hoe trainen met die vriesweer??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

geitenboer wrote:
cyclon wrote:mss tijd om schaatsen te kopen (want wanneer het ijs er ligt, is er nauwelijks nog aan te raken)

http://www.demorgen.be/dm/nl/5396/Extre ... jaar.dhtml

Voor die ene keer in 10 jaar dat het ijs dik genoeg is om te kunnen schaatsen, weggesmeten investering als je geen binnenpiste hebt.
Een zwembroek kost niets en alle spieren komen aan bod.
En voor de echte fietsers onder ons doorgaan totdat je fiets aan je parcours is vastgevrozen :P
De laatste 3 jaren heb ik toch op natuurijs in Nederland zo een 1200km gedaan.Het ijs ligt rapper dik dan je denkt maar je moet de plaatsen kennen hé.Soms wel met wat risico maar daar kun je,je op voorzien door een veiligheidsset mee te nemen.
Als het je het eenmaal gedaan hebt ben je gebeten voor het leven.
Waarom denk je dat ik fiets?Enkel en alleen als het in de winter vriest om te schaatsen,zo ben ik altijd in conditie om daar men toertochten te doen van 50km tot 200km.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

johand wrote:
Sunn Xtreme wrote:tip : (ivm keelontsteking)
1 glas warm water, daarin 1 citroen in uitpersen/ ap toevoegen en warm opdrinken, meerdere malen per dag.
verzacht/ neemt de keelpijn weg.
wat is "ap toevoegen"
ik denk sap van de uitgeperste citroen
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

sap inderdaad... men kb hapert weleens :(
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nieuw truukje: krantenpapier steken tussen de fietsschoen (wintertype) en het pro overtreksel (mss toch beter eens warmere winterfietsschoenen aanschaffen)

nog een truukje: een kabeltje dat aansluit op de ipod voorzien van een verbindingstuk dat een bocht maakt van 90 graden (versus zonder zo'n hoek), zodoende kun je zelfs met dikke handschoenen aan al de banaliteiten wegfilteren die de ambtenaren van onze 'openbare' (lees: super commerciële) radio-omroepen (studio reclame aka studio brussel) om de pakweg 15 minuten de ether ingooien, door het kabeltje bijna helemaal uit de ipod te trekken (spelletjes, reclame voor concerten, gevolgd door reclame voor tv programma's, wat muziek, 15 minuten later gevolgd door reclame van bedrijven, verkeersinformatie, nieuws, gelul, een spelletje, dan weer een kwartier muziek, weer reclame, enz.)

komt eigenlijk nog goed uit ook, want te lang onafgebroken de ipod beluisteren is niet goed voor de oortjes
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Fietsen is toch koud bij dit weer, vooral aan handen en voeten, maar daar zijn oplossingen voor.
Bij vriesweer heb ik veel last met mijn drinkbussen, ik voel dat ik op lange tochten drank nodig heb, maar de dop van mijn drinkbus vriest toe, en de drank zit vol ijsschilfers. (Sportdrank on the rocks). Alleen heb ik op dat moment daar totaal geen zin in.
Wat doen jullie om drinkbare drank te hebben? Jagermeister? :wink:
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

TaurineR wrote:Fietsen is toch koud bij dit weer, vooral aan handen en voeten, maar daar zijn oplossingen voor.
Bij vriesweer heb ik veel last met mijn drinkbussen, ik voel dat ik op lange tochten drank nodig heb, maar de dop van mijn drinkbus vriest toe, en de drank zit vol ijsschilfers. (Sportdrank on the rocks). Alleen heb ik op dat moment daar totaal geen zin in.
Wat doen jullie om drinkbare drank te hebben? Jagermeister? :wink:
Een beetje keukenzout bij in de bus !
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

rollemol wrote: Een beetje keukenzout bij in de bus !
Doe ik reeds, dat helpt niet..
Kubus
Mountainbiker

Post by Kubus »

Scheutje jenever (soeplepel) per drinkbus.
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Vergeet nt zelfs met de fiets kunnen ze u doen blazen, en positief is hiervoor ook enkel congé dagen erbij gratis :drunk: :drunk:

Oesje 'k had verkeerd gelezen, ne soeplepel energy drank per bus jenever :-D :-D :-D
max003
Mountainbiker

Post by max003 »

Fietsen is toch koud bij dit weer, vooral aan handen en voeten, maar daar zijn oplossingen voor.
Wat doen jullie om drinkbare drank te hebben? Jagermeister?
Bidon onder mijn thermovest in de achterzak steken. Lukt bij mij ;-)
Aangezien het toch winter is hebt ge tijd genoeg op een rustige duurtraining om uw bidon uit te halen
Post Reply