Vr 19/11/2010 Torhout :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

Kon niet beter =D>
Was wel opletten geblazen net na de eerste splitsing op de grote afstand, pikke donker en diepe putten!!!

Beetje offtopic=>Wat me wel opviel, voor de derde keer al, is dat mensen met Willems kledij werkelijk uitgescheten worden bij het minste rijfoutje [-X Vind dit niet echt kunnen, sorry moest me het even van het hart :(
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

mx#41 wrote:
Beetje offtopic=>Wat me wel opviel, voor de derde keer al, is dat mensen met Willems kledij werkelijk uitgescheten worden bij het minste rijfoutje [-X Vind dit niet echt kunnen, sorry moest me het even van het hart :(
[-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X
NOT done [-o< [-o< [-o<
Offroadbiker
Mountainbiker

Post by Offroadbiker »

'K heb aan den lijve ondervonden dat hallogeenverlichting niet meer opkan tegen de nieuwe ledverlichting 't is zowat 5 à 6 jaar geleden dat ik nog een avondtocht heb gereden het verschil is enorm .O ja der zullen ook wel bikers de fietsende discobar hebben gezien deze krijgt van mij de eerste prijs van origineel fietsverlichting prachtig =D> .Spijtig dat Torhout wa ver is voor mij ik zou er anders niet aan twijfelen om zondag terug te keren .Bevoorrading waw,druppelkot ook waw,organisatie zeker waw =D> =D> =D>
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Bij aankomst cowboy peter gezien en zijn medebrigand's. Die discobar zat daar ook bij :wink:
Leuke rit en mijn nieuwe verlichting is ook getest. Tis een Dewalt lamp met batterijen van de boormachines. Vastgezet met straps en ductape.
2 reservebatterijen mee maar dit bleek niet nodig voor de korte afstand.

Telkens cowboy Peter versnellingen plaatse om tempo te rijden moest ik lossen na een tijdje, ook verschillende keren aangeklampt aan rappe treintjes en we deden niet slecht hé Peter =D>

Het warandepark 2 keer gedaan. Prachtig stukje =D> Bevoorrading was voorzien op 3000 man vermoed ik, zo'n buffet :drunk:
Iets later de eerste modderstrook goed doorgekomen kort voor het jeneverkot, :drunk: :drunk: Enkele druppelkes verder het laatste stuk gereden.

Fiets afgespoten, in de auto (en op aanraden van Cowboy Peter iets dichter gereden) om dan aan den après te beginnen. Die heeft blijven duren tot ze wilden sluiten :lol:

Daar heb ik nog Turfke tegengekomen die zijn energie nog niet kwijtgespeeld was. Ik geloof dat zijn laatste kilometers naar huis gevlogen zijn :P
En ook herkende ik daar een vrouwtje die ik begin dit jaar eens ergens tegenkwam (herdersmarathon vermoed ik) en die ik toen toch 500 meter heb kunnen volgen, onze Katrien :lol: :P

Aja, die briganbikers, toffe pee's, blijven die altijd op den aprés tot ze sluiten #-o #-o Bedankt in ieder geval voor de leuke avond
tvrouwtje was stil toen ik thuiskwam.....langer op den après dan de rit zelf [-X [-X [-X

TOF-ers, bedankt voor de rit

Spiermassa, tot zondag

QM, ge moet mij gezien hebben als ge nog binnen gekomen zeit in den bar, ik was diegene met de bruine leffe #-o

Lap, ik weet al waarom ze vannacht stil was, ik was vergeten dat ik vandaag zou beginnen met start to run #-o #-o
wish me goodluck [-o< [-o<
*Tom*
Mountainbiker

Post by *Tom* »

het was weer een geslaagde editie
heb de grote afstand gereden en alle moeilijke stukken erbij
in dat mais veld dacht ik dat ik alleen reed geen lichtjes voor of achter te bespeuren
der kwam zelfs een groepje terug gedraaid toen ik het veld opreed met de melding dat het niet doenbaar was
toch mooi kunnen doorrijden
de spookwegel was ook weer fun om door te rijden (vettig maar berijdbaar)
en de warande was een topper
de bevorading was ook weer top zoals elk jaar en deze keer was er nog jenever toen ik aan den jeneverbar kwam (vroeger kunnen starten of vorig jaar)
=D> voor de organisatie en volgend jaar ben ik er terug
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Hier gisteren dus ook gestart rond 20u30.
Zoals ieder jaar een leuke tocht en helemaal niet ontgoocheld in wat we voorgeschoteld kregen. Overal te doen...
De Waranda was inderdaad weer het hoogtepunt van de rit, is altijd schitterend verlicht.

Helemaal alleen gestart en hier en daar eens een klapke gemaakt met wat mensen onderweg, zelfs enen die dacht dat hij ergens een brievenbus kon vinden met drank erin, maar het was noppes #-o

Het gaspedaal voor de warande een beke ingedrukt en kwam alleen aan om de warande te beginnen. Blijft een schitterend stuk, zowel in de klaren, maar des te meer in den donker :wink:

Een paar man lieten wij voor omwille van mijn phare... of was het omwille van de snelheid :^o

Merci aan de Toffers voor de jaarlijkse traditie van een schitterende nachtrit en tot morgen =D>

By the way... de filmkes zijn onderweg... Eerst nog wat knip en plakwerk #-o
Neoray
Mountainbiker

Post by Neoray »

Gisteren ook gestart hier met Jelle, Ward en Johan (nen Ollander begot). Aangezien het mijn eerste avondtocht was, moest ik toch even wennen aan het vinden van de pijltjes... Ik zie ze overdag al niet, laat staan in de donkerte :roll: Maar als je 3 paar ogen in je gezelschap hebt komt dat wel goed. Nog voor de start nog even Jelle zijn pedaal moeten vastzetten en na een beetje wachten aan het voetbalveld ons kunnen verenigen met Johan en Ward. Na een paar kilometer was ik volledig verkocht aan het fietsen in het duister. Mijn lampjes vielen wat licht uit vergeleken met sommige phares die er rondreden, maar het was toch voldoende om de wegeltjes een beetje te zien.

Al snel bleken Johan en Ward er veel goesting in te hebben. Ze gaven er een paar keer een snok aan, waardoor ik dacht: "hoe ga ik da hier ooit overleven vandaag...". Maar na de eerste paar stroken daalde het tempo gelukkig wat. Na een zware strook rond km 10 stonden Ward en ik plots alleen. Jelle en Johan volgden niet meer en zelfs na lang wachten nog geen spoor (of lichtjes :lol: ) van de 2 achterblijvers. Net toen ik mijn gsm nam om eens te horen of ze een probleem hadden, kwamen ze uit het duister opduiken. Jelle zijn pedaal was losgekomen van de crank en bijgevolg stonden allebei zijn pedalen naar beneden gericht... Niet echt handig om te fietsen zo. Zelfs vastzettten van de schroeven bracht geen soelaas, de pedaal bleef loskomen. Na kort overleg heeft Jelle besloten om terug te keren. Ik gaf mijn Garmin GPS zodat hij via de baan kon terugkeren. Toen waren ze nog met 3...

De spookwegel was een plezier om te rijden. Glad en moeilijk in te schatten waar je juist moest sturen, maar ik heb er echt van genoten. De biker die ik uit de gracht zag klimmen vond het wellicht minder plezant, want er bleek nogal wat water in te staan. Na de spookwegel was het vet van Johan zijn soep. Na iedere strook moest hij de rol lossen. Iets te rap gestart? Toen waren ze nog met 2 (en een halve, want we wachtten uiteraard wel telkens op Johan). In de klim met die werflichten, raakte Ward vast in een diepe put en kwam na een spectaculaire salto onzacht in aanraking met de grond. Hij kwam gelukkig rap weer recht en we konden zonder veel erg weer verder fietsen. De Warande was daarna het hoogtepunt van de avond en Ward en ik besloten dan ook om hem nog eens over te doen. Toen was het mijn beurt om even de grond van dichtbij te zien, toen ik in een bocht de grond raakte met mijn pedaal. #-o

Na het ploeterwerk door het maïsveld (volledig kunnen rijden trouwens) en na het stuk met de palletten (thx Lichterveldenaere!) was de jenever de ideale beloning. Nog een paar kilometer uitbollen (terwijl bij Johan nu niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk het licht uitging) om daarna aan een super bikewash alle sporen weer van de fiets te wissen. Aan het voetbalveld hadden we juist een ferme braadworst in ons pollen, toen Jelle uit de cafetaria kwam. Hij had al een paar pinten, pannenkoeken en braadworsten binnen. Tja, een mens moet iets doen terwijl hij wacht...
Met z'n vieren nog een paar pintjes gedronken om dan tevreden huiswaarts te rijden. Het was een TOFfe avond (behalve voor Jelle dan) en zeker voor herhaling vatbaar! Proficiat aan de organisatie, want die was gewoon de max. Na het relaas hier van hun inspanningen de week voor de tocht, kon het niet anders dan perfect in orde zijn. =D> =D> =D>

(Sorry voor het lang verhaal, eens ik op dreef ben ...)

Jeroen
horny devil
Mountainbiker

Post by horny devil »

HEEL GOE GEAMUSEERD GISTEREN :bounce: :lol: :bounce: :lol: NIETS OP AAN TE MERKEN ,DAAR KUNNEN VEEL ORGANISATIES IETS VAN LEREN . =D> =D> =D>
Tetter
Mountainbiker

Post by Tetter »

Zoals belooft waren de tetters aanwezig op de nachtrit, wel niet in de normale bezetting. Met nachtblinheid,ne zere nek, geen goesting, vo de joengens moetn zorgen en de grote tetter die in Egypte gaan kieken is of de piramides echt hoger zijn dan hem, waren een beetje de voornaamste redenen om niet te starten.
Toch met den president, Heise en Klaries een gezellig ritje gehad. We kunnen nie zeggen dat we traag gereden hebben, de President had er zin in(twas wel naar jenever), en we hebben twel 50 keer gehoord. Hij had toch wel zijn helm weer vergeten zeker, maar ja zijn lichtje paste er niet op of was het nu omgekeerd. Tis toopn da ze ne lucht nie heel uit gaat anders zitn we zonder voorzitter, en wie zou da nu wiln doen??
Voor Heise had ik ook alles wat maar licht kon geven uit de kast gehaald, kmoetn zeggen da ze toch rapper fietste ofdak gepeisd had. Kheb dan wel 2 dagen batterijen zitn laden.
Ook dank aan onze Tet-jeneverstand, zoals iedere editie op post. Er was daar meer volk, maar twas dan ook nie zo lastig wel kouder om daar te staan.
Zoals ieder jaar een dikke proficiat vo de Toffers, ze slagen er toch iedere keer in iets speciaal van te maken. De dagenlange arbeid die er aan vooraf gegaan is heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.
Morgen zijn we er weer en normaal met wat meer liefhebbers.
P.S.: Danny zet de Leffe mo koel, kga wa langer kunnen blijven morgen.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

voilla de discovélo staat in tkot tot volgend jaar.Bike heeft den tocht overleeft en alle lichten bleven branden tot op het einde.Ongelooflijk goe berijdbaar het parcour zelfs met mijne speciale vélo van 30kg.Begin al te zoeken voor iets nog spectakulairder volgend jaar.
Post Reply