Za 20/11/2010 Paal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Biestie1 wrote:Beweren dat er geen modder was, is ook wel overdreven, want dan denk ik dat je toch ook een stukje overgeslagen hebt. Ergens in de eerste 10 km zat een stuk van een 100 meter waar ge tot aan de bracket in de modder moest baggeren.
.
Dat was net na de zwarte beek. De mannen van 't Ventieltje hebben daar 3 dagen aan gewerkt om het water daar weg te krijgen nadat er een rupsvoertuig de buizen van de riolering hadden kapotgereden.
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

De 45 gedaan en met bijna 48 op de teller aangekomen :roll: Was een toffe tt, goede bv, kortom een =D> voor de organisatie. Tot volgend jaar :bounce:
Peaches
Mountainbiker

Post by Peaches »

Sommige stukken waren over de weg of dreven, maar deze werden in deel twee goed gecompenseerd door de Klitsberg waar ik alles gereden heb inclusief de extra lus "moeilijk".

Op de terugrit naar huis in de auto (als passagier :-)) vielen mijn ogen bijna dicht dus het was een goede tocht :-D

En ik vond de drank aan de bevoorrading niet te stroperig. Zo zou hij overal gemengd mogen worden voor mij.
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

ook vandaag de 45km gereden. Waren idd redelijk wat asfalt wegen. Maar dat is altijd in Paal. En zal ook niet anders gaan. Maar de singletracks en pittige heuvels waren wel super. Vond de bevoorrading en organisatie wel goed :wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

@Biestie1: Waart ge daar met uwe nieuwe bike?
Jammer dat ik u niet gezien heb...

Ik vond het best een goed tochtje
Hier en daar net iets zwaardere ondergrond
Maar voor de rest toch wel vrij goed berijdbaar
En vanaf de Klitsberg was het fun fun fun

Misschien een tip voor de organisatie:
Laat voor de "33" het stuk aan de andere kant van het kanaal eruit, en in de plaats het volledige parcours na de bevoorrading?
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

Inderdaad een zeer leuke zaterdag gehad. Voor ons was het een geslaagde tocht. Her en der konden inderdaad meer pijltjes of op de juiste plaats. Ik rij s'winters liever over 500m asfalt dan over een strook van 100m waar je niet kan rijden maar die er bij wordt gezet om toch offroad te kunnen rijden =D> =D> Op naar volgend jaar mannen.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Deze Papegaai was ook in Paal!

Post by StrammerMax »

Vandaag naar Paal gekomen, mede omdat de toer vanuit Beringen op 11 november me goed bevallen was. Ook omdat ik vandaag wel zin had in een vlak tochtje, maar dat viel wel even tegen, ondanks sommigen vinden van niet! Want ik kon niet weten dat er hier blijkbaar toch wel heuvelachtige plaatsen zijn. Vertrokken omstreeks 14.00 u na eerst wat flyers voor onze nightride op de tafels te hebben gelegd. Ik werd er aangesproken door een biker die had gelezen dat ik in Beringen had gefietst want die papegaai op m’n pak verraadt natuurlijk m’n identiteit!

Er zat hier en daar wel wat asfalt in het parcours, maar dat werd ruim gecompenseerd door de leuke tracks door de bossen die er op volgden. Ik had de indruk dat er paadjes bij waren die anders niet zo veel bereden worden. Ik raakte eerst wat moeilijk op dreef, had wat schrik om kracht te zetten omdat ik donderdag serieus problemen had gehad met een doorslaande ketting, nadat m’n fiets van bij de fietsenmaker kwam. Ik heb hem terstond op vrijdagochtend weer binnengebracht en alle afgesleten tandwielen laten vervangen, teneinde mijn fietsplezier niet te laten vergallen door gesukkel met de mechaniek. Rekening gehouden met het overvloedige water van de vorige week lag het parcours er behoorlijk bij. Alleen de passage van de Zwartebeekvallei eindigde met een modderstrook en een vuil fietske, waarbij een trage biker voor me ten val kwam, doch met een zachte landing op de natte aarde. Hij vertelde me dat hij het zachtjesaan deed omwille van het feit dat hij pas twee nieuwe knieën had gekregen! Het zal een bionische man geweest zijn! Zijn maten stonden geregeld op hem te wachten. De mens zag er behoorlijk moe uit toen hij aan de bevoorrading toekwam. Ik vermoed dat hij daar voor de kleine toer gekozen heeft, want na de stop vlogen zijn maten me tegen veel hogere snelheid voorbij.

Singletracks en bospaden wisselden elkaar af, er zaten af en toe klimmetjes in, ook over asfalt, terwijl ik hier een vlakke streek had verwacht. Nadien volgde een stuk langsheen het kanaal wat we via een brug overstaken om aan de bevoorrading te komen. Toen ik die brug over reed zag ik achter me een dikke zwarte rookpluim en hoorde ik in de verte sirenes van brandweerwagens. Ook aan de bevoorrading vroeg men zich af waar het brandde en zorgde de rookpluim voor de nodige ambiance! Het parcours zal toch niet in brand staan? Bikers die te hard gereden hadden, tot de vonken er van af vlogen misschien? Tot de vrijwilligster van het rode kruis telefoon kreeg! Blijkbaar stond er een hooiberg aan de hoeve tegenover haar huis in de fik! Het meiske moet toch behoorlijk geschrokken zijn, te zien aan haar bevende handen! Er waren wafels en granenrepen te eten, er stonden soep en sportdrank om te drinken. Ondanks mijn late startuur kwamen er toch nog redelijk wat bikers toe, waaronder een groepje van een jonge man of vijf in pakken van Fereyn gehuld. Die kerels hadden zich net voor mij ingeschreven en stonden daarnet wel in groep aan de kant te wachten en onttrokken zo het splitsingsbord aan het oog der nog naderende bikers! De afpijling was voor mij in orde, goed zichtbaar en ik heb eigenlijk nergens gemist, behalve dan aan het einde.

Na de bevoorrading nog een redelijk lang stuk rechtdoor naast het kanaal alwaar ik met m’n bike sneller vooruit kwam dan de schepen op het water. Dan doken we weer bos en veld in, soms op een klein paadje tussen een draad en bomen, alwaar het wat uitkijken was voor de wortels. Af en toe plaats geruimd voor snellere rijders. Korte tijd na de bevoorrading kwam er een zeer leuke track door de bossen, waar het keren en draaien geblazen was met bultjes op en af. Zeer leuk! De bossen werden er ook gebruikt als speelterrein door de plaatselijke jeugdbeweging! De max van deze tocht moest echter nog komen, want het venijn zat in de staart, of, om het positiever te zeggen, de kers op de taart kwam op het laatste, de best wijn werd aan het einde van het feest geschonken. Daar diende zich de Klitsberg aan en was het klimmen geblazen over de leuke paden en de tracks door het bos om zo tot voorbij de watertoren te rijden. Ik voelde nu pas goed de afgelegde kilometers in de benen! Ik had op dat moment het gezelschap van een paar andere mannen en die amuseerden zich te pletter. Kort daarna splitste de 45 km zich af van de rest. Een plotse klim op een paadje tussen een prikkeldraad en bomen, onmiddellijk rechts na een asfaltstrook, had me liggen. Te laat gezien, niet geschakeld en bijgevolg te voet maar verder en even opzij gewipt om twee achteropkomers hun plezier van de klim niet te vergallen.

Even verderop werden ons weer tracks voorgeschoteld, maar kwam ik plots pijlen tegen die bedoeld waren voor bikers die van de andere kant kwamen. Even teruggekeerd, maar er kwam nog een andere biker toe, dus was de kans klein dat ik gemist had! Deze biker, uit Meise, stelde zich ook vragen over die pijlen. Hij vond het een mooie tocht, maar voor hem was het zo stilaan goed geweest, hij was moe. Ik ben hem dan gevolgd en even later kwamen we weer toe aan de voetbalvelden. We zullen toch wel ergens gemist hebben, of anders was er een pijl verdwenen, want we hadden 39 km op de teller, terwijl de man en de vrouw die voor ons aan de bikewash stonden te wachten effectief 44 km hadden gebold. Hoe dan ook, ik vermoed dat ik het mooiste van de tocht wel zal gehad hebben.

M’n bike wat van ver proper gespoten, want ik houd niet zo van hogedruk op m’n fietske. In het gezelschap van de bikers waarmee ik deze middag naar de start was gereden, dat is ook toeval, weer naar de parkeerweide achter de school gereden. En dan in de invallende duisternis weer op weg naar huis. Het was behoorlijk druk op de E313 en er staken me tijdens de rit nog een vijftal wagens voorbij die ook de fietskes van hun baasjes meevoerden! Ik was dus beslist niet de enige die met z’n bike onderweg was. Mooie toer, alles goed georganiseerd, een leuke namiddag beleefd en eindelijk het zonneke nog eens gezien! Een volgende keer zeker voor herhaling vatbaar!

Morgen ga ik de grens over en trek ik naar Halsteren in de buurt van Bergen-op-Zoom. Die tocht wordt voor de eerste maal georganiseerd. En lekker dicht bij huis, alhoewel net iets te ver om van thuis uit te vertrekken. Spijtig genoeg zijn er daardoor weer andere mooie die moeten wijken. Want er is veel keuze!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
slapende biker
Mountainbiker

Post by slapende biker »

Prachtige TT

Vele stukken bos , afgewisseld met enkele stukken asfalt .
Dit moet kunnen , en kwamen soms wel eens van pas .

Goede bevoorrading

Als zo'n TT op zondag plaats vind , heb je zeker 1 000 deelnemers of meer .

Volgend jaar zeker terug van de partij .
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

StrammerMax, een serieuze litanie over de gereden TT waar ik kan me in vinden. Ook al omdat we blijkbaar een tijdje hebben samen gereden. Mijne maat is inderdaad een heuse verjongingskuur gestart. Na nieuwe knieën en tanden, is nu zijn biologische klok aan de beurt. Want die loopt wekelijks toch wel ettelijke minuten vertraging op. Er wachten ons nog heel wat mooie mtb-momenten, zeker met zo'n tochten als vandaag.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

Ik zat in de tweede helft met dus relatief weinig modder, misschien veel open gereden sporen, maar ook al was er wat meer... so what ... zijn we MTB'rs of niet!? Als ge alleen ritten wilt rijden zonder fiets af te moeten spuiten zult ge nie veel rijden.

Het was een fijne tocht, snelheid, techniek, klimmen, alles zat erbij.
=D>

Salu
't Heuvens Kliekske
Post Reply