gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

kawa wrote:Wie kan me hier een hotel en of plaats aanraden aan het Gardameer?

't Zal niet echt een MTB vakantie worden, maar denk wel dat ik 'm ga meepakken.
Vrouw rijdt met de koersfiets, de moeite om die mee te sleuren?

Is begin juni aan te raden of wachten we best tot juli?

We willen er ook wandelen en relaxen aan het meer zelf.
Torbole, ideaal voor zowel mtb als wegritten, heb je een gps? dan kan ik U wel een heleboel ritten bezorgen (on en off road)

Ik ga twee keer per jaar naar ginder, einde Mei en begin Juli, de laatste twee jaar was het in Mei prima weer.

koersfiets zeker meenemen, dik de moeite!

Ook om te wandelen zit je in Torbole heel goed geplaatst.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

thx Gilbo.

Ik laat m'n email achter in je inbox, als je wil mag je me wel wat gps tracks sturen....
(als je moet selecteren mag je me de kortere en minst gevaarlijke sturen, moet alleen op pad en laat m'n vrouw ook niet heel de dag alleen achter)

Iemand een adresje in Torbole?

Hotel vs vakantiehuisje/bungalow.

Denk dat je met je fietsen misschien beter afbent in een bungalow?
mountainmike
Mountainbiker

Post by mountainmike »

@ Kawa: Ik ben vorig jaar in Torbole verbleven in een vakantiehuis van Casamundo, was erg goed en vlakbij het meer. Moet je zelf maar even kijken wat je het beste bevalt.

Kijk anders hier voor wat meer informatie over mountainbiken bij het Gardameer.
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

kawa wrote:Wie kan me hier een hotel en of plaats aanraden aan het Gardameer?

't Zal niet echt een MTB vakantie worden, maar denk wel dat ik 'm ga meepakken.
Vrouw rijdt met de koersfiets, de moeite om die mee te sleuren?

Is begin juni aan te raden of wachten we best tot juli?

We willen er ook wandelen en relaxen aan het meer zelf.
activ hotel in Riva ( noordzijde van het meer ). wij zaten in hotel caravel, zeker niet slecht maar een verhouding van pakweg 3 hotelkamers voor 1 parkeerplaats. 3 dubbel geparkeerd en meermaals klagende hotelgasten want die auto's werden door het personeel op enkele cm van elkaar gezet. maar wel heel goed eten en dergelijke. wij stonden goed geparkeerd en hebben onze wagen zo min als mogeiljk gebruikt. de link in het begin van mijn reply is een hotel dat we al wandelend tegenkwamen. zeer veel ruimte, op wandelafstand van het meer en zelfs een bikewash in het afgesloten hotel domein. ik denk dat wij daar volgende gaan.

mountainbike. zalig
koersfiets. lijkt me heel leuk zo een toertje rond het meer.
wandelen. ook zalig

en bikeshops ......
http://maps.google.be/maps/place?cid=58 ... eoE&dtab=2
Safety biker (jerommeke)
Mountainbiker
Location: SCOTT SCALE LTD - SPECIALIZED EPIC S-WORKS - BMC RACEMASTER - RIDLEY EXCALIBUR

Post by Safety biker (jerommeke) »

Als je aan het gardameer bent moet je zeker eens naar ledro gaan, is er 35 min van rijden met de wagen. Eens je daar bent kan je de zalige klim naar de top van de Tremalzo doen (echt zalig!!) Natuurlijk ook nog andere offroad alternatieven zijn daar voor handen

gr
etienne specialzed
Mountainbiker

Post by etienne specialzed »

Vorig jaar naar Astoria hotel geweest in Riva(500m van het centrum)goed hotel,iets duurder maar zeker de moeite waard,parking is er zeker geen probleem,wij gaan normaal volgend jaar in juli terug
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Je kan de Tremalzo beter oprijden via de vallei van San Michele, dan kan je langs een prachtige single track afdalen naar pregasina en zo via de oude ponale weg terug naar Riva/Torbole rijden, miljaar, 'k zou willen dat het al terug Mei was :drunk: =P~ :drunk:
Image
Image
Image
Image----
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ferm foto's!

Hier is het beslist, eind mei gaan we naar Torbole. Moet just nog een hotel/vakantiehuisje kiezen en reserveren.

Nu m'n wederhelft nog zien te overtuigen om een tweede MTB mee te nemen ipv haar koersfiets. [-o<
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Ingeschreven met 2vrienden voor het bikefestifal in riva del garda met op zaterdag de marathon extremo van 105km met 3500hm ! Zo hebben we ons eerste doel !! Iemand deze al gereden ?

Misty ,
hoekske
Mountainbiker

Post by hoekske »

Ik heb deze vorig jaar gereden en dit jaar waarschijnlijk weer. Ik heb hier vorig jaar serieus afgezien.
Het eerste deel bestaat uit een zeer lange klim, afwisselend asvalt en sjotter wegen. In het begin gaat deze constant bergop, naar het einde toe wordt de klim al eens onderbroken door een korte afdaling. Dan volgt een mooie afdaling, zeker niet te technisch. Na deze afdaling kom je in een vallei en hier moet je opletten dat je zeker niet te optimistisch wordt. Inhouden is de boodschap want hierna begin je, volgens mij toch, aan het zwaarste deel. Een steile asvalt klim die overgaat naar een bosweg, bospad. Hier heb ik vorig serieus peren gezien. Dan volgt er een zeer korte afdaling en dan nog een pittige klim en de laatste 20 km is het in volle afdaling naar Riva. Heerlijk.
samengevat: mooie marathon, zeker niet te onderschatten, technisch niet te moelijk en mooie vergezichten.
Post Reply