 02 755 93 20, je maakt een afspraak, en rijdt naar Kortenberg. Kan je heel het Scott gamma bekijken, fietsen, kleding, accesoires, Granville, dt swiss, crankbrothers...
Post Reply