Zo 21/11/2010 Roosdaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
boskabouter
Mountainbiker

Post by boskabouter »

Na de waterellende van vorige week hebben we er ongelofelijk veel zin in :bounce: :bounce:
Ze geven morgen droog weer dus ons weekend kan niet meer stuk =D> =D>
tot morgen :wink: :wink:
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

de pics van deze namiddag op onze site (rubriek nieuws).
alle tracks liggen er super goed berijdbaar bij (veel beter dan ik dacht) !

have fun morgen ! :drunk:
Necky1978
Mountainbiker

Post by Necky1978 »

Nu dat ik de foto's gezien heb is de goesting nog groter geworden om te biken.

Morgen met het veloken van in Meerbeke tot in Roosdaal voor de 48 km, tot morgenvroeg.
Necky1978
Mountainbiker

Post by Necky1978 »

Necky1978 wrote:Nu dat ik de foto's gezien heb is de goesting nog groter geworden om te biken.

Morgen met het veloken van in Meerbeke tot in Roosdaal voor de 48 km, tot morgenvroeg.
Het was al wa rapper gedaan dan verwacht vandaag, met de volle moed (en goei benen) vertrokken om 8u10 naar Roosdaal voor de 48 km.

Het was maar 7 kilometer tot aan de start, maar ondertussen toch al wat slijk op den bike en op de kleren van het jaagpad langs de Dender.

Om 8u30 ingeschreven voor de grote tour, alles ging goed zelfs dat stuk stijl naar omhoog op de kasseikes, ik dacht dat ik vertrokken was voor een leuke tocht met een schoon tempo tot ik aan de Dender kwam, bij het opdraaien aan het kerkhof hoorde ik een krak, ik dacht eerst dat er een spaak gesprongen was maar het was de derailleur die de geest gegeven had :(

Tot daar had ik amper 19 km (waarvan 12 op het parcours), ik ben dan maar ontgoocheld naar Meerbeke getrokken.

Ondertussen ook nog een wielertoerist tegen gekomen die dacht dat het jaagpad van hem alleen was, als hij kon zou hij de mtb'ers gewoon rammen om zijn tocht verder kunnen te zetten [-X

Ik rij ook regelmatig met de koersfiets langs de Dender, als je ziet dat er een massa fietsers uit de andere richting komt, pas dan je snelheid wat aan hé.

Volgend jaar ben ik weer van de partij voor de 20e editie, tot dan.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Vandaag vertrokken voor de 48km samen Mac'Red, MC Koen en mijn collega Frans. Had vorig jaar deze TT ook al gereden en wist dat deze niet te onderschatten is...
Startlocatie is subliem. Veel parking, mooie kantine.
Het hele parcours ging het op en af. De eerste helling van 20% kende ik nog van vorig jaar, spijtig dat het boske op de kop niet werd aangedaan, maar soit.
Op enkele modderstroken na, was het nagenoeg overal perfect berijdbaar. Nergens MOEST je afstappen, maar soms kan je niet anders door andere omstandigheden ;-)

Even geërgerd door de zoveelste MTB-piraat die op een enorm technisch stuk dan nog, per se iedereen voorbij wou gaan en mezelf en anderen echt in de problemen bracht :evil: :evil: . Ik zag een gasteke van ongeveer 12 jaar de schrik van zijn leven krijgen. :evil: :evil: Zo'n gasten moeten an wedstrijden meedoen waar ze hun torenhoog ego kunnen gaan etaleren. 9 kansen op 10 zijn het juist zo'n gasten die daar niet meekunnen en daarom beslissen om TT's te gaan rijden.

Het was dus constant op en af, met af en toe wat technische stukjes. Doortocht in Neigembos was ook leuk :lol: maar jammer genoeg niet uitdagend genoeg. Ook tamelijk veel asfalt gezien, maar de klimmen maakten alles goed.

Bevoorradingen was AF en de energy shot op de laatste BVR was meegenomen want de benen begonnen te wegen. Na de laatste BVR toch de 36 gevolgd en uitgekomen op 40km, moe en voldaan na weken niet gereden te hebben.
Geen file aan de bikewash, was vorig jaar wel anders, dus perfect !

Hier zien ze me volgend jaar zeker terug =D> =D> =D> =D>

De route kan je hier vinden : http://connect.garmin.com/activity/57419277

Een spijtig iets : geen fotograaf dit jaar :cry: :cry: :cry:
Vorig jaar stond deze in het technisch boske....
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend thuis om 7.20 gestart met nog verlichting.
Om 8.15 ter plaatse aan de 48 km kunnen beginnen met den Bart en MC Anthony. Na mijn megatocht van gisteren leken de benen alles behalve goed. Wetend dat dit toch een pittig parcours is , zat de schrik er al een beetje in. Beetje bij beetje kwam ik erdoor en kon zo enorm genieten van de prachtige tocht , de schitterende bepijling , duidelijke borden voor gevaar , goede bevoorradingen , ... kortom : alles dik in orde.
Bij aankomst was het duidelijk dat den Bart en ik nog zouden starten voor de 26 km. Even de modderstroken gevolgd want de pijlen waren in 't begin al weggenomen. Nogmaals mogen genieten van een mooi parcours, 2 bevoorradingen.
Bij definitieve aankomst stonden de mannen klaar om onze fiets af te spuiten =D> =D> =D>
Moe maar hééééél tevreden zijn we dan nog met de fiets naar huis gereden en nu leg ik me even in de zetel met benen omhoog :lol: :lol:
Bedankt aan alle Wolfkes en Wolfinnekes voor deze prachtige zondagvm en tot volgend jaar !!!
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Super Toerke! Image
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Zoals Tim reeds zei samen vertrokken met hem en zen collega Frans en Koen voor de 48 km. Tot gisteren nog wat last gehad in de benen van mijn spinningsessie afgelopen woensdag maar vandaag leek het zeker zijn vruchten te hebben afgeworpen.
Op de eerste klim van de dag ( de Kluisberg of Hogenberg in de volksmond ) op het gemak op gereden op het middenblad en kranske 28 of 30 achteraan.
Zoals het parcours er vandaag bijlag mag het voor mijn part de hele winter zijn, hier en daar wat modder maar altijd te doen om te rijden, 2 keer van de bike gemoeten door opstopping of een biker die plots stopte voor me, no offence anyway.
Koen had ook alles behalve een goeie dag en dat was eraan te zien maar toch moedig de tocht van 48 km voort gezet met enkele keren de kramp die erin schoot.
Verder waren de RV's goed met koeken en warme soep en op de tweede een sportdrank en zo'n klein fleske energy shot ( http://www.quickenergy.com/ )
Als ik mijne edge 708 mag geloven registreerde die 735 hms.

MaC'Red 8)
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Ben thuis vertrokken en zat direct op "den toer".
De eerste bikers die ik tegenkwam zagen er nog proper uit en dat zou ook bij mij zo blijven.
Ingeschreven en vertrokken. Ik hou niet van koud ne "muur" op, maar door het tochtje van thuis was ik reeds opgewarmd. Ging dus vlot.
Een beetje gedoseerd, want de Wolfkens houden wel van een beetje klimmen.
Na de tweede bevoorrading kon het geen kwaad meer en vlot naar de finish gereden.
Geen grote files aan de afspuitstand, tja het was een betrekkelijk proper tochtje.

Tot volgend jaar!
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

Dank aan alle deelnemers. Jullie hebben dat schitterend gedaan. De Wolfkens zijn ook moe, maar voldaan.

Oooh ja, het deelnemersaantal van dit jaar : 1147 happy bikers.
Tot volgend jaar allemaal

PS : Wolfkens VTT voor 2011 : zondag 20-11-2011
Post Reply