iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
sterbiker
Mountainbiker

iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring

Post by sterbiker »

hallo, wie heeft de ironbike al gereden, en wat is uw ervaring,
wie wil hem rijden in 2011?
Hoe verloopt de organisatie, inschrijving,...
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Re: iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring

Post by Magura »

Ewa FOTOKES van 2010, naar beneden scrollen.

Lastig, maar vooral erg mooi zijn de kernwoorden.
Een uurke of 2 per dag wandelen (zowel bergop als bergaf) moet u wel liggen, afhankelijk van je technisch vermogen wordt de looptechniek nog verder geoptimaliseerd.
Etappes zijn niet extreem qua km's, wel qua hoogtemeters (dagelijks > 4.000 hm) en vooral technisch. Op dagen met maximale tijd van 14 uur komen er veel aan na de tijdslimiet, in den donker dus.
Zorg dat je fysiek, mentaal en technisch sterk staat. Vorig jaar 19 finishers van de 120. Je mag wel blijven verder rijden als je uit de uitslag geschrapt bent.
De wedstrijd op zich is zo eerlijk. Vorig jaar 3 keer lek gereden (telkens band gescheurd en daardoor met 4 verschillende banden gereden; het materiaal ziet af) en een paar keer verkeerd gereden, doch zonder die pech zou ik geen enkele plaats beter zijn geëindigd.

Verder niet te veel vragen stellen bij de organisatie.
Spotgoedkoop, vergelijkende met andere meerdaagsen.
Qua parcourskeuze doen weinig andere organisaties beter. Prachtige paden, de nadruk ligt vooral op technisch.

Prachtige ervaring, ik ga zeker nog is terug.

Als je nog andere reacties wil, op 4Bikers.be zijn er verschillende topics door de jaren heen die een goed beeld geven van wat je te wachten staat.
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

zwaar, heel zwaar.
Vorig jaar afgezien maar sfeer en parcours maken veel goed.
Ik ga er wws nog eens terug
Cleareye
Mountainbiker

Post by Cleareye »

Ik ben van plan hem volgend jaar te rijden - ik moet nog een aantal aspecten uitwerken. Op de site staat een Belgisch contactpersoon. Contacteer hem eens zodat je uit eerste hand de informatie krijgt ( organisatie,verloop, etc ... ), echt de moeite waard. Inschrijven is mogelijk vanaf volgende zaterdag.

greetz
yucca
Mountainbiker
Location: mongoose tetra sx, Epic expert 2007, BMC Racemaster 2009, Specialized Enduro S-WORKS 2009

Post by yucca »

ik ben zinnens de editie van 2011 te rijden. Miss. nog een paar man van Pervelo die mee gaan.

Als het zo ver is, miss. afspreken om vervoer te kunnen regelen tussen start- en aankomst. het is mij onduidelijk of er nog steeds een shuttlebus wordt ingelegd. ik vind hieromtrent geen info op site.
tarzan
Mountainbiker

Re: iron bike 2011 wie wil, wie heeft ervaring

Post by tarzan »

Magura wrote:Ewa FOTOKES van 2010, naar beneden scrollen.
Amaai, heb effe al die foto's bekeken... das gene zever.
Zeer mooie stukken, maar ook heel veel dingen die voor nen
gewone mens als mij niet te doen zijn.
Chapeau voor alle moedigen die hieraan beginnen en nog nen dikkere
chapeau voor de bikers die het tot een goed einde brengen ! [-o<
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

er zijn nog enkele plaatsen vrij voor Ironbike 2011

Mail me indien je meer info wenst of met vragen zit ...

gr
gunther
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

8 days goosebumps

(watch in HD & full screen)

Image
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

een bericht uit Italië, dit jaar slechts 6 belgen aan de start :-(

"this year we changed many parts of the race course trying to limit as much as possible the portage, some stages are longer but more "pedalable". It should be more affordable we think..."
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Whooohahahaha....."more pedalable". Ik geloof die Italianen voor geen bal. Eigenlijk willen ze zeggen dat er nog meer draag-en stappassages in het parcours zitten.
Slechts 6 Belgen aan de start ? Tja, had er graag bij geweest maar te weinig tijd om te trainen. Zoiets rij je niet uit door iedere zondag een TT te rijden.
Nu in ieder geval, veel succes aan de deelnemende Belgen
Post Reply