Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Joe Banana
Mountainbiker
Location: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)

Post by Joe Banana »

Niemand.......???
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Waarom schrik van de remmen. De Epic comp is prijs-kwalitatief de beste Epic die je kan nemen. Heel veel bike voor je geld. Niet twijfelen. De comp is een erg fijne fiets. Ik heb erop proefgereden. Uiteindelijk wel de duurdere Marathon gekocht, maar de comp is me toen zeer goed bevallen.
Joe Banana
Mountainbiker

Post by Joe Banana »

Thx Gomez
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Laat mss de voorderailleur bij aankoop veranderen door een XT, de 515 pedalen door iets van de nieuwe reeks (520/540/959) voor meer hoekvrijheid en betere modderafvoer, en mogelijk ook de Deore trapas door een LX.

Voor de rest dezelfde vraag als hierboven: waarom schrik van die remmen? Indien ongegronde vrees: maak je onderschrift waar en veel plezier ermee!

P.S.: Fantastische voorvork, trouwens.
Joe Banana
Mountainbiker

Post by Joe Banana »

Thx Jack

Ok geen twijfel meer over de remmen dan...
Mindere onderdelen was ik van plan te vervangen wanneer versleten en pedalen worden TIME ATAC XS.

Greetz
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Zelf rij ik al bijna 7000 km met een Comp 2003. Niettegenstaande ik er al veel heb aan veranderd, is de Comp idd. de beste koop.
Ik zou er geen vijs aan veranderen, want voor dergelijke upgrades krijg je meestal veel te weinig terug voor de origninele onderdelen.

Maar na vervanging van versleten onderdelen, kan je de fiets laten evolueren richting Marathon, maar zonder het prijskaartje van deze.

Mocht je willen weten welke upgrades op mijn feits nodig waren, door sleet, minder goed werken of gewoon door goesting, dan kan je een kijkje nemen op mijn site http://users.skynet.be/vipersite/onderhoud.htm
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Hier ben ik het NIET mee eens. Als je toch al zoveel uitgeeft aan een bike, dan kan een maximale meerprijs van 30-50 euro voor een betere voorderailleur, betere pedalen en mogelijk ook een slijtvastere trapas er nog wel van af zeker?

(De fietsenboer recupereert immers nieuwe componenten, zij het al eens gemonteerd geweest, die hij nog gemakkelijk kan kwijtgeraken. Dus hij mag er nog wel wat voor geven. Voor hem bovendien de keuze tussen verkopen en mogelijk de de verkoop laten schieten en mss de fiets niet meer kwijtgeraken, tenzij tegen een lagere prijs.)

De klachten van een mij bekend mede-forumlid in acht genomen, koop je je voor die meerprijs bij aankoop trouwens veel meer bike-plezier (en minder gevloek)...

Ga je trouwens écht wachten tot de zaak versleten is als je er niet tevreden van bent? Zo nee, wat doe je dan met het oude stuk? Verkopen? Voor hoeveel?
Joe Banana
Mountainbiker

Post by Joe Banana »

Thx Viper.

@Jack
Als ik die COMP gekocht heb zit ik serieus door m'n sollen maar ik was wel van plan die TIME pedalen nog af te luizen ..... maar eerlijk gezegd vervang ik liever de versleten stukken zelf (vooral onzichtbare delen zoals trapas....) dan weet ik wat er in steekt.
Natuurlijk wil ik niet wachten om onderdelen die niet voldoen te vervangen maar ik heb thuis ook nog een vrouwke (lees baas :lol: ) rondlopen waaraan ik dat allemaal moet uitleggen, ze verklaart me nu al voor gek....
Na enkele onaangename ervaringen met de fietsenboer :evil: is mijn vertrouwen een beetje geschonden en vandaar doe ik nu alles behalve wielen spaken en uitlijnen zelf (is trouwens een leuke bezigheid).
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

....

Bij een voorderailleur kan je fietsenboer moeilijk een andere reeks steken dan overeengekomen. ... De trapas is idd een andere zaak.

Met die Time-pedalen heb je alvast geen "last" van die 515's.

EDIT: Héla, uw bericht niet veranderen als een ander zijn antwoord tokkelt, hé. Nu staat dat hier gelijk een tang op een varken. Zal de minder relevante stukken dan maar wissen, zeker?
Joe Banana
Mountainbiker

Post by Joe Banana »

'k had pas nadien gezien da'k er paar draken van fouten had in staan (yep, zelfs taalfouten :oops: :oops: )
Post Reply