Zo 28/11/2010 Aartrijke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Moustache
- Kerstman
Als je er op tijd bent zal dat geen probleem zijn...follow wrote:hoe kan ik de forumbikers herkennen
De tranen schieten in mijn ogen. Hopelijk vriest het niet, want dat zou nogal pijn doen.Traxer wrote:@ de forumbikers: op aandringen van veeteeteetje heeft de groendienst mijne 'persoonlijke singletrack" van 250 meter weer vrij gemaakt.Toegang enkel met lidkaart en starten met de forummers. De prez heeft het voorrecht om hem te testen (na een km of 4 op het parcours).
k Zal maar zeggen aan mijn madam dat het een rit ver in Frankrijk is en dat ze me niet al te vroeg moet verwachten. Hoe zeg je Aartijke in het Fransch?Traxer wrote:Nen 'apres' is voorzien ten huize Traxerinneke - als ge proper zijt -![]()
- veeteeteetje
- Kerstman
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
koprollen maken met fiets....van het parcour afwijken .....in het frans brabbelen zoals passe droite...enzfollow wrote:hoe kan ik de forumbikers herkennen want heb me daar ook bij aangesloten , lijkt me tof om zo mensen te leren kennen op mtb ritten
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
Misschien kan je hier iets mee beginnen...Moustache wrote:Dat klinkt bijna als artrose...veeteeteetje wrote: Artriche......????![]()
Aartrijke duikt voor het eerst op in een document uit 893 als "Artiriacum". Het dorp was toen eigendom van de graaf van Vlaanderen. In het machtsvacuüm ten tijde van de Vikinginvallen had de graaf de villa Artiriacum onwettig afgenomen van de bisschop van Doornik-Noyon.
Het dorp behoorde in het Ancien Régime voor ongeveer twee derden tot het Land van het Vrije, voor ongeveer één derde tot het Land van Wijnendale. Twee procent van het grondoppervlak behoorde tot de heerlijkheid Kannunikse, en enkele hectaren tot de heerlijkheid Houtse.
De kerk, genoemd naar Sint Andreas.
Vlakbij, in Torhout, op de weg naar Aartrijke, bevindt zich het een kasteel met de naam van het dorp, kasteel d'Aertrycke.
Of je moet ergens aan de penningmeester een briefke vragen voor thuis...