XTR vs X-0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

fishlipz wrote:wiehie, ben ze net gaan bestellen. Er was wel een setje binnen maar dat was al besproken. Zien er super uit int echt. Dinsdag laten plaatsen.
Je zal het je niet beklagen. Ik heb sinds een tweetal maanden en zo'n 2000km een X0 derailleur en X0 gripshifters, schitterend materiaal. 'k heb me wel handschoentjes moeten kopen, want bij nat weer of als je veel zweet ga je glijden ...
De 1:1 verhouding maakt het super comfortabel, 1klik is 1 keer verleggen, ook zeer bruusk verleggen van de 11 naar de 34 bvb doet hij met de glimlach ... En als je graag eens technische toeren uithaalt doe je ook weer voordeel, je grip blijft gewoonweg perfect met die shifters ...
De X0 zit daarenboven zo "eenvoudig" in mekaar dat hij zeer gemakkelijk te onderhouden is ...
Afgelopen weekend 120km mee geploeterd tijdes de Houffa marathon ... de X0 doet het allemaal zonder morren ...
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

Terrabyte! wrote:
fishlipz wrote:wiehie, ben ze net gaan bestellen. Er was wel een setje binnen maar dat was al besproken. Zien er super uit int echt. Dinsdag laten plaatsen.
Je zal het je niet beklagen. Ik heb sinds een tweetal maanden en zo'n 2000km een X0 derailleur en X0 gripshifters, schitterend materiaal. 'k heb me wel handschoentjes moeten kopen, want bij nat weer of als je veel zweet ga je glijden ...
De 1:1 verhouding maakt het super comfortabel, 1klik is 1 keer verleggen, ook zeer bruusk verleggen van de 11 naar de 34 bvb doet hij met de glimlach ... En als je graag eens technische toeren uithaalt doe je ook weer voordeel, je grip blijft gewoonweg perfect met die shifters ...
De X0 zit daarenboven zo "eenvoudig" in mekaar dat hij zeer gemakkelijk te onderhouden is ...
Afgelopen weekend 120km mee geploeterd tijdes de Houffa marathon ... de X0 doet het allemaal zonder morren ...
joy :bounce:
philip
Mountainbiker

Post by philip »

naast de voordelen die eugene aanhaalt is volgens mij een van de allergrootste voordelen dat je gewoon met gripshifters in alle richtingen tegelijk kan draaien vooraan en achteraan

die slikken dus werkelijk alles

met XTR (of andere trigger) shifters gaat dat niet

ik rij al bijna 2 jaar met X.0 en dat werkt dus heel goed

nooit schakelprobs

als de shifters "stroef" draaien is het quasi altijd te wijten aan vuil in de kabels

als je X.0 te duur vind dan is IMHO de volgende beste combinatie SRAM Rocket gripshifts met een Shimano XT derailleur
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Wat het vuil in je kabels betreft:

Een van m'n ploegmaats heeft sinds kort een nieuw type (versnellings)kabels gemonteerd. De kabel zit niet meer "bloot" in de gaine (hoe noemt zoiets in deftig Nederlands ?), maar zit zelf eerst nog eens in een extra plastic omhulsel (een zeer nauwe gaine dus), waardoor je, zelfs met bevuilde gaines, toch nog veel schakelcomfort hebt, de kabel blijft vlotjes glijden ...

Natuurlijk moet je af en toe je gaines reinigen, waardoor je je wel kan inbeelden dat het dan werkelijk schakelen in de boter is ... :)
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Dat zijn de beruchte gore kabels, ik ben ze nu ook aan het testen op de mudbike.

Laat het wel duidelijk zijn dat met vuile kabels zowel X0 als XTR slecht schakelt en met nieuwe kabels schakelen ze allebei probleemloos.

Eric B
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Eric B wrote:Dat zijn de beruchte gore kabels, ik ben ze nu ook aan het testen op de mudbike.

Laat het wel duidelijk zijn dat met vuile kabels zowel X0 als XTR slecht schakelt en met nieuwe kabels schakelen ze allebei probleemloos.

Eric B
ik heb 1 keertje gore kabels gehad

na een tijdje begon de platieken liner te "kruipen" en kwam de kabel alsnog toch bloot te liggen; gevolg: vuil aan de kabel en het systeem werkte niet meer

enneu ... het was professioneel gemonteerd

voor mij hoeven ze niet meer ... maar zoals met alles zullen bepaalde mensen er wel positieve ervaringen mee hebben

ik gebruik nu enkel nog XTR kabels die ik zelf monteer; 3 setjes per jaar

dat "werkt" voor mij; 22 eur per setje
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

Terrabyte! wrote:Wat het vuil in je kabels betreft:

Een van m'n ploegmaats heeft sinds kort een nieuw type (versnellings)kabels gemonteerd. De kabel zit niet meer "bloot" in de gaine (hoe noemt zoiets in deftig Nederlands ?), maar zit zelf eerst nog eens in een extra plastic omhulsel (een zeer nauwe gaine dus), waardoor je, zelfs met bevuilde gaines, toch nog veel schakelcomfort hebt, de kabel blijft vlotjes glijden ...

Natuurlijk moet je af en toe je gaines reinigen, waardoor je je wel kan inbeelden dat het dan werkelijk schakelen in de boter is ... :)
kan je daar een merk op plakken? Of zijn het "gore" kabels, maar die bestaan al langer.
mvg Ed
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Ik heb kabels van "Flying Snake". Even beschrijven wat voor kabels het zijn;
buitenkabels zijn bloedmooie geweven Kevlar/carbon kabels en binnenkant Teflon behandeld. De binnenkabels zijn gewone inox.De kabel en de huls worden op de hele lengte door een geel plastieken liner (soort huls) afgescheiden. modder kan dus ONMOGELIJK het systeem vervuilen!
Kostprijs: €24 voor setje (goed voor voor- en acterderailleur).
Heb ze nog maar een weekje, dus kan er nog niet veel over zeggen, maar het zijn esthetisch dé mooiste die ik reeds ben tegengekomen.
Menig wedstrijdrijders zijn er wel tevreden over, dat zegt al genoeg.

Greetz,

Julien.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ik rijd met dezelfde kabels als julien, nu al een half jaar, en ook in wedstrijden nog geen problemen ondervonden 8)
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

ik heb met nokons na een jaar nog steeds geen problemen. :D oogt nog stukken beter dan alle andere...
Post Reply