Hopmans, Bergen Op Zoom.
't Zal om en rond de €2000 zijn voor diene 8500.
Ik dacht ook nog een 9.8 carbon te hebben gezien voor +/- € 2600.
Zoek eventueel de telefoon ergens op want ze geven je alle info direkt door. Geen website!
Greetz
Calvin
Trek
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Een vriend van mij heeft xtr remmen en die van hem zijn nog maar 1x vast gelopen en dit in de transalp na een afdaaling van 20km(er stonden er toen meer met xtr's naast de kant) hij rijd ook xc wedstrijden en heeft daar nog geen probleemen gehad. Misschien kan je er van een ander merk laaten opzetten zo als magura die hebben minder problemen met vastlopen.
even off topic, maar dat die fietshandelaar een bepaald merk niet meer verkoopt omdat er enkel schijven opzitten...wacko007 wrote: Zelfs zover dat m'n fietsenmaker een bepaald fietsenmerk niet meer in de winkel binnenhaald omdat die enkel nog met schijfremmen werken!
Nog een tip die ik heb gekregen van dezelfde fietsenmaker; met schijfremmen vooral belangrijk om pompend te remmen (in schokken). Ik laat m'n remmen vooral lang en progressief werken (voor beter gevoel en grip). Mijn rijstijl zou dus niet passen bij schijfremmen en zou de rem neigen te overhitten en dus zitten we in de kosten...
Daarom verkies ik velgremmen, je kunt er mee remmen zoals je wilt en de risico op kosten liggen lager.
Greetz,
Julien.
alé, gewoon een bedenking van mijnentwege hoor...
- Wacko007
- Mountainbiker
Ik ken die man al goed genoeg!!!mario wrote:wacko007 wrote: Zelfs zover dat m'n fietsenmaker een bepaald fietsenmerk niet meer in de winkel binnenhaald omdat die enkel nog met schijfremmen werken!
Nog een tip die ik heb gekregen van dezelfde fietsenmaker; met schijfremmen vooral belangrijk om pompend te remmen (in schokken). Ik laat m'n remmen vooral lang en progressief werken (voor beter gevoel en grip). Mijn rijstijl zou dus niet passen bij schijfremmen en zou de rem neigen te overhitten en dus zitten we in de kosten...
Daarom verkies ik velgremmen, je kunt er mee remmen zoals je wilt en de risico op kosten liggen lager.
Greetz,
Julien.
even off topic, maar dat die fietshandelaar een bepaald merk niet meer verkoopt omdat er enkel schijven opzitten...![]()
, komaan..., er zullen wel verkoopspolitieke redenen tussen zitten zeker... en als het al zo zou zijn, zal het wel zijn core business niet zijn denk ik dat hij niet meer 'wil' verkopen.
alé, gewoon een bedenking van mijnentwege hoor...
Er zijn merken die de gouden mix kennen tussen montage van velgremmen en schijfremmen. Nu echter dat bepaald merk verdeelt enkel en alleen fietsen met schijfremmen.
Ik zal de situatie even schetsen;
Viper is het merk. Ontstaan in 1998 onder het dak van vereler Brassuer in Leuk. Diezelfde Brassuer verdeeld Manitou en ... Formula.
Om hun eigen spullen te verkopen zetten ze de schijfremmen er maar op. Goedkoper voor hen natuurlijk.
Schijfremmen slaan helemaal niet aan in het Waasland (er is geen nood aan en de modder van onze kanten hier slijten de blokjes nog vlugger af!)
Is dit dan zo ongeloofwaardig?!
- Wacko007
- Mountainbiker
Kijk nog eens héél goed naar de beschrijving van de remmen...supper-G wrote:Een vriend van mij heeft xtr remmen en die van hem zijn nog maar 1x vast gelopen en dit in de transalp na een afdaaling van 20km(er stonden er toen meer met xtr's naast de kant) hij rijd ook xc wedstrijden en heeft daar nog geen probleemen gehad. Misschien kan je er van een ander merk laaten opzetten zo als magura die hebben minder problemen met vastlopen.
Er staan Avid SL remarmen op. Met XTR hendels.
Greetz,
Julien.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Wat voor een redenering is dit nu ? Moeten schijfremmen nu al per streek beginnen "aanslaan" ?
Schijfremmen slaan helemaal niet aan in het Waasland (er is geen nood aan en de modder van onze kanten hier slijten de blokjes nog vlugger af!)
Is dit dan zo ongeloofwaardig?!
Schijfremmen neem je om hun uithoudingsvermogen en hun remperformantie, onafhankelijk van de streek waar je rijd en ik betwijfel sterk of de blokjes van schijfremmen sneller slijten dan die van jouw vbrakes. Ik rij nu al 9 maand met schijfrempatjes in m'n Hayes en ze zijn nog verre van versleten en ze hebben al héél wat modder, zand en water mogen verdragen.
Fieldbiker
- Wacko007
- Mountainbiker
En toch daag ik je uit om hier een paar tochtjes te rijden zodat je dat zelf aan den lijve ondervindt!
Ronde van het Waasland in de winter wanneer er lekker veel modder ligt... Als je remmen het dan meer dan 4 tochten in de dikke modder halen, dan win jij... En de velgremmen (zelfs normaal) halen zeker die hoeveelheid maal 2.
Greetz,
Julien.
Ronde van het Waasland in de winter wanneer er lekker veel modder ligt... Als je remmen het dan meer dan 4 tochten in de dikke modder halen, dan win jij... En de velgremmen (zelfs normaal) halen zeker die hoeveelheid maal 2.
Greetz,
Julien.
- Montenbaaik
- Mountainbiker
Post by Montenbaaik »
Thomatchef wrote:Ik heb een trek 4300 maar dan wel zonder de schijfremmen
Voor mij voldoet ie, maar hij is wel wat aan de zware kant (14.2kg) en de vork trekt op niet veel. Die vork is namelijk geen mtb model, maar een model voor op een stadsfiets die wat meer comfort nodig heeft. Mijn vork heeft na 5maand serieuse dienst al bijna geen veerkracht meer en wanneer ik om mijn fiets zit is ze voor de helft ingeduwd.
De velgen zijn ook aan de zwakke kant en in no time heb je een slag in je wiel.
Als ik jou was zou ik hem niet kopen (zeker niet met de mech schijfremmen) maar zou ik kijken voor een iets duurdere fiets, boven 500€ (de trek 4300 is normaal 475€) en met velgremmen zodat je een lichter fiets hebt met een betere vork en mss ook betere onderdelen.
Thomatchef
Ps op mijn website staan heel wat links van andere merken, mss kun je eens kijken bij andere mekrken dan trek, want bij trek betaal je ook deels de naam ...
hi ik heb net een trek4300 gekocht model 2005 , en deze heeft nu rst vering .
ik denk dat ze dat nu wel beter hebben gemaakt
- stefan00
- Mountainbiker
En hoe rijdt ie??? :DMontenbaaik wrote:Thomatchef wrote:Ik heb een trek 4300 maar dan wel zonder de schijfremmen
Voor mij voldoet ie, maar hij is wel wat aan de zware kant (14.2kg) en de vork trekt op niet veel. Die vork is namelijk geen mtb model, maar een model voor op een stadsfiets die wat meer comfort nodig heeft. Mijn vork heeft na 5maand serieuse dienst al bijna geen veerkracht meer en wanneer ik om mijn fiets zit is ze voor de helft ingeduwd.
De velgen zijn ook aan de zwakke kant en in no time heb je een slag in je wiel.
Als ik jou was zou ik hem niet kopen (zeker niet met de mech schijfremmen) maar zou ik kijken voor een iets duurdere fiets, boven 500€ (de trek 4300 is normaal 475€) en met velgremmen zodat je een lichter fiets hebt met een betere vork en mss ook betere onderdelen.
Thomatchef
Ps op mijn website staan heel wat links van andere merken, mss kun je eens kijken bij andere mekrken dan trek, want bij trek betaal je ook deels de naam ...
hi ik heb net een trek4300 gekocht model 2005 , en deze heeft nu rst vering .
ik denk dat ze dat nu wel beter hebben gemaakt