29er projectje: Vassago Bandersnatch - klaar!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

wakke. wrote:en voor het stuur eventueel een flatbar van niner?
De volgende stuurtjes maken momenteel kans:

Ritchey WCS Carbon 10D 660mm

Crank Brothers Cobalt Carbon 680mm (low riser)

Salsa Pro Moto 710mm (11° backsweep)

Niner Flat Top 9 710mm (9° backsweep)

Backsweep moet zeker rond de 10° liggen.
'k Heb onlangs nog eens met een gewone flatbar gereden, en da's echt wel minder aangenaam voor de polsen dan het Ritchey 10D stuur op m'n Scale.
Ik vind een carbonstuur wel merkbaar comfortabeler dan een alu stuur, maar zo'n alu Salsa of Niner stuur ziet er ook wel goed uit en is een stuk beter voor de bankrekening.

Ik realiseer me trouwens ook net dat ik nieuwe remleidingen voor de Formula R1's ga moeten kopen, want de huidige zijn ingekort voor een 580mm stuurtje...
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Schitterende fietsen die vassago's , bijna had ik ook een jabberwocky gekocht via singlespeed.nl , ik wou een zwarte met witte letters maar die hadden ze niet meer , zijn nu met blauwe letters :-? , als stuur kan je ook een ragley carnegie's bar ( 25 backsweep ) nemen , die heb ik op men massi ( ex SS ) staan :-)
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

El Baelos wrote:
De volgende stuurtjes maken momenteel kans:

Ritchey WCS Carbon 10D 660mm

Crank Brothers Cobalt Carbon 680mm (low riser)

Salsa Pro Moto 710mm (11° backsweep)

Niner Flat Top 9 710mm (9° backsweep)

Backsweep moet zeker rond de 10° liggen.
'k Heb onlangs nog eens met een gewone flatbar gereden, en da's echt wel minder aangenaam voor de polsen dan het Ritchey 10D stuur op m'n Scale.
Ik vind een carbonstuur wel merkbaar comfortabeler dan een alu stuur, maar zo'n alu Salsa of Niner stuur ziet er ook wel goed uit en is een stuk beter voor de bankrekening.

Ik realiseer me trouwens ook net dat ik nieuwe remleidingen voor de Formula R1's ga moeten kopen, want de huidige zijn ingekort voor een 580mm stuurtje...
Ik zou liever voor de Niner of de Salsa gaan, mooie alu zwart, die passen beter met de style van de bike, gelijk voor de zadelpen... een Thomson !
En die Ninerstuur is nergens hier niet te vinden...ik wacht erop sinds een maand maar het containerschip is waarschijnlijk gekaapt geweest... :-?
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Bikepoint, daar staan die Niner stuurkes metershoog gestapeld.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

nee, die komen deze maand ergens binnen hemd.
Zit er ook vol ongeduld op te wachten.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Het frame is deze morgen geland in Brussel, volgens de tracking van het pakket...
Spannend!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ah, dan is het in mijn kelder dat die liggen. :lol:

Heb een Sunline 762 besteld. Je wordt dat snel gewoon zo breed. 71cm is al nipt aan het worden. :P

Lang geleden dat ik nog een fietstopic ga opvolgen, maar deze hou ik goed in het oog.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

jakke-pompier wrote:nee, die komen deze maand ergens binnen hemd.
Zit er ook vol ongeduld op te wachten.
Hemd ziet weer 20 cent aan zen neus voorbij gaan. :lol:

Tof frame... zwart gaat er het beste bij passen denk ik.

Ik had een Edge sweeper bar 9° besteld maar ze konden pas leveren in december.(waarschijnlijk)

Dus heb ik een 10D superlogic in de plaats genomen. Ben is benieuwd hoe dat rijdt.
Is wel niet zo breed als de Edge, maar die ging ik toch inkorten. Ook een stuk lichter, das mooi meegenomen zeker?
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Knap gerief!
Ik ben Vassago al een tijdje aan't volgen, ik zoek namelijk nog een projectje voor het voorjaar en dit is zeker een kanshebber.

De nieuwe Chupacabra ziet er ook veelbelovend uit, een alu frameke geschikt voor brede banden en wa meer veerweg. Maar is momenteel nog niet verkrijgbaar... zal voor begin volgend jaar zijn denk ik.
Er rijden al wel wa proto's rond:

Image

Het feit dat ze moeilijk te verkrijgen zijn hier vind ik trouwens alleen maar een voordeel 8) . En garantie... tja, rap breken zullen ze ni hé.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Net volgende mail gekregen van HucknRoll.
De douane zal daar wel voor iets tussen zitten, nee?

Hi Wouter ,

We just got word that your order's been slightly delayed. But don't panic - it's on the way. We hate waiting too, but not knowing the details even more.

Here's the deal: Your order was sent, but with a modified delivery date. UPS gave us a report saying:

your package is patiently waiting in the clearance process.

Thanks for your patience. You'll have that beautiful brown box soon enough.

HuckNRoll - Bikes. Dirt. Gear.
Post Reply