Zo 21/11/2010 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Deze morgen tegen beter weten in gestart in de thuis-stad.

Vrijdag had ik met pijn in het hart "de" nacht aan mij voorbij laten gaan.
Was heel de week wat ziekjes geweest en starten leek niet verstandig.

Maar vanmorgen kriebelde het te erg.
Kon een van de Torhoutse klassiekers toch niet weer overslaan...
Mijn madam verklaarde me zot.

Vol moed naar de velodroom gereden waar Heisse, tetter, Le President, de Radigues (met zijn fantastisch mooie nieuwe moto), Marge en Dirk (we zijn nog koortsachtig op zoek naar ne naam #-o ) al stonden te trappelen van ongeduld.

Tetter zette direkt de lijnen uit en liet zowaar Heisse in plan.
Zag uit een ooghoek dat Le President zich over haar ging ontfermen.
Dat kwam dus wel goed.
Gewoon het tempo van Tetter gevolgd.

Na de lastige strook aan de Bietemolen bleven we nog met 2 over.
(de Radigues en ikzelf)
Blijkbaar hadden de Tetters daar verkeerd spoor gekozen en zich vastgereden in het drukke verkeer.

Didier is echter een maatje te groot voor mij en ik wist dat het een calvarietocht ging worden.
Boven op de zandwegel had hij al een straat voorsprong, en enkel de bevoorrading kon mij weer laten aansluiten.
Daar vonden we Dirk terug die na kettingproblemen de spookwegel aan zich voorbij had laten gaan.

Daar nog 5 minuten gewacht op de anderen, maar nadien gehoord dat ze allemaal voor de kortere afstand hadden gekozen.
Nu ja, 't is een kwestie van communicatie...

Na de bevoorrading liep het van geen meter meer.
Had daar echt koud gekregen en kon me nooit meer opwarmen,
terwijl het zweet me overal uitbrak.

Didier was te sterk en koos zijn eigen tempo.
Hij is zich volop aan het klaarstomen voor de strandraces en hij rijdt echt heel sterk.
Giv mo buzze Popeye, we gaan komen supporteren =D> =D>

Dirk ging nog keihard tegen de grond in Aartrijke, gelukkig zonder al te veel erg.

Echt getjoold in het wiel van Dirk.
Toen we ook nog misreden op de spoorwegbedding had ik het helemaal gehad. :-? :-?

Zelfs de speeltuin aller ritten aan me voorbij laten gaan en zo rap mogelijk naar huis, waar ik geradbraakt toekwam.

39° koorts en moeten toegeven dat mijn madam gelijk had. :-? :-?
Da's pas om ziek van te worden..... #-o
Graptjen é Pol

Maar het was een heel mooie rit, zoals altijd van de TOF-fers.
Bravo mannen. =D> =D> =D>
en madammen vaneigens... =D> =D> =D>
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Sun 21 Nov 2010 22:04, edited 2 times in total.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Deze ochtend samen met Anglo Boy Peter afgezakt naar Torhout. Bij het verlaten van de snelweg richting centrum Torhout stonden er al pijltjes VTT en spontaan kwam het bij me op dat het voor vandaag Vree Traag Terten zou betekenen :oops:
Er heerste een gezellige drukte rond de inschrijvingstafel en wij op pad...
Na een halfuurtje wist ik terug goed waar mijn longen zaten , maar vlot liep het niet echt. Mijne bike-compagnon heeft meermaals op het punt gestaan om mond op mond te beademen wegens acute ademnood bij mij...gelukkig heb ik hem kunnen tegenhouden.
Na de bevoorrading begon het voor mij gelukkig wat beter te lopen ( de kwaliteit van de bevoorrading zal het zijn zeker :wink: )

De tocht was netjes bepijld ,vrijwel alle stroken goed berrijdbaar (behalve die ene strook waar je kon kiezen moeilijk - gemakkelijk waar we na 100 m ons kar hebben gedraaid om de softie te gaan uithangen )

tijdens den après bleek dat mijne companon zijn smaakpapillen duidelijk aangetast waren en daardoor spontaan overstapte op Warme Soep ...hopelijk heeft iemand dat kunnen vastleggen op de gevoelige plaat want dat is toch vrij uniek.
Samengevat : leuke tocht tijdens een geslaagde voormiddag =D> =D>
sofeurken
Mountainbiker

torhout

Post by sofeurken »

deze morgen in alle vroegte naar torhoet afgezakt.Zoals ieder jaar was de tocht op alle gebied wree in orde!,bevoorr,bepeiling,parcours,aprés ,t'weer :-D ,nog een eindje met 3 MUD-bikers gereden tot een platte band stokken in de wielen stak,in ieder geval hebben we ons goed geamuseerd!een tocht waar heel wat werk in gestoken is,ook in de warande was blijkbaar alles vernieuwd(die brugjes dus) en aldaar het parcour s getrist :bounce:
volgend jaar zijn we er weer bij!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Filmke nr 1...

vanaf seconde 38 een paar acrobaten op de velo in de modder :-)
Eentje in het wit met ne cyclocross-fiets die bijna tegen de grond gaat...
Afdalerke die enorm bruusk tot stilstand komt

Filmke nr 2
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Vanmorgen stonden we voor de tweede maal in drie dagen aan de start in Torhout voor alweer enkele uren MTB plezier. Na de uiterst geslaagde nachtrit konden we nu in "den klaren" zien wat we vrijdagavond allemaal onder de wielen bedwongen hadden.
Al van bij de start was de massale opkomst merkbaar maar de inschrijvingen verliepen zeer vlot. Wat volgde was een perfect berijdbaar en afwisselend parcour dat zoals steeds door de TOFFERS vlekkeloos was uitgepijld. Twee stevige zeer uitgebreide bevoorradingen bezorgden ons de nodige enerigie.
Hoogtepunt was de vernieuwde warrande die nu nog leuker is dan vroeger :bounce: .
Wat ook opviel in de beide ritten was het enthousiasme van de ganse TOF crew om het de bikers zo aangenaam mogelijk te maken =D> =D> .
Aan Danny, Lichterveldenoare en alle TOF medewerkers (en 't waren der veel) een hele dikke en welgemeende proficiat met deze realisatie =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> .
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

http://connect.garmin.com/activity/57544610

Traingssweekske met TT torhout als afsluiter
twa een leuk ritje met geen noemenswaardige uitschieters qua technische uitdagingen toch smaakte het ritje en heb ik er met volle teugen van genoten.
Slijk was juist gepast niet teveel en niet te weinig. Alles was te rijden.
Bedankt aan de Tof bende en tot een volgende editie.

Verslag
T.O.F. TT Torhout

Gisteren zouden we in 1e instantie nog eens vertrekken met een grote groep Grysperre's.
Nu de Vrijdag bleek al dat Andy en Hans forfait moesten geven de ene door ziekte de ander door rug problemen (nieuw standje met z'n nimfje met nefaste gevolgen?????).
Zaterdag nacht opeens sms van Marlon die zat ook met één of ander ziekte opgescheept.
Nu Eric en ik stonden om 8u aan fietsen Maes en na men vork opgepompt te hebben vertrokken we richting de Start in de velodrôme. Marc, Laurens, Gregory en Willem (aka trufke) stonden ons reeds op te wachten. Na een vlotte inschrijving namen we al snel de benen richting het wegeltje aan het Kerkhof.
Effe snel naar beneden en dan ging het naar de ruddervoordewegel daarna naar de wegels die tss Lichtervelde VELD en Torhout liggen. Daar overal kunnen rijden en meteen koers gezet richting, in de mtb wereld gekend als, de spookwegel. Deze was goed te rijden en meteen zat ook het vettigste stuk van het parcours erop. Nog even door groenhove gereden om dan de klim naar de Korenbloemstraat aan te vatten. Deze lag er zelfs droog bij wonder boven wonder.
Daarna werd koers gezet naar Veldegem met de .... Dreef die onder de wielen schoof. Na het buiten rijden van Veldegem gingen we naar Aartrijke om er wat wegels te rijden. Het kasteel van Aartrijke kwam al snel in zicht en het bos er rond was als een magneet die de fietsen nader trok. Het duurde dan ook niet lang of er werd een beetje tempo gemaakt.
Na het bos rond het kasteel reden we naar de Warande “Joepie” das altijd plezant vertoeven daar. Deze keer geen Bis nr'tje en meteen verder langs de oude spoorweg om dan naar het Veld waar ooit “Rock Torhout” werd gehouden. Daar moesten we eens bergaf de 1e keer bij mijn weten dat we niet omhoog moesten. Daarna reden we richting Kasteel Wijnendaele en nostalgie alom want we reden er voorbij “Den Dior” bij sommigen onder ons zal dat wel een belletje doen Rinkelen, staat er nu precies verlaten bij. We doken daar ook opnieuw het bos in. Een korte passage later reden we terug eruit en dan reden we nog even naar de paarden manége. Erna schoot er eigenlijk niet veel meer over wat met mtb te maken had wat veld of weide doorsteken bwaaaaah saai saai en nog eens saai wat sommigen daar in zien ????? en het ergst vind ik dan nog dat ze naar niks leiden gewoon op een veld rijden om toch wat offroad te hebben tja voor mij hoeft het niet. Als het naar een bosje of berg of iets anders ga dan graag anders mogen ze dat gerust uit de parcours halen van mij. Nu is men persoonlijke mening.

Greetz
Bakkerke
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Hier dus gisteren ook van start gegaan met een hoopje steenbakkers...
Zoals we reeds wisten is dit een schitterende organisatie met heel wat supergemotiveerde mensen.

De bepijling was perfect, parcours lag er overal heel goed bij, enkel het maisveld links laten liggen (letterlijk en figuurlijk).

Ons hier heel goed geamuseerd op dit mooie parcours. Er werd toch wel heel wat uit de streek gehaald, waarvoor dank :wink:

Het enige jammere is dat de zon er niet in slaagde om volledig door te breken... dan zou het plaatje pas helemaal af geweest zijn!

Diegenen die er niet waren hadden ongelijk! Zeker tot volgend jaar mannen en vrouwen van de Toffers =D>

Hieronder nogmaals de link naar een paar sfeerbeelden... De rest volgt nog, net als die van vrijdagavond :wink:
Filmke nr 1...

vanaf seconde 38 een paar acrobaten op de velo in de modder
Eentje in het wit met ne cyclocross-fiets die bijna tegen de grond gaat...
Afdalerke die enorm bruusk tot stilstand komt

Filmke nr 2
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ondertussen na een volle week elk uur van de dag in het teken van ons MTB-weekend te hebben gezet, weer onder de levenden (min of meer toch, nog een hoop administratie en opkuis van materiaal te doen)

Het zal de deelnemers van de dagtocht wel opgevallen zijn dat het redelijk druk was. We hebben dan ook ons record qua deelnemers op een zondag onverhoopt verbroken. Gezien de dalende trend op veel TT's hadden zou 900-1000 man al een onverhoopt succes geweest zijn. Het werden er echter 1210! (Het weer zat uiteraard ook wel mee in vergelijking met onze collega's die vorig weekend moesten organiseren)

De TOF dankt u uiteraard allemaal voor jullie aanwezigheid!
Het bestuur houdt er zich ook aan al zijn medewerkers (een 50-tal) te bedanken voor hun inzet op vrijdag, zondag of de andere dagen dat zij meehielpen. Zonder hun hulp zou deze organisatie niet kunnen bestaan.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

@ Jeroenie en de andere bikers die blijkbaar in Lichtervelde aangekomen zijn op zoek naar de startplaats.

Ik moet indertijd (wellicht meer dan een jaar geleden) de verkeerde straatnaam doorgegeven hebben via de bond. De kalender hier niet gecontroleerd en zodoende niet gezien dat er Brugsebaan stond ipv Bruggestraat. Als Lichterveldenaar van originie ben ik zodanig gewoon dat al de wegen tussen Roeselare en Brugge Brugsebaan noemen, dat ik verkeerdelijk dat heb doorgegeven voor Torhout. Ik ken niet veel van GPS'en en vind het dan wel raar dat je met Brugsebaan Torhout in Lichtervelde aankomt (ligt er wel vlak tegen). Jeroenie, als je de Brugsebaan wat verder gevolgd had richting Torhout, zou je automatisch op de groene startpijlen uitgekomen zijn.

Met mijn verontschuldigingen voor de vertraging of het niet kunnen rijden van de TT hierdoor.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Misschien ook even repliceren op de opmerkingen over de 'moeilijke' veld-doorsteken. De velddoorsteek op de Voshoek zit er zoals de Wakkere bakker terecht opmerkt, vooral in om extra offroad te hebben. Het betreft een aardeweg die op landerijen uitkomt en die zo dus via het veld bereikt moet worden. Het is gewoon een extraatje dat we er bij steken om een langere roadstrook te onderbreken, enkel voor de liefhebbers en daarom staat hij dan ook als moeilijk gecatalogeerd.

De volgende weidedoorsteek leidt naar de piste van de Flandria Ranch en laat ons toe een offroadarm stuk van Torhout met manieren te overbruggen en de volgende keuzestrook is eveneens een combinatie van voetweg met velddoorsteek om er weer uit te komen. Je hebt hier altijd liefhebbers en evenveel haters van. Een of twee kunnen van mij geen kwaad, mits geen overdrijving. Ze vallen dit jaar wel meer op omdat ze samen liggen en door het draaien van de route op het laatst liggen.
Ik betrap me er de laatste tijd ook meer en meer op dat ik nutteloze velddoorstekken laat voor wat ze zijn. Deze vond ik met de mogelijkheden die we in Torhout maar hebben aanvaardbaar, maar uiteraard voor de niet-liefhebbers van het genre zijn ze niet echt nodig.
Terechte opmerking van de Wakkere Bakker, maar zoals hij zelf aanstipt, een persoonlijke mening waar er evenveel tegenover staan.
Last edited by Lichterveldenaere on Mon 22 Nov 2010 14:23, edited 1 time in total.
Post Reply