Ben nog niet zolang geleden beginnen te fietsen. Ze zeiden me dat ge best geen onderbroek aan doet onder een koersbroek.
Maar vandaag bij het fietsen had ik toch redelijk kou aan mijn edele delen. Ik heb nochtans een redelijke dure koersbroek gekocht (Vermarc rond de 120euro). Ik klaag niet van de broek want mijn benen hebben warm.
Zijn er mensen die rijden met ondergoed zoals dat van craft ofzo... ?
Rijdt dat nog even aangenaam? Want ik heb tot nu toe altijd pijnvrij gereden (zitvlak) en misschien als ge onderbroek aan doet het niet meer zo is .
Vanaf hoeveel graden komen jullie niet meer buiten met Mtb
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Met de mountainbike heb ik geen grens. Nat, koud, hagel, wind, +30° of -20°, ik fiets elke week op m'n vast tijdstip, ongeacht het weer.
Met woonwerk durf ik als het 's morgens hard regent wel eens de auto (of als die weg is, de motorscooter, is nog altijd droger dan de fiets) te nemen omdat ik me op m'n werk niet kan douchen. Als het 's morgens onverwacht glad is en ik dus niet speciaal vroeger ben opgestaan om naar't werk te glijden, neem ik ook wel ooit de auto. Anders haal ik het niet. Ik heb voor 90% autovrije fietpaden + jaagpad en daar wordt nooit gestrooid. Met sneeuw is't dag 1 dikke sneeuw, en na dag 1 is't spiegelgladde, aangereden ijssneeuw, dat is niet te doen onder tijdsdruk. Woonwerk is trouwens niet met de mtb (geen licht + geen broodnodige bagagedrager maar met de crosshybride zonder noppenbanden..)
Da's echter woonwerk. Voor vrije tijd-fietsen (mtb) wordt er geen rekening gehouden met het weer!
Dit gezegd zijnde is het tijd om de nieuwe trackjes in het Opitterbos te gaan verkennen.
Ajuus
Met woonwerk durf ik als het 's morgens hard regent wel eens de auto (of als die weg is, de motorscooter, is nog altijd droger dan de fiets) te nemen omdat ik me op m'n werk niet kan douchen. Als het 's morgens onverwacht glad is en ik dus niet speciaal vroeger ben opgestaan om naar't werk te glijden, neem ik ook wel ooit de auto. Anders haal ik het niet. Ik heb voor 90% autovrije fietpaden + jaagpad en daar wordt nooit gestrooid. Met sneeuw is't dag 1 dikke sneeuw, en na dag 1 is't spiegelgladde, aangereden ijssneeuw, dat is niet te doen onder tijdsdruk. Woonwerk is trouwens niet met de mtb (geen licht + geen broodnodige bagagedrager maar met de crosshybride zonder noppenbanden..)
Da's echter woonwerk. Voor vrije tijd-fietsen (mtb) wordt er geen rekening gehouden met het weer!
Dit gezegd zijnde is het tijd om de nieuwe trackjes in het Opitterbos te gaan verkennen.
Ajuus
- hondahornet
- Mountainbiker
Post by hondahornet »
Mijn record woon-werk verkeer met de mtb is -5 (29km enkel), en dit zonder handschoenen.
Raar genoeg hebben m'n handen haast nooit koud op de fiets, mijn voeten daarentegen waren content dat ik op het werk aangekomen was.
Ik draag altijd een korte broek met zeem met daarboven een lange broek, onderlijf van craft met lange mouwen en een winterjas.
Bij zulke temp. draag ik geen helm
maar een shimano muts (zo enen waar je de bovenkant open en toe kunt doen, sinus patient...
)
Aan de voeten dikke sokken, shimano schoenen met schoenovertrekken.
Ook draag ik nog een fietsbril met niet gekleurde glazen anders tranen m'n ogen teveel van de koude.
Raar genoeg hebben m'n handen haast nooit koud op de fiets, mijn voeten daarentegen waren content dat ik op het werk aangekomen was.
Ik draag altijd een korte broek met zeem met daarboven een lange broek, onderlijf van craft met lange mouwen en een winterjas.
Bij zulke temp. draag ik geen helm
Aan de voeten dikke sokken, shimano schoenen met schoenovertrekken.
Ook draag ik nog een fietsbril met niet gekleurde glazen anders tranen m'n ogen teveel van de koude.
koop dan goede handschoenen, het mag vriezen dat het kraakt (zolang het te doen is met de fiets) met mijn fietshandschoenen heb ik vorige winter to - 10 en kouder blijven rijden, en pas na 10 km koude handen bij -10Vos in de bossen wrote:Ik ook, zo iets ( afhankelijk van waar dat de wind afkomstig is)...oosten wind met -5 is al moordend (heb goede kledij, maar mijn handen![]()
Als er geen wind is, voel je in de bossen de winter niet, dus bollen zolang het gaat, ook in de sneeuw.
http://www.roeckl.de/produkte/radsport/ ... huh/rhede/
denk dat ik deze heb( de opvolger van de mijne), en nee heb totaaal geen beleng hier bij (spijtig genoeg)
sammeken