Zo 28/11/2010 Scherpenheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

vandaag de 45km gedaan, goede organisatie en zaten wel wat mooie stukken in. Vond maasmechelen gisteren wel pittiger, maar waren toch 2 zwaar tochten achter elkaar
Levius
Mountainbiker

Post by Levius »

Leuke tocht in mijn vroegere gemeente met de nodige pittige stukken. Leuk winterzonnetje ook om in te rijden. 8)
Captain Slow
Mountainbiker

Post by Captain Slow »

Als één van de laatsten gestart voor de 45 km en dat heb ik geweten:

- geparkeerd al een eindje voorbij de start op het parcours, hopelijk is die boe op wiens veld ik stond niet te lastig :o)
- het bovenste laagje was hier en daar al "ontdooid" dus dat maakte het extra zwaar
- amper nog iets te eten op de bevoorrading en den aquarius was ook al lang op, maar dat weet ge op voorhand als ge laat start

Voor de rest heel heel toffe tocht, goed aangeduid en gevarieerd parcours: een paar stevige klimmetjes, enkele pittige afdalingen, toffe stukken in de bossen met coole singletracks. Vond dat de organisatie goed haar best gedaan heeft om zoveel mogelijk off-road erin te steken, dus wat mij betreft chapeau! Dat er af en toe een stukske asfalt inzit is moeilijk te vermijden en de veldwegskes lagen door de dooi die was ingetreden redelijk zwaar, dus was ook wel leuk om te doen.

Ik ben er volgend jaar zeker weer!
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Schoon toerke! Aan de zagers over teveel asfalt/veld: kijk nekeer op Google Maps en ge zult zien dat er toch wel enkele kms gereden moeten worden vooraleer je een bos tegekomt dat niet in de broekzak past...

Volgend jaar pensen en hamburgers? Die gingen er zeker in gegaan zijn na die kou! (wel lekker soepke op de bevoorrading, merci!)

Ow ja, da systeem met die Aquarius is echt niet zo praktisch. Op't moment dat ik daar aangereden kwam had ik serieus koude vingers, en dan bij aankomst een koud blik in de hand(schoen) gestopt krijgen helpt daar nie aan... Waarom niet gewoon uitdelen zoals de rest?

Cya next year!
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Knappe tocht goede bepijling en bevoorrading en afwisselend parcours met vanalles en nog wat ... en voor de zagers zij content dat ge nen Aquarius krijgt want op vele plaatsen is het noppes :-?
Bolleke
Mountainbiker

Foto's

Post by Bolleke »

Onderweg ne fotograaf gespot,weet iemand da deze op een of andere site komen?
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

zagato wrote:en voor de zagers zij content dat ge nen Aquarius krijgt want op vele plaatsen is het noppes :-?
't was dan ook constructief bedoeld... Kwestie van optimalizatie, enfin, whatever...

't zou trouwens wel eens interessant zijn om te weten hoeveel mensen die Aquarius volledig opgedronken hebben. In ieder geval niet iedereen (waaronder ikzelf) want rond de afvalzak stond al een vochtplek van een paar meter...
Maniac2009
Mountainbiker

Leuke toertocht in Scherpenheuvel !!!!

Post by Maniac2009 »

Het was weer een toffe toertocht in Scherpenheuvel.

Het parcours het omgekeerde van vorig jaar en dit jaar hard bevroren, tegenover vorig jaar veel pap, was wel tof.

Het enige wat er weer niet tof was, net zoals het blijkbaar alle weken is tegenwoordig zijn de snelheidsduivels.

Let op, versta me niet verkeerd, iedereen mag zo hard rijden als hij wil, maar is een simpele waarschuwing als je van achter iemand komt zo moeilijk?

Waarschijnlijk zijn ze zo kapot dat ze geen pap meer kunnen zeggen en daardoor je langs achteren besluipen om je dan bijna van de baan te rijden (op de vlakke stukken wel te verstaan), of je in een afdaling voorbij gevlogen komen als een halve gek.

Ook heb je van die gekken, terwijl je staat aan te schuiven onderaan een bergje om wat plaats te laten, die je toch nog snel moeten voorbij steken.
Maar diezelfde personen kom je dan 20 meter verder op het bergje van niks wel te voet tegen. Ze gaan dan meestal ook nog in de weg staan zodat je zelf moet afstappen.

Het lijkt mij toch dat een TT doen nog altijd voor je plezier is en de uitdaging om alle bergjes op te rijden.

Als je perse een koers wil rijden of een gemiddelde halen van 25 km/u, ga dan koers rijden en hou het op de TT's wat prettiger.

Een Bezorgde TT-Toerist
myst.be
Mountainbiker

Post by myst.be »

Door omstandifheden laar moeten vertrekken. De tocht zelf was zeer leuk. Enkele pittige klimmetjes en zeer leuke afdalingen. Over de bepijling niets dan lof.
Wel jammer dat er (bijna) niets meer was op de bevoorrading :(
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

leuk tochtje, ik was iets na den 8'ten vertrokken, dus het was nog vrij rustig onderwegen. ik kan me wel inbeelden dat het file is, op sommige plaatsen als het druk is. gisteren ook naar Maasmechelen geweest, dus een leuk weekend. veel klimmen en dalen. de organisatie was dus in orde.
Post Reply