Dit is idd een domme reactie die meestal uit de mond komt van een nog véééél dommere mens. Als ge ni wilt dat er mensen in uwe weg rijden dan moet ge ook ni meedoen aan een toertocht, ga dan alleen op de baan rijden of in uwen eigen tuin waar ge geen mensen tegenkomt. Er dient respect te worden getoond voor elke rijder ongeacht het niveau of de technische vaardigheden van deze deelnemer. RESPECT HEBBEN VOOR IEDEREEN is een gouden regel bij de toertochten!!! alleen jammer dat sommige mensen denken dat de baan van hun alleen is. Aan dat '13-jarige' meisje: trek je vooral niets aan van zo'n reacties, je rijdt voor jouw plezier en niet voor dat van anderen !! grtzStalen Worm wrote: nog 1 ding waar wij (MTB De Slijkfretters) helemaal ni mee konden lachen.. na die steile asfaltklim volgde een korte afdaling en dan direct rechts, ons vrouwelijke lid, die amper 6 maanden op de fiets zit,en dus technisch nog ni de nodige capaciteiten heeft, maar da voor de rest fantastisch doet (scherpenheuvel hapert uitgereden!!), kreeg daar de opmerking en ik quote: 't is hier wel gene toertocht voor 13 jarigen he, einde quote...
is da nodig? das er wel 'n beetje over he!! ik denk trouwens dat deze "stoere jongen" veel sjans heeft gehad dat wij al een beetje verder waren, als ge u aangesproken voelt... volgende keer moogt ge da tegen ons ook eens zeggen!!
Zo 21/11/2010 Rotselaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ben pas om 10u30 vertrokken en heb ook nog wat sinaasappel geproefd (misschien wel na dat jullie gepasseerd waren bijgevuld). Soep met of zonder ballekes allesinds ook nie gezien.bij ons aan de bevoorrading enkel koekjes?? Wafeltjes, Prince en speculaas? Poverkes maja, wij waren pas om 10u vertrokken...
Voor de rest wel een mooi droog ritje.
Toffe TT met hier en daar een lekker vettig strookje. De plassen die overgebleven zijn van de hevige regenval waren goed te ontwijken. Toffe klimmekes en mooie afdalingen. Ik heb het alleen gepresteerd om aan de afdaling met die smalle strook en de boomwortelen om toch op mijne zak te gaan. Geraakte hierdoor niet direct uit mijne pedaal maar werd geholpen door een sympatieke andere biker waarvoor dank !!! Heb alleen 1 klein opmerking en dat is dat de Tombola nogal redelijk vroeg getrokken werd namelijk om 11u30 dan zijn er toch nog een deel mensen aan het biken. Maar verder ZEKER tot volgend jaar !!!!! Moe maar voldaan was met de fiets tot ginder gereden van bij mij thuis in Hever 17,5km dan de 45km gedaan en dan nog eens 17,5 dus een DIKKE 80km!!!!
-
Palmboy
- Mountainbiker
Mijn vrouw rijdt ook af en toe een toertocht. Soms krijgt ze reacties van een paar opgefokte mannen. Ze is technisch zeker niet goed, maar kan bijvoorbeeld wel lang fietsen en klimmen is haar ding. Maar zaken als "ga bij uw moeder terug aan haar t** hangen" en voorbij steken langs beide kanten, of de kant in duwen horen echt niet.Boubard wrote:Dit is idd een domme reactie die meestal uit de mond komt van een nog véééél dommere mens. Als ge ni wilt dat er mensen in uwe weg rijden dan moet ge ook ni meedoen aan een toertocht, ga dan alleen op de baan rijden of in uwen eigen tuin waar ge geen mensen tegenkomt. Er dient respect te worden getoond voor elke rijder ongeacht het niveau of de technische vaardigheden van deze deelnemer. RESPECT HEBBEN VOOR IEDEREEN is een gouden regel bij de toertochten!!! alleen jammer dat sommige mensen denken dat de baan van hun alleen is. Aan dat '13-jarige' meisje: trek je vooral niets aan van zo'n reacties, je rijdt voor jouw plezier en niet voor dat van anderen !! grtzStalen Worm wrote: nog 1 ding waar wij (MTB De Slijkfretters) helemaal ni mee konden lachen.. na die steile asfaltklim volgde een korte afdaling en dan direct rechts, ons vrouwelijke lid, die amper 6 maanden op de fiets zit,en dus technisch nog ni de nodige capaciteiten heeft, maar da voor de rest fantastisch doet (scherpenheuvel hapert uitgereden!!), kreeg daar de opmerking en ik quote: 't is hier wel gene toertocht voor 13 jarigen he, einde quote...
is da nodig? das er wel 'n beetje over he!! ik denk trouwens dat deze "stoere jongen" veel sjans heeft gehad dat wij al een beetje verder waren, als ge u aangesproken voelt... volgende keer moogt ge da tegen ons ook eens zeggen!!
Ikzelf geef les in mtb'en, onderandere start to mtb in Lubbeek. En ik hamer er op om respectvol om te gaan met de mede biker. Verwittig waar je rijdt, als je voorbij gaat zorg dat je ook echt wel veilig voorbij kunt, als het niet gaat moet je je technische kunde aanwenden om achter de tragere biker te blijven.
Het is geen wedstrijd. En ik denk, alhoewel ik geen snelle ben, dat ik op mountainbike gebied wel heel wat bewezen heb. Op een TT zal ik dus nooit de zot uithangen en blijf op mijn plek zitten. Als ik dan zie dat er vb in TT van Winksele er toch in een gootje voorbijschieten en dan vallen om uit het gootje te rijden, waardoor de voorste rijder over kop gaat en moest opgehaald worden door de ambulance... dan vraag ik me af wat dienen ene nu gewonnen had.
Trouwens, mijn vrouw heeft deze zomer een aflossingsrace meegereden. Ze merkte op dat iedereen riep waar ze voorbij gingen komen en zelfs bedankten bij het voorbijrijden.
Volgende zondag ga ik met mijn leerlingen de TT in Boutersem rijden en het is voor iedereen daar hun eerste TT. Die mensen komen van ver en hebben op korte tijd heel wat bijgeleerd. Ik maak me er absoluut geen zorgen dat ze deze TT vlot kunnen uitrijden, al weet ik ook dat ze nu meer rekening moeten houden met andere, soms botte, mederijders.