Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jkeverh
Mountainbiker
Location: Specialized Epic TR (2020) + Cube Reaction C:62 Race(2023)

Post by jkeverh »

knappe foto's (had ze tijdje geleden al gezien maar nog niet gereageerd)
blijkbaar enkele dagen met een grote bende onderweg :-)

de klim naar de Far is blijkbaar ni zo gemakkelijk :s (staat op to do lijstje)
't water in het stuwmeer was op 14 dagen toch een beetje gezakt :-)
enkele foto's van blijkbaar op bijna exact dezelfde plek getrokken

nog enkele maandjes wachten en we zijn weer weg :-D
univega
Mountainbiker

Post by univega »

jkeverh wrote:knappe foto's (had ze tijdje geleden al gezien maar nog niet gereageerd)
blijkbaar enkele dagen met een grote bende onderweg :-)

de klim naar de Far is blijkbaar ni zo gemakkelijk :s (staat op to do lijstje)
't water in het stuwmeer was op 14 dagen toch een beetje gezakt :-)
enkele foto's van blijkbaar op bijna exact dezelfde plek getrokken

nog enkele maandjes wachten en we zijn weer weg :-D
Het moeilijke stuk om naar de Far te gaan is maar een kort stukje hoor, de rest van de klim is heel goed te doen. Het mooiste stuk is van de Far naar Rupitt, heel mooie uitzichten.
Van Rupitt naar het stuwmeer is redelijk ruw en daar hebben we telkens last van lekke banden, van doorns.

Wij gaan tijdens het paasverlof ook terug.
les gavarres
Mountainbiker

Post by les gavarres »

hallo,

Misschien een ongewoon vraagje voor jullie.

Weten jullie of er ginds in de bossen bronnen zijn met drinkbaar water. Ik weet dat er een bron is in Romanya de la Selva maar verder weet ik het niet. Aangezien het daar soms in de bossen broeierig warm kan zijn zou dit wel een leuk weetje zijn.

Groeten.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

les gavarres wrote:hallo,

Misschien een ongewoon vraagje voor jullie.

Weten jullie of er ginds in de bossen bronnen zijn met drinkbaar water. Ik weet dat er een bron is in Romanya de la Selva maar verder weet ik het niet. Aangezien het daar soms in de bossen broeierig warm kan zijn zou dit wel een leuk weetje zijn.

Groeten.
Ik weet een 5 tal natuur bronnen, er is er zijn er zelfs bij met precies bruiswater, daar zit zoveel ijzer in dat het pikant smaakt.
Ik kan er blindelings naartoe rijden maar ze liggen niet op de gewone mtb paden...
In Bisbal kan je ook bijtanken en langs de spoorweg naar Girona kan je ook overal bijtanken.
Coyote
Mountainbiker

Post by Coyote »

univega wrote: Ik kan er blindelings naartoe rijden maar ze liggen niet op de gewone mtb paden...
In mijn dromen rijd ik daar ook altijd rond :roll: ... Nog even wachten zeker [-o<
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Ik kan ook gewoon blindelings achter Univega en Coyote aanrijden en dan kom ik vanzelf bij de drinkplaatsen .Nog een paar maandjes en we gaan weer een weekje genieten ....kan bijna niet wachten...lekker in ze zon .Vandaag met -7 naar het werk gereden met speciale winterbanden , de swalbe snow , het ging wel maar was toch wel fris ....zittende op de mtb verlang ik dan wel weer naar de zon...brrr
les gavarres
Mountainbiker

Post by les gavarres »

Kan je iets precieser zijn?
Ik ken de streek heel goed, ook de off-road paadjes maar heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan om mijn drinkbus te vullen tijdens het fietsen.

groeten
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Ik tracht ook al naar de paasvakantie. Nu door de ijskou naar het werk met de fiets is toch wel wat afzien, vandaag nog eens goed onderuitgegaan op een ijsplek :-)
bronnetjes.
-romanya - (komende van masnou) voorbij de waterkraan die je weet staan, links de weg op, na 200m terug links het mtb pad op, aan de volgende splitsing loopt het mtb naar rechts, hier moet je links houden en dan kom je er voorbij.

-Bell-lloc, aan de kruising van het spoorweg pad met de weg die naar romanya gaat naar rechts, na 500m links (hier heb je 2 bronnen, met gewoon water en de andere met "picant" water.

-Penedes, als je het mtb pad nr 8 volgt, voor je de laatste afdaling naar het spoorweg pad. Je moet van het mtb pad verlaten en er staat een ruïne en daarin heb je een bron met ijzerhoudend water.

-Sant Felieu in de buurt van mas trempad, als je de grote baan oversteekt, direct links, er zijn daar altijd spanjaarden flessen aan het vullen

-castell d'aro, in het dorp aan het ronde punt naar rechts, richting kerk en daarna bruggetje over en wandelpad volgen.

Als je me je email adres bezorgt stuur ik wel enkele foto's van enkele bronnetjes...
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Prettige feestdagen en ik hoop jullie weer te zien volgend jaar .Ik zal er zijn van 8 juli t/m 1 augustus....als alles goed gaat...en natuurlijk in april ook nog een weekje .Het wordt een mooi 2011 :lol:
Reesbiker
Mountainbiker

Post by Reesbiker »

Hoi mede bikers :-D

Na een lange radio stilte ben ik weer op het forum. Heb helaas slecht nieuws :cry:
Binnen de familie is democratisch besloten om in 2011 niet naar de Costa Brava te gaan.
Na 3 jaar wilde de dames een keer iets anders. Ik heb mij natuurlijk behoorlijk verzet, maar dat mocht niet baten.. ](*,)
We gaan nu naar het Gardameer, dus qua fietsen komt het wel goed :bounce: ...
Ik zal het dus moeten doen met jullie berichten..... zal deze ook regelmatig bekijken de komende tijd.

Ga nu op zoek naat lotgenoten en misschien is er ook een Kurt (Univega)
in die buurt die de leuke en uitdagende paadjes weet. Laten we het hopen... [-o<
Mocht er iemand zijn die iemand kent die ook die kant op gaat in Juli, daan hoor ik het graag.

Tot zover de berichtgeving uit Tilburg, Nederland.

Gr, Alex :drunk:
Post Reply