opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

@ Glimburger

Ik woon zelf in Opitter. Door omstandigheden (pas papa geworden + stukken aan de fiets) heb ik al lang niet meer op mijn fiets gezeten. Vanmiddag maakte ik een kort tochtje en ontdekte ik in de buurt van het oude "jeepenparcours" een massa nieuwe paadjes, netjes aangegeven met tape en alles! Zeer mooi gedaan, 't is geweldig dat er wat singletracks in de buurt zijn nu!!

Ik zie vooraan in dit topic dat je niet enkel in de buurt van het jeepenparcours je best hebt gedaan, maar ook in het stuk richting voetbalveld? Morgen of overmorgen ga ik daar zeker eens kijken!

Prachtig gedaan, keep up the good work!! Deze paadjes zijn ideaal voor een kort tochtje na het werk. Regelmatig berijden betekent openhouden, daar zal ik wel aan meewerken ;)
Proficiat!
Last edited by Metalpe on Sat 20 Nov 2010 20:31, edited 1 time in total.
TRAPPELEROS
Mountainbiker

Post by TRAPPELEROS »

@Glimburger

Hey, nu ben ik wel serieus nieuwsgierig naar die single tracks. Kan je mij vertellen hoe we daar geraken ?

Conditie is wel niet wat het zijn moet maar toch ga ik morgen eens kijken.

Gr.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

De paadjes zijn er om ons te amuseren hé.

op pagina 1 van dit topic staat een kaartje. Zo kan je zien waar ze zich bevinden. Ik moet wel even meegeven dat de paadjes in het gedeelte aan het voetbalterrein momenteel door de houthakkers beetje om zeep geholpen zijn maar je kan ze wel nog rijden. De paadjes aan de oranje vlek ( = oude grindkui) zijn daarentegen terug perfect in orde. Vergeet ook niet de openingen naar de grindkuiol én de grindkuil zelf te rijden. Daar zijn vele mogelijkheden om gaar te geraken

Ook de nieuwe doosteek aan de 2 grote zonken is terug opengemaakt. Beetje heen en weer door de bosnwegen rijden zal je wel leiden tot de verschillende paden. Gewoon de ogen open houden en de trackjes dienen zich wel aan.

Zelf ga ik morgenvroeg nog een voorbereide track opharken en daarna ga ik zelf met de fiets de bossen in opzoek naar nog wat mogelijkheden.

Het is mijn bedoeling tegen de nieuwe lente lekker wegjes te hebben. Het vergt wat energie maar dat vind ik niet zo erg.
TRAPPELEROS
Mountainbiker

Post by TRAPPELEROS »

thanks !

Dan zien we u morgen wel.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

voila, ik ben er klaar voor. de koffie is op, de speculoos idem. Het heerlijke ochtendgloren dient zich aan en ik ga even mijn ding doen. Beginnen doe ik aan de achterzijde van de crosskuil ( 2 de ruiterpad aansluiting) om daarna richting voetbalterrein te gaan. Kijken of ik daar al iets kan reanimeren....

EDIT: het was druk in de bos. Ook vele rijders die een woordje kwamen plaatsen. Ik heb naast het onderhouden van de tracks ook een nieuw stukje opengemaakt aan het voetbalterrein. Daar is komende weken nog wat af te werken maar het ziet er beloftevol uit. 8)
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Vandaag met de invallende duisternis ook het stuk in de buurt van het voetbalplein en de 2 "grote putten" eens verkend. Veel nieuwe paadjes, prachtig!! Ik ben echt onder de indruk!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

niet iedereen is even blij precies :lol:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

man man
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

' t is wéér eine van Mieve... :roll:

Sjiek is miech dat :-D
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Kameel^ wrote:niet iedereen is even blij precies :lol:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

man man
Hij rijdt met ene Ridley, dat verklaart mogelijk al veel !
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Je kan niet voor iedereen goed doen. Gelukkig zijn er meer pro's dan contra's. Ter info: het bos is gemeentelijk openbaar bos voor recreatieve doeleinden. Wat de schrijver niet weet is dat de paden ontstaan zijn uit sporen van de bosmachines die er 2 jaar geleden alles omwoelden. 20 bomen en struiken vernielen om er 5 te oogsten voor de houtopbrengst.
Die bossen hebben altijd paadjes gehad en worden al jaaaaren gebruikt door passieve recreanten.( chiro-uitstappen, boslopen, haloweentochten, kersttochten, mtb-wedstrijden, paintball,mtb-tochten, fietstochten, menners, ruiters,jagers, quadrijders, jeepritten...) ik heb er als 18 jarige zelfs nog ooit motorcross gereden. Qua natuurwaarde zijn deze bossen dus te verwaarlozen lijkt me.

Door de houthakkers en hun mega machines zijn de oude paadjes allemaal vernield en zo in onmin geraakt omdat ze gewoon niet meer te rijden waren zonder 10 keer van je fiets te moeten. Wat er nu gebeurt is het herstellen van die paadjes. Niet meer niet minder. Soms zelfs met de aktieve hulp van de boomzagers. Als we dit niet zouden doen zouden er enkel de kapotgereden boswegen, voorzien van de diepe geulen overblijven. Ook niet leuk als je lokaal even wil rijden hé.

Dat men het er niet mee eens is, is niet verboden hé. Ik weet wel dat het er nu voor vele lokale rijders heerlijk vertoeven is. Nieuwe paadjes komen er niet meer bij, er wordt enkel onderhouden en hersteld. Momenteel kan je met hetgeen er beschikbaar is lekker rijden. De boswachter heeft aan de houthakker gezegd dat ze er geen probleem mee heeft. De paar doorsteken die nieuw gemaakt zijn, zijn ontstaan met respect voor de omgeving en zonder ook maar 1 boom te raken.

En voor die van meeuwen: sorry hé. Gewoon wegblijven en jullie ergernis is onbestaande.
Last edited by glimburger on Mon 22 Nov 2010 08:31, edited 1 time in total.
Post Reply