28/11/'10 De LOTTO PANNE BEACH ENDURANCE

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pieterman
Mountainbiker

Post by pieterman »

Ik ben gestart achteraan in startbox 3 dan richting Bray Dune aan de inhaal race begonnen.direct een 300 tal plaatsen kunnen opschuiven dan stampen stampen en krachten verdelen en voorral recht blijven zelf 1 maal de harde bevroren ondergrond gekust maar dan toch nog 247 ste na 2:04h fietsen, ben zeker tevreden voor mijn 2de strand race

in korte broek vaseline en algipan doen wonderen

vraagje zijn er al ergens fotos beschikbaar
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

Ik had een vergunning maar er zat geen armbandje in mijn envelop, ik had daar natuurlijk geen erg in tot ik aan de startbox kwam en in start box 3 moest starten. Toen kwam mijn vader nog te laat aan de startbox en ik had nog een groot slot en mijn thermovest met portefeuille en gsm.De eersten waren al vertrokken en toen ik moest vertrekken kwam hij er juist aan. Dan volle bak proberen plaatsen goed te maken en dat lukte aardig . Bij de eerste doortocht aan de start rond plaats 280 en plaatsen blijven goed maken en in de laatste ronde net aan de passage vand e start aan de strandkant plat vooraan. Echt een pechjaar.
pieterman
Mountainbiker

Post by pieterman »

het is bijna niet te doen als je achteraan start om nog top 100 te rijden de eersten zitten al bijna in Bray dune wanneer je zelf uit de start box geraakt

of daar heb ik de benen toh niet voor
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

pieterman wrote:het is bijna niet te doen als je achteraan start om nog top 100 te rijden de eersten zitten al bijna in Bray dune wanneer je zelf uit de start box geraakt

of daar heb ik de benen toh niet voor
uncle stond nochtans vlak bij mij, bijna achteraan in startbox 3, en die is 90e geëindigd =D>
pieterman
Mountainbiker

Post by pieterman »

top =D>

blijven proberen dus #-o
pieterman
Mountainbiker

Post by pieterman »

FOTOS ??????????????
waar kan ik ze vinden aub
:bounce:
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

één dezer dagen op http://www.actionphototeam.com/
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

ZONDAG 28/11/2010: DE PANNE - HOHO
Aanwezig: Davy Cortvriendt (Don Cortisoni)

Bovenstaande titel van het verslag mag vrij vertaald worden als samenvatting van “godverdoeme twas misschien wel plezant en spannend maar toch overdreven lastig en bitter koud, ik kan geen zand meer zien en ik zal het de volgende drie dagen voelen als ik de trap op en af ga”. Als enige Bike Devil mocht Don Cortisoni de clubeer verdedigen, een druk waar al veel sterke schouders ten onder zijn gegaan. Bij de verkenning kwam ik toevallig Noppy tegen, die even een kijkje kwam nemen. Hij werd meteen als supporter én fotograaf aangesteld. In alle stilte slaagde ik er in op de tweede startrij plaats te nemen, in de laatste box wel te verstaan. Bij het startschot (dat ik niet hoorde wegens te ver van de eerste rij) vertrok iedereen als een pijl uit boog. De 52 kilometer en wilde verhalen indachtig, vertrok ik aan een iets matiger tempo met de overtuiging in de laatste ronde aan lijkenpikkerij te kunnen doen. De rugwind blies ons eerst vlotjes vooruit, maar eens aan het keerpunt gekomen was de luchtdruk iets minder bondgenoot.

Gelukkig was deze niet te fel aanwezig, maar de constante vriestemperaturen vreetten zich toch een weg doorheen alles wat al of niet thermos was en maakte het toch een zeer lastige wedstrijd. Aan de start viel aan de verhalen te horen toch op hoe de meesten zich hier, zowel qua materiaal als qua conditie, optimaal op voorbereid hadden. De enige specifieke voorbereiding van Don Cortisoni was een zetelzaterdagavondje in plaats van pinten te gaan drinken. Naast de voorbereiding, kwam nog een tweede misrekening: op de reclame stond de aanwezigheid van bevoorradingen, maar deze bleek enkel maar uit drank te bestaan. Nochtans zou een aangegeven gepelde banaan meer opleveren dan een ¾ leeg bekertje drank. Drank die ook in een bidonhouder op de fiets pas. Enfin: we leren bij dat zonder extra te eten een beach race ergens in ronde 3 tot een hongerklopje van de hamer leidt en de pijp laat leegvloeien. Sterretjes bevolkten dan ook mijn vizier en ik weet nog altijd niet of deze kwamen van de zonneglinstering op de zee…

Beschrijving van de lastigheid is te moeilijk, slechts degenen die reeds deelgenomen hebben weten hoe het voelt om 52 kilometer tegen ofwel zand ofwel wind te boksen, beiden hebben genoeg kracht om je KO te krijgen. Gelukkig zijn er maar 3 rondes, 10 rondes zoals in het echte boksen en het zou een Normandisch WOII verhaal kunnen worden. Maar toch een aanrader en het zou plezant zijn om volgend jaar nog eens een sterke Bike Devils ploeg aan de start te zien!

O ja: net toen ik aan ronde drie begon hoorde ik Davy Commeyne als winnaar over de streep komen. Was ik een minuutje trager geweest, ik had hem alsnog kunnen kloppen in de sprint in plaats van achter te blijven met een toch wel licht ontgoochelende 765ste plaats en een gemiddelde van 20,22…
focustunerke
Mountainbiker

Post by focustunerke »

Don Cortisoni wrote:ZONDAG 28/11/2010: DE PANNE - HOHO
Aanwezig: Davy Cortvriendt (Don Cortisoni)

Bovenstaande titel van het verslag mag vrij vertaald worden als samenvatting van “godverdoeme twas misschien wel plezant en spannend maar toch overdreven lastig en bitter koud, ik kan geen zand meer zien en ik zal het de volgende drie dagen voelen als ik de trap op en af ga”. Als enige Bike Devil mocht Don Cortisoni de clubeer verdedigen, een druk waar al veel sterke schouders ten onder zijn gegaan. Bij de verkenning kwam ik toevallig Noppy tegen, die even een kijkje kwam nemen. Hij werd meteen als supporter én fotograaf aangesteld. In alle stilte slaagde ik er in op de tweede startrij plaats te nemen, in de laatste box wel te verstaan. Bij het startschot (dat ik niet hoorde wegens te ver van de eerste rij) vertrok iedereen als een pijl uit boog. De 52 kilometer en wilde verhalen indachtig, vertrok ik aan een iets matiger tempo met de overtuiging in de laatste ronde aan lijkenpikkerij te kunnen doen. De rugwind blies ons eerst vlotjes vooruit, maar eens aan het keerpunt gekomen was de luchtdruk iets minder bondgenoot.

Gelukkig was deze niet te fel aanwezig, maar de constante vriestemperaturen vreetten zich toch een weg doorheen alles wat al of niet thermos was en maakte het toch een zeer lastige wedstrijd. Aan de start viel aan de verhalen te horen toch op hoe de meesten zich hier, zowel qua materiaal als qua conditie, optimaal op voorbereid hadden. De enige specifieke voorbereiding van Don Cortisoni was een zetelzaterdagavondje in plaats van pinten te gaan drinken. Naast de voorbereiding, kwam nog een tweede misrekening: op de reclame stond de aanwezigheid van bevoorradingen, maar deze bleek enkel maar uit drank te bestaan. Nochtans zou een aangegeven gepelde banaan meer opleveren dan een ¾ leeg bekertje drank. Drank die ook in een bidonhouder op de fiets pas. Enfin: we leren bij dat zonder extra te eten een beach race ergens in ronde 3 tot een hongerklopje van de hamer leidt en de pijp laat leegvloeien. Sterretjes bevolkten dan ook mijn vizier en ik weet nog altijd niet of deze kwamen van de zonneglinstering op de zee…

Beschrijving van de lastigheid is te moeilijk, slechts degenen die reeds deelgenomen hebben weten hoe het voelt om 52 kilometer tegen ofwel zand ofwel wind te boksen, beiden hebben genoeg kracht om je KO te krijgen. Gelukkig zijn er maar 3 rondes, 10 rondes zoals in het echte boksen en het zou een Normandisch WOII verhaal kunnen worden. Maar toch een aanrader en het zou plezant zijn om volgend jaar nog eens een sterke Bike Devils ploeg aan de start te zien!

O ja: net toen ik aan ronde drie begon hoorde ik Davy Commeyne als winnaar over de streep komen. Was ik een minuutje trager geweest, ik had hem alsnog kunnen kloppen in de sprint in plaats van achter te blijven met een toch wel licht ontgoochelende 765ste plaats en een gemiddelde van 20,22…
Allé, dan hebben we een eindje samen gereden :p Ik ben als 768ste gearriveerd :lol:
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

turbomugge wrote:toch enig minpuntje aanhalen:in de eerste passage van de franse bevoorrading was er een kleine doorgang vrij links naast de chronomat,er stond geen nadar op die plaats en daar zijn toch wel veel renners in de fout gegaan door niet over de mat te rijden,ik zat in de top 100 en door een stuk terug te moeten keren om toch over de mat te rijden ben ik een heel pak plaatsen verloren...in de 2e passage stond er wel al een nadar...
al bij al nog 177e geworden,minder goed dan vorig jaar (166e) maar naar omstandigheden toch tevreden...
Kheb dat ook gezien,maar als je het traject juist volgt zonder proberen af te steken,kom je dit niet tegen :lol:
Post Reply