Snowboarders in de aprés bike? :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

frederikc wrote: iedere snowboardleraar, iedere gids, iedere winkel waar ik al geweest ben (in zowel oosenrijk, italië en belgië) en onze kenissen van oostenrijk zelf zeggen dat freeride zowizo de combinatie is van piste en diepsneeuw

de mensen van winteroorden zelf die een hele winter jaar in jaar uit bezig zijn met verhuur en verkoop, lesgeven, gidsen en nog meer uren per week op de berg zitten waar jij (en ik) alleen maar van kunnen dromen zullen dit echt wel beter weten

en geloof me vrij, ik zit ook liever in de poeder dan op de piste hoor,
alhoewel full-speed op de pistes ook wel eens tof kan zijn
Ik neem aan dat jij het over het categoriseren van boards hebt. Ik spreek over het freeriden (als werkwoord).

whatever, ieder zijn idee van freeride. Toch nog even: je moet me dan eens uitleggen (of de verhuurders, verkopers, lesgevers, ...) hoe PISTE te rijmen valt met FREE.

Enne, jij weet niet hoeveel uur per jaar ik op een berg zit of met wintersport bezig ben.

Nog een laatste misverstand uit de wereld helpen: freeride (of backcountry) staat -helaas- niet altijd synoniem voor poedersneeuw.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

greenie wrote:
frederikc wrote: iedere snowboardleraar, iedere gids, iedere winkel waar ik al geweest ben (in zowel oosenrijk, italië en belgië) en onze kenissen van oostenrijk zelf zeggen dat freeride zowizo de combinatie is van piste en diepsneeuw

de mensen van winteroorden zelf die een hele winter jaar in jaar uit bezig zijn met verhuur en verkoop, lesgeven, gidsen en nog meer uren per week op de berg zitten waar jij (en ik) alleen maar van kunnen dromen zullen dit echt wel beter weten

en geloof me vrij, ik zit ook liever in de poeder dan op de piste hoor,
alhoewel full-speed op de pistes ook wel eens tof kan zijn
Ik neem aan dat jij het over het categoriseren van boards hebt. Ik spreek over het freeriden (als werkwoord).

whatever, ieder zijn idee van freeride. Toch nog even: je moet me dan eens uitleggen (of de verhuurders, verkopers, lesgevers, ...) hoe PISTE te rijmen valt met FREE.

Enne, jij weet niet hoeveel uur per jaar ik op een berg zit of met wintersport bezig ben.

Nog een laatste misverstand uit de wereld helpen: freeride (of backcountry) staat -helaas- niet altijd synoniem voor poedersneeuw.

neen, ik weet niet hoeveel uren per jaar jij op de erg zit, maar die mannen van daar zijn daarmee opgegroeid, altijd bezig over de nieuwste technieken en matriaal, de beste afdalingen van het moment.
ook zij wonen daar, 1 keer een hevige sneeuwval vlak voor of even na het seizoen en zij zijn nog al/nog aant boarden terwijl jij nog/al thuis bent

wat de gidsen met freeride te maken hebben is logisch, zij gidsen u naar de beste spots met de beste (diep-, poeder)sneeuw en in de veiliste omstandigheden

de verkopers hebben daar ook veel mee te maken want zij moeten weten welk board ze je het best geven waarvoor de koper (of huurder) deze wilt gebruiken

de snowboardleraars is ook zeer duidelijk, deze moeten ook een grote kennis hebben over alle soorten rijstylen omdat zij dat anderen moeten aanleren en vaak samen met de gidsen cursusen geven over alles wat een freerider moet weten.

en hoe piste en FREE te rijmen valt: vraagt in iedere (degelijke) winkel een goede board voor op pistes te knallen en te scheuren in poeder dan geven ze u direct een freeride board

meer woorden ga ik hier niet meer aan vuilmaken,
aangezien sommigen het toch altijd beter (denken te) weten dan degene die nooit iet anders gedaan hebben, ermee opgegroeid zijn (mijn kenissen/vrienden en snowboardmonitoren van oostenrijk zelf )

gegroet
en nog veel fun in de backcountry
(I know I will)
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Heb mezelf toch een snowboard gaan halen vandaag en ik denk dat ik een goede deal heb gedaan.
In de united brands van Geel stond nog een complete dekje en ik heb dat maar meegepakt :)

Specs:
Burton Dominant 154
Burton Mission bindingen
Burton Moto boots

Net met naar Landgraaf geweest en het plankje bevalt me wel op de freestyle , is wel zeer nerveus op de piste maar dat maakt niet echt uit :pImage
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

kevx wrote:Iemand ervaring met de Northwave Freedom boots?
Ik heb deze tot vorig jaar gebruikt, sinds dat ik gestart ben met snowboarden(1989) heb ik 2 paar van deze botten versleten. Aan 2 weken per jaar gebruikt te zijn kunnen we zeggen dat dit goede botten zijn geweest.
Ik heb nu botten van thirthytwo gekocht en wat me opviel was dat deze vrij stijf aanvoelen t.o.v. de freedoms, dit geeft een veel directer boardgevoel maar je verliest aan comfort. Waarschijnlijk zullen de huidige freedoms kompleet andere botten zijn t.o.v. mijn laatste paar van 10 jaar geleden, de kwaliteit kan er enkel maar op vooruit gegaan zijn.
Vorig jaar tijdens mijn zoektocht naar nieuwe botten(in de solden periode natuurlijk) heb ik ook een paar salomon botten gepast en deze zijn van pasvorm, afwerking en comfort gewoon top helaas pindakaas waren ze een halve maat te groot, misschien een tip??

En wat betreft de grootte van een snowboard, dit wordt steeds aan de hand van je gewicht bepaalt. De fabrikant geeft de gewichtsgroep aan van zijn boards, ben je eerder maneuver georiënteerd neem je de kleinere maat uit de range, hou je van lang gesneden bochten op en naast de piste neem dan de grootste maat uit de range, ben je all-round neem dan het board dat midden in je gewichtsklasse valt.
Wanneer je grote voeten hebt kan je zelfs hiervoor een aangepast board kopen, niets zo vervelend als overdreven toe-and heeldrag.

Boardjes heb ik spijtig genoeg veel meer versleten omwille van de enorme evolutie dat deze hebben doorgemaakt, vroeger kon je zelfs niet kiezen welke maat van board je het beste lag toen waren alle boards ong. 1,65 m. wat met mijn 68kg niet zo makkelijk was om hier met te boarden. Ik ben gestart met Mistral dan nidecker, nitro, radair, hammer en nu mijn beste tot hiertoe Santa Cruz. Een legendarisch merk dat ik nog ken van in mijn skateperiode eind jaren 70 begin jaren 80 welke nu ook bangelijke fietsen maakt.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Winterperiode breekt weer aan dus de kans om te gaan snowboarden biedt zich terug aan :wink:

De 15e januari vertrekken wel naar mayrhofen, kijk er al naar uit!!
Last edited by kevx on Wed 24 Nov 2010 21:10, edited 1 time in total.
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Ikke de 2e week van feb.

Vorige zondag nog eens naar landgraaf geweest.

Feb, dat duurt nog zo lang he, pffff

kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

jupke wrote:Ikke de 2e week van feb.

Vorige zondag nog eens naar landgraaf geweest.

Feb, dat duurt nog zo lang he, pffff

Dees weekend of volgend weekend ga ik ook voor den 1ste keer es naar landgraaf. Ben altijd in Peer geweest maar landgraaf is naar tschijnt stukken beter....
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

kevx wrote: Dees weekend of volgend weekend ga ik ook voor den 1ste keer es naar landgraaf. Ben altijd in Peer geweest maar landgraaf is naar tschijnt stukken beter....
Scheelt idd wel wat, stuk groter en je kan zitten op de lift.

Als je een beetje uitkijkt wanneer je gaat ook niet al te duur, zo is bvb zondagavond van 19 tot 23u voor 19.95 euro.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Hier kriebelt het ook al serieus, ben nog naar Peer en Landgraaf geweest maar da valt toch altijd weer tegen.
Ik moet nog maar 2 weken wachten voor ik weer naar de bergen mag, het moet alleen nog wa gaan sneeuwen tegen dan. [-o<
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

van 18-25 december naar Solden. Ik kijk er al zo naar uit.
mss eerst mezelf nog eens verwennen met een nieuw boardje :D
Post Reply