+1MX DUDE wrote:Mooie tocht gereden en het was een zalig bike-weertje,heb echt genoten vandaag!!!![]()
Parcours was zeker in orde net zoals de bevoorradingen!!!
Jammer dat de terrils er niet inzaten maar het zal zijn reden wel gehad hebben zeker...
Za 27/11/2010 Maasmechelen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mistral Biker
- Mountainbiker
Post by Mistral Biker »
Schitterende rit gereden, zeer afwisselend. Prima organisatie. Mijn mede biker was niet zo goed in vorm..... 
Schitterende tocht, goede bepijling, lekker weertje, goede bevoorrading, gewoon goede organisatie.
Aan de bevoorrading kreeg ik te horen dat de terrils er niet inzaten omdat ze door de regen en vries te gevaarlijk waren in de afdaling. Heb ik begrip voor.
Wel pas om iets na 14h vertrokken
Ik denk dat ik samen met nog een dame de laatste op het parkoer was.
Het was al donker toen ik aankwam
Heb een zeer fijne namiddag gehad
Volgend jaar terug
Aan de bevoorrading kreeg ik te horen dat de terrils er niet inzaten omdat ze door de regen en vries te gevaarlijk waren in de afdaling. Heb ik begrip voor.
Wel pas om iets na 14h vertrokken
Ik denk dat ik samen met nog een dame de laatste op het parkoer was.
Het was al donker toen ik aankwam
Heb een zeer fijne namiddag gehad
Volgend jaar terug
-
Stevie_Wie
- Mountainbiker
Post by Stevie_Wie »
Gereden en goed bevonden.
Mooi weer, leuk parcours (ook zonder terrils kon er genoeg worden geklommen), goede bevoorradingen.
Mooi weer, leuk parcours (ook zonder terrils kon er genoeg worden geklommen), goede bevoorradingen.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Wil er nu eens iemand duidelijk antwoorden waarom enkel omheen de terrils kon gereden? Dat ik er al fietsend boven zou komen is na een eerdere ervaring, zelfs niet bij me opgekomen. Alleen, het was beloofd door de organisator en ook niet afgemeld bij de start, en het uitzicht van daarboven is fantastisch. Ik heb mijn fototoestelletje dus voor niks meegesleurd.
Niettegenstaande ik echt heb afgezien op de 55, mijn verkoudheid?, vind ik dit een heel mooie tocht. Moeten afstappen op de Litsberg, verkeerd ingeschat waardoor te groot getrapt. Volgend jaar doe ik 'm. De rest van de heuvels vormden geen probleem. De doortochten door de zandgroeven vond ik best wel de moeite. Maar om dat gevoel te snappen was het nodig even te stoppen en rustig achterom te kijken. Fantastisch beeld van rijen bikers.
Niettegenstaande ik echt heb afgezien op de 55, mijn verkoudheid?, vind ik dit een heel mooie tocht. Moeten afstappen op de Litsberg, verkeerd ingeschat waardoor te groot getrapt. Volgend jaar doe ik 'm. De rest van de heuvels vormden geen probleem. De doortochten door de zandgroeven vond ik best wel de moeite. Maar om dat gevoel te snappen was het nodig even te stoppen en rustig achterom te kijken. Fantastisch beeld van rijen bikers.
-
rubenv
- Mountainbiker
Vandaag de 44km gedaan, was 1 van de mooiste tochten die ik ooit al heb gedaan. Vond de afdalingen zonder de terils ook al de moeite. 1 keer niet boven geraakt omdat ik op een veel te zwaar verzet reed. Maar al de rest boven geraakt en vooraan niet op mijn kleinste tandwiel gezet, kon dus nog steiler
Let normaal niet op mijn gemiddelde, maar vond 20km/h toch goed voor zo een parcour. En 49 max
Had voor de afdalingen wel liever mijne fully gehad ipv de hardtail van mijn schoonbroer. Ben nog aant wachten op een nieuw balhoofd.
Ben er volgend jaar zeker terug
Had voor de afdalingen wel liever mijne fully gehad ipv de hardtail van mijn schoonbroer. Ben nog aant wachten op een nieuw balhoofd.
Ben er volgend jaar zeker terug
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Begin gaan te snappen waarom ik op die 2 terrils geen pijltjes meer tegenkwam (heb bij de eerste beklimming een voorganger gevolgd), vond trouwens dat ze in de afdaling van de 2de de overhangende takken hadden mogen verwijderen
. Nu goed, eerste niet opgeraakt (dwarsbalken te glad en te steil voor een wegcassette), 2de wel gelukt met een zalige afdaling als beloning
.
Met of zonder terrils, is en blijft een zalig parcour en met dit weer en een prima ondergrond een zeer leuke namiddag gehad
Volgens mijn computerke, 54km met 600Hm (incl. 2 terrils).
Met of zonder terrils, is en blijft een zalig parcour en met dit weer en een prima ondergrond een zeer leuke namiddag gehad
Volgens mijn computerke, 54km met 600Hm (incl. 2 terrils).
- forrest
- Mountainbiker
een leuke tocht, al de 3de keer dat ik deze reed. de 55 km gedaan, ik had er 53 op de teller. na de eerste bevoorrading heb ik achter Ben Hermans (radio shack) en een belofte van Lotto gehangen. bij een deftige klim moest ik steeds lossen en achteraf kwam ik steeds terug bij, zoals een jojo. ( ze zullen wel rustig gereden hebben, want ik heb er tot op het einde kunnen bij blijven). na de douche, ging ik nog iets drinken en toen kwam Johan Van Summeren binnen. die ging nog vertrekken. alléé tot volgend jaar. oh ja, waar vinden we de sfeerbeelden terug, want ze trokken foto's en er werd ook gefilmd.
Waar ligt die litsberg precies? Iemand een link?koppigaard wrote:Wil er nu eens iemand duidelijk antwoorden waarom enkel omheen de terrils kon gereden? Dat ik er al fietsend boven zou komen is na een eerdere ervaring, zelfs niet bij me opgekomen. Alleen, het was beloofd door de organisator en ook niet afgemeld bij de start, en het uitzicht van daarboven is fantastisch. Ik heb mijn fototoestelletje dus voor niks meegesleurd.