Groot gelijk vind ikA d r i wrote:Van mij mag hij terugkomen. Eerst wel zijn straf uitzitten.
Als mens is hij voor mij niet verandert. Als sportman heeft hij gesjoemelt.
Meirhaeghe sluit een comeback niet uit
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
Gaan ze hier nu blijven daarover discussieren. Mss een apart forum maken? http://forum.meirhaeghe.be Met dit welles nietes spelleke kunt ge nog maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden doorgaan. Feit is: hij heeft zich gedopeerd, is gesnapt en moet dus maar de gevolgen dragen. Als ik te snel rij (met den auto
) moet ik ook de boete betalen. (Ook al ben ik nen toffen
)
End of discussion?
End of discussion?
Los van het feit dat ik het je op dit vlak met je eens ben (dat Filip een uitstekende ((een van de)beste) techniek heeft - dat hebben we kunnen zien, ben ik het oneens met de laatste uitspraak in uw berichtje:Berggeit wrote:toch blijvek erbij; wat hij allemaal kon/kan met zijn talent kan niemand ! technisch topper ... epo helpt de techniek nt vooruit ...Deurke wrote:Berggeit wrote:Filip rulezz
jij hebt alweer genoeg gezegt voor vandaag![]()
EPO = eruit en nooit meer erin als het aan mij ligt! (helaas heb ik er niks over te zeggen)
Als je minder vermoeid bent (eventueel door doping) zul je minder slordigheidsfoutjes maken (stuurfoutjes), wat opgemerkt kan worden als een betere techniek dan iemand die clean rijdt, maar vermoeid raakt en daardoor stuurfoutjes begint te maken. In die zin zou je dus kunnen zeggen dat je met epo in iemands wiel rijdt, je minder vermoeid raakt dan wanneer je zonder epo in iemands wiel rijdt, en hierdoor dus een betere techniek tentoonspreidt... dus epo kan wel de techniek (indirect) vooruit helpen mijns inziens, maar of dit in de praktijk zo werkt
- LuckyIron
- Mountainbiker
juist ja, ge moet boete betalen, eventueel je rijbewijs voor tijdje inleveren, maar je mag daarna wel weer met de wagen rijden.sleery wrote: Als ik te snel rij (met den auto) moet ik ook de boete betalen. (Ook al ben ik nen toffen
![]()
)
End of discussion?
Als Filip zijn boete betaald, zijn schorsing doorkomt, dan mag hij toch gerust terug beginnen koersen zeker.
Filip is eerlijk en niet eerlijk geweest .Hij heeft tenminste grof toegegeven dat hij gepakt heeft en is niet beginnen trunten zoals den Bruylants die de schuld steekt op zijn dietiste of dat er iets in zijn eten zat wat er niet mocht in zitten .Ik keur de filip zijn handelingzeker niet goed maar faalangst da hij niet zou winnen voor zo'n kampioen dat vind ik erg. Zijn carrière zal zeker in mineur afgesloten zijn en binnen enkele jaren kent er bijna niemand hem meer, terwijl hij een superheld had kunnen zijn.(en wat hij ook is)
Alle coureurs pakken.Wie kan er nu 200 km aan 50gemiddeld rijden als het niet meer is.Ze hebben allemaal hooikoorts en allemaal astma dus da zegt al genoeg hé.Er is er maar een die mag pakken en dat is voor zijne kanker en dat is de King Lance(precies of dat die daar nog last van heeft)
Er gebeurt veel achter de muren van de wielrennerij

Alle coureurs pakken.Wie kan er nu 200 km aan 50gemiddeld rijden als het niet meer is.Ze hebben allemaal hooikoorts en allemaal astma dus da zegt al genoeg hé.Er is er maar een die mag pakken en dat is voor zijne kanker en dat is de King Lance(precies of dat die daar nog last van heeft)
Er gebeurt veel achter de muren van de wielrennerij
Tjah Lance A. heeft 1 i.p.v. 2 teelballen. Dus ook minder testosteron productie. Die testosteron wordt dus bij hem ingebracht, das vrij logisch. Maar voor hem gelden geen limieten qua testosteron dus hij kan die waarde erg hoog opkrikken inderdaad. En qua astma heeft inderdaad een veel hoger aantal renners astma dan in real life. 7 % van de renners heeft absurd hoge cortisolspiegels. Vaak wordt als smoes gebruikt irritaties of exceem, et wordt ook synacthène genuttigd. En 30 % heeft een verhoogd ferritine (ijzergehalte). Op het gebruik van groeihormonen wordt buiten competitie niet gecontroleerd; HGH wordt veel gebruikt door renners. Achter de schermen wordt wel gesjoemeld met de controles, wij zien slechts het topje van de ijsberg. Actovegin wordt gewonnen uit het bloed van kalveren en er is discussie over of het op de dopinglijst hoort of niet (nog niet), vanwege het maskerende effect van epo. Een Italiaanse journalist vond het toevallig in de vuilnisbak bij us-postal. Er mag nooit meer iemand in hun teambus komen. Oxyglobin is ook zo'n middel, eigenlijk bedoeld voor de behandeling van anemie bij honden, maar ook gebruikt onder de renners. Cortison en caffeïne-tabletten (de laatste niet meer op dopinglijst) worden vaak gebruikt door renners. Out-of-competition controles worden vaak omzeild of men gaat dan vaak op trainingskamp, waar men nandrolon kan gebruiken voor toename in spierkracht. Hematocriet van de renners worden een paar keer per dag gemeten en nauwgezet in de gaten gehouden, om bloedtransfusies i.c.m. bloedverdunners en middelen als neorecormon (waarmee je de hematocriet kan bijsturen) mogelijk te maken. Natuurlijk worden er veel medicijnen gebruikt die nog niet op de markt zijn, maar eerst worden getest op/door renners zoals cera (ook middel tegen bloedziekten als anemie), RSR-13. Deze laatste moet met een infuus (net als voedingssuplementen vocht, eiwitten en koolhydraten, alsmede epo) worden ingebracht en is tot 24 uur erna opspoorbaar, terwijl de werking maar een paar uur is; bovendien erg gevaarlijk vanwege het gevaar voor hart- en herseninfarcten bij ondeskundig toedienen. Voor het falen van euskaltel gaven o.a. J. Nelissen de verklaring van het niet meer durven toedienen van synthetische hemoglobine vanwege de nieuwe controle hierop. Waarschijnlijk was dit in de voorbereiding al veel gebeurd (niet alleen bij de baskische jongens), net als het gebruik van middelen als hemassist, polyheme; allemaal kunstmatige hemoglobine (moleculen in rode bloedc. om zuurstof te binden en te vervoeren), eigenlijk middelen die worden gebruikt bij groot bloedverlies in levensbedreigende situaties. Hemassist en polyheme werken slechts enkele uren. Amphetamine werd ook genomen, maar men heeft ondertussen wel door dat het erg schadelijk is, (rem. Simpson, Ventoux ‘67).skippy wrote:Filip is eerlijk en niet eerlijk geweest .Hij heeft tenminste grof toegegeven dat hij gepakt heeft en is niet beginnen trunten zoals den Bruylants die de schuld steekt op zijn dietiste of dat er iets in zijn eten zat wat er niet mocht in zitten .Ik keur de filip zijn handelingzeker niet goed maar faalangst da hij niet zou winnen voor zo'n kampioen dat vind ik erg. Zijn carrière zal zeker in mineur afgesloten zijn en binnen enkele jaren kent er bijna niemand hem meer, terwijl hij een superheld had kunnen zijn.(en wat hij ook is)
Er gebeurt veel achter de muren van de wielrennerij![]()