Zo 21/11/2010 Rotselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBike
Mountainbiker

Post by MTBike »

Boubard wrote:Dit is idd een domme reactie die meestal uit de mond komt van een nog véééél dommere mens. Als ge ni wilt dat er mensen in uwe weg rijden dan moet ge ook ni meedoen aan een toertocht, ga dan alleen op de baan rijden of in uwen eigen tuin waar ge geen mensen tegenkomt. Er dient respect te worden getoond voor elke rijder ongeacht het niveau of de technische vaardigheden van deze deelnemer. RESPECT HEBBEN VOOR IEDEREEN is een gouden regel bij de toertochten!!! alleen jammer dat sommige mensen denken dat de baan van hun alleen is. Aan dat '13-jarige' meisje: trek je vooral niets aan van zo'n reacties, je rijdt voor jouw plezier en niet voor dat van anderen !! grtz
Dit is de reden wat mij ervan weerhoudt om een TT te rijden. :-?
Enkele weken geleden voor t eerst een klein stukje van een TT mee gereden. Mijn hart begon over te slaan wanneer ik op een single track zat en merkte dat er andere bikers in aantocht waren.

Ik ga liever in mijn eentje rijden waar het rustig(er) is.
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

ikke met de fiets wrote:Voor mij lag de pitstop ietskes verkeerd, omdat de spieren lekker konden afkoelen om daarna die stevige hellingen op te moeten. En dan nogwa te laat eten, dan was het dipje op 20 km officieel #-o .
Vond ik ook, had een paar kilometertjes verder mogen staan...
ikke met de fiets wrote:Was ook wel blij met de affiches "gevaarlijke afdaling" ; op die met de grove boomwortels ben ik springbok-hoppend in het kippegaas beland, gelukkig wel deze keer zonder stroom ...
Ge waart niet de enige denk ik, 'k heb daar mijn remmen mogen dichttrekken en van de fiets stappen omdat iemand voor mij ook in de kant viel - gelukkig zacht geland. En d'r zullen er nog geweest zijn, want diene kippegaas stond serieus bol en was van de palen gerukt :roll: ... de eigenaar keek maar bezorgd toe... #-o 'k Ben de boomwortels dan maar te voet gepasseerd, vond 't te steil om terug de fiets op te klauteren vlak voor die boomwortels... jammer, want lijkt me met minder volk wel een leuk afdalingske.

Tocht was verder wel OK, heel plezant maar misschien wat te veel Bloso en te weinig onbekend of anders-niet-toegankelijk terrein...

Organisatie was zeer goed: deftige bevoorrading, goede bikewash, veel bikers en toch maar even moeten wachten om de fiets te kuisen.

@full speed down => of uw fiets nu in de stalling stond of niet, het is echt rot dat uw fiets gestolen is! Hopelijk verneem je er nog iets over...
levi
Mountainbiker

Post by levi »

tokke111 wrote:Er is nog een biker iets verloren: Poar hartslagshorloge CX800. Contact opnemen met Geert Dupont (Geert.dupont2@telenet.be)
neje dupont geert zijne fiets is gestolen niet een hartslaghorloge maar toch bedankt
El Grande
Mountainbiker

Post by El Grande »

@IPPE en Moula: Bedankt voor de respons. Ik wens bij deze mijn handschoenen nog een mooie toekomst toe.
RC Haibiker
Mountainbiker

Post by RC Haibiker »

Speedy77 wrote:Toffe TT met hier en daar een lekker vettig strookje. De plassen die overgebleven zijn van de hevige regenval waren goed te ontwijken. Toffe klimmekes en mooie afdalingen. Ik heb het alleen gepresteerd om aan de afdaling met die smalle strook en de boomwortelen om toch op mijne zak te gaan. Geraakte hierdoor niet direct uit mijne pedaal maar werd geholpen door een sympatieke andere biker waarvoor dank !!! Heb alleen 1 klein opmerking en dat is dat de Tombola nogal redelijk vroeg getrokken werd namelijk om 11u30 dan zijn er toch nog een deel mensen aan het biken. Maar verder ZEKER tot volgend jaar !!!!! Moe maar voldaan was met de fiets tot ginder gereden van bij mij thuis in Hever 17,5km dan de 45km gedaan en dan nog eens 17,5 dus een DIKKE 80km!!!!
speedy, een beetje minder drinken is mss ook een oplossing om recht te blijven !!!!
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

Stalen Worm wrote: nog 1 ding waar wij (MTB De Slijkfretters) helemaal ni mee konden lachen.. na die steile asfaltklim volgde een korte afdaling en dan direct rechts, ons vrouwelijke lid, die amper 6 maanden op de fiets zit,en dus technisch nog ni de nodige capaciteiten heeft, maar da voor de rest fantastisch doet (scherpenheuvel hapert uitgereden!!), kreeg daar de opmerking en ik quote: 't is hier wel gene toertocht voor 13 jarigen he, einde quote...
is da nodig? das er wel 'n beetje over he!! ik denk trouwens dat deze "stoere jongen" veel sjans heeft gehad dat wij al een beetje verder waren, als ge u aangesproken voelt... volgende keer moogt ge da tegen ons ook eens zeggen!!
dank u Worm :-)
Ik ben dus die "13-jarige" ... :-?
Ben blij om te lezen dat er toch nog bikers zijn die dit "not done" vinden
MTBike wrote:Dit is de reden wat mij ervan weerhoudt om een TT te rijden.
Enkele weken geleden voor t eerst een klein stukje van een TT mee gereden. Mijn hart begon over te slaan wanneer ik op een single track zat en merkte dat er andere bikers in aantocht waren.

ik zou je dat toch niet laten tegenhouden om een TT te gaan rijden. Ik doe dat doodgraag TT'en rijden en ik kan mij daar ook in opjagen als ik merk dat er andere bikers achter mij rijden omdat ik nog zo traag ben, maar ik blijf gewoon verder rijden en als ik denk dat ze de mogelijkheid hebben om voorbij te steken, roep ik altijd zelf al "steek maar voorbij". Sommige zeggen dank u en doen dat, sommigen zeggen ook "doe maar rustig, 't is voor iedereen zondag" :-D

Ik rij dus inderdaad nog maar een 4-tal maanden met de MTB en ik heb nog al gemerkt dat er altijd wel van die kl**tz*kken zijn die opmerkingen maken, maar deze was wel de ergste tot nu toe. Maar langs den andere kant zijn er dus ook altijd heel sympathieke bikers die je gewoon rustig laten rijden.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Vickster wrote:ik blijf gewoon verder rijden
mensen die inhalen verliezen hun voorrang en zijn ALTIJD in fout als er iets gebeurd
in het verkeer is dat ook zo ...
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Speedy77 wrote:Toffe TT met hier en daar een lekker vettig strookje. De plassen die overgebleven zijn van de hevige regenval waren goed te ontwijken. Toffe klimmekes en mooie afdalingen. Ik heb het alleen gepresteerd om aan de afdaling met die smalle strook en de boomwortelen om toch op mijne zak te gaan. Geraakte hierdoor niet direct uit mijne pedaal maar werd geholpen door een sympatieke andere biker waarvoor dank !!! Heb alleen 1 klein opmerking en dat is dat de Tombola nogal redelijk vroeg getrokken werd namelijk om 11u30 dan zijn er toch nog een deel mensen aan het biken. Maar verder ZEKER tot volgend jaar !!!!! Moe maar voldaan was met de fiets tot ginder gereden van bij mij thuis in Hever 17,5km dan de 45km gedaan en dan nog eens 17,5 dus een DIKKE 80km!!!!
Das graag gedaan :-D

Voor de rest: Prima organisatie, goede bevoorrading en deftige afspuitstand.
Op elke gevaarlijke oversteek een seinngever, en dit gedurende de hele voormiddag =D>
Parcours: het te verwachten parcours in Rotselaar, met het leukste stuk op en rond de Wijngaardberg en Beniksberg.
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Vickster wrote:
MTBike wrote:Dit is de reden wat mij ervan weerhoudt om een TT te rijden.

ik zou je dat toch niet laten tegenhouden om een TT te gaan rijden. Ik doe dat doodgraag TT'en rijden en ik kan mij daar ook in opjagen als ik merk dat er andere bikers achter mij rijden omdat ik nog zo traag ben, maar ik blijf gewoon verder rijden en als ik denk dat ze de mogelijkheid hebben om voorbij te steken, roep ik altijd zelf al "steek maar voorbij". Sommige zeggen dank u en doen dat, sommigen zeggen ook "doe maar rustig, 't is voor iedereen zondag" :-D

Ik rij dus inderdaad nog maar een 4-tal maanden met de MTB en ik heb nog al gemerkt dat er altijd wel van die kl**tz*kken zijn die opmerkingen maken, maar deze was wel de ergste tot nu toe. Maar langs den andere kant zijn er dus ook altijd heel sympathieke bikers die je gewoon rustig laten rijden.
Niks van aantrekken, je bent daar om je te amuseren...

Zondag ook zoiets voorgehad... Ik geraakte den berg niet meer op en ja dat was juist in nen bocht... moet er ene minderen daardoor envalt... zegt diene, GVD in nen bocht moete ni afstappen he... Alst ni meer gaat gaat het niet meer he 8)
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Aan allen die wegblijven van TT's of dit overwegente doen: si tous les dégoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent. Laat je dus niet intimideren en hou je spoor. Om de speedkonijnen (al of niet in clubverband) te ontwijken die van hun moeke op tijd moeten thuis zijn , helpt laat vertrekken. Je mist dan wel eens een tombola of een laatste bevoorrading maar het biken wordt er eens zo genietbaar door.
Post Reply