Een helm verlichting is wel een pluspunt ook al heb je de beste lamp vooraan op je bike gemonteerd. Je snelheid zal zowiezo een pak lager liggen dan overdag maar de fun een pak hoger, alvast veel plezier met je eerste avondtochtNeoray wrote:Jelle, Karel en ik gaan er ook bij zijn. Het is wel de eerste keer dat ik zo'n avondtocht doe. Kan iemand mij tips geven over wat ik juist allemaal moet voorzien? Licht voor -en achteraan spreekt voor zich. Ik heb ook al gelezen dat een fluo vestje handig kan zijn. Verder heb ik hier nog zo'n soort Petzel lamp voor op je kop liggen, ik zou eens moeten zien hoe die past samen met mij helm. Is er nog iets dat ik zeker nodig heb om het duister te overwinnen?
Jeroen
Vr 19/11/2010 Torhout :: Nightbike
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Geef je nog eens een staat van het parkoer door of volstaan gewone modderbanden. Staat er een aanwijzing als we de warande in rijden? Zo dat we ons een beetje kunnen voorbereiden (schakelen).Lichterveldenaere wrote:Ondertussen kan ik ook de prijs voor de voor- en achterlichten die we op de avondtocht te koop stellen meegeven.
Wie vaststelt dat hij onvoldoende verlicht is, kan dus steeds bij de bar terecht hiervoor. (zolang voorraad strekt)
Voorlicht met 9 ledlampen, incl. batterijen : 5 euro
Achterlicht smart model, incl batterijen : 4 euro
-
Offshore
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper
Ik zal je wel verwittigen als we de Warande binnenrijden Patje. Zet je maar in mijn wiel. Ik zal zelfs een spatbord plaatsen om te vermijden dat de modderspatten je knappe snoetje zouden ontsieren. De vraag is natuurlijk, ga je mij zo lang kunnen volgenpatje2 wrote:Geef je nog eens een staat van het parkoer door of volstaan gewone modderbanden. Staat er een aanwijzing als we de warande in rijden? Zo dat we ons een beetje kunnen voorbereiden (schakelen).Lichterveldenaere wrote:Ondertussen kan ik ook de prijs voor de voor- en achterlichten die we op de avondtocht te koop stellen meegeven.
Wie vaststelt dat hij onvoldoende verlicht is, kan dus steeds bij de bar terecht hiervoor. (zolang voorraad strekt)
Achterlicht smart model, incl batterijen : 4 euro
- Neoray
- Mountainbiker
Amai, kzal nog eens langs den eletriekwinkel moeten gaan danQM wrote:Heb bijkomende op de fietsverlichting ook een hoofdlamp met powerled op de helm zitten, werkt zeer goed omdat deze verlichten naar waar je kijkt. Extra doe ik nog reflekterende armband en lendenband aan.Neoray wrote:Jelle, Karel en ik gaan er ook bij zijn. Het is wel de eerste keer dat ik zo'n avondtocht doe. Kan iemand mij tips geven over wat ik juist allemaal moet voorzien? Licht voor -en achteraan spreekt voor zich. Ik heb ook al gelezen dat een fluo vestje handig kan zijn. Verder heb ik hier nog zo'n soort Petzel lamp voor op je kop liggen, ik zou eens moeten zien hoe die past samen met mij helm. Is er nog iets dat ik zeker nodig heb om het duister te overwinnen?
Jeroen
Op de fiets zelf staan 2 zelfontworpen ledlichtjes met elk 16 leds en een normaal fietslichtje voor in gewoon verkeer.
Je hebt in de handel wel veel keuze in fietslampjes die voldoen hoor, zie het eerder als een hobby om zelf iets (proberen) beter en vooral goedkoper te maken en er bovenal iets uit te leren...Neoray wrote:Amai, kzal nog eens langs den eletriekwinkel moeten gaan danQM wrote:Heb bijkomende op de fietsverlichting ook een hoofdlamp met powerled op de helm zitten, werkt zeer goed omdat deze verlichten naar waar je kijkt. Extra doe ik nog reflekterende armband en lendenband aan.Neoray wrote:Jelle, Karel en ik gaan er ook bij zijn. Het is wel de eerste keer dat ik zo'n avondtocht doe. Kan iemand mij tips geven over wat ik juist allemaal moet voorzien? Licht voor -en achteraan spreekt voor zich. Ik heb ook al gelezen dat een fluo vestje handig kan zijn. Verder heb ik hier nog zo'n soort Petzel lamp voor op je kop liggen, ik zou eens moeten zien hoe die past samen met mij helm. Is er nog iets dat ik zeker nodig heb om het duister te overwinnen?
Jeroen
Op de fiets zelf staan 2 zelfontworpen ledlichtjes met elk 16 leds en een normaal fietslichtje voor in gewoon verkeer.![]()
Twas wel te denken dat een gewoon fietslampje niet genoeg ging zijn.
Daar zal ik u heel dankbaar voor zijn dat je op mij zal wachten maar doe maar een truitje meer aan zo dat je geene kou op doetOffshore wrote:Ik zal je wel verwittigen als we de Warande binnenrijden Patje. Zet je maar in mijn wiel. Ik zal zelfs een spatbord plaatsen om te vermijden dat de modderspatten je knappe snoetje zouden ontsieren. De vraag is natuurlijk, ga je mij zo lang kunnen volgenpatje2 wrote:Geef je nog eens een staat van het parkoer door of volstaan gewone modderbanden. Staat er een aanwijzing als we de warande in rijden? Zo dat we ons een beetje kunnen voorbereiden (schakelen).Lichterveldenaere wrote:Ondertussen kan ik ook de prijs voor de voor- en achterlichten die we op de avondtocht te koop stellen meegeven.
Achterlicht smart model, incl batterijen : 4 euro?
De tetters zullen er ook weer bij zijn, met een grote bende zoals ieder jaar. Ik weet al goed welke borden we zullen moeten volgen, ze liggen voor het moment nog in mijn garage. Publi steve heeft mooie wegwijzers gemaakt, je kan er niet naast kijken.
Nu nog al de batterijen opladen voor morgen en we kunnen vertrekken en het fluovestje ook niet vergeten, veiligheid voor alles.
Nu nog al de batterijen opladen voor morgen en we kunnen vertrekken en het fluovestje ook niet vergeten, veiligheid voor alles.
Heb hier vorig jaar mijn eerste avondrit gereden en het was héééééél goed meegevallen!!! Voor dit jaar ben ik aan het twijfelen of ik hem wel rij..........
Vrijdagavond Torhout, zaterdag Koekelare en zondag terug Torhout,..... vrees dat ik gans het weekend op veel dezelfde stukken moet rijden na Bekegem ( 2weken geleden ) en ichtegem (vorige week)......
Ik kom zeker zondag af maar voor de nightride is het afwachten.
Vrijdagavond Torhout, zaterdag Koekelare en zondag terug Torhout,..... vrees dat ik gans het weekend op veel dezelfde stukken moet rijden na Bekegem ( 2weken geleden ) en ichtegem (vorige week)......
Ik kom zeker zondag af maar voor de nightride is het afwachten.
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
inderdaad ook iets geknutseld ,waaronder 3 faars en nog teen en tander ,ge zult miene vélo wel herkennen.QM wrote:Je hebt in de handel wel veel keuze in fietslampjes die voldoen hoor, zie het eerder als een hobby om zelf iets (proberen) beter en vooral goedkoper te maken en er bovenal iets uit te leren...Neoray wrote:Amai, kzal nog eens langs den eletriekwinkel moeten gaan danQM wrote: Heb bijkomende op de fietsverlichting ook een hoofdlamp met powerled op de helm zitten, werkt zeer goed omdat deze verlichten naar waar je kijkt. Extra doe ik nog reflekterende armband en lendenband aan.
Op de fiets zelf staan 2 zelfontworpen ledlichtjes met elk 16 leds en een normaal fietslichtje voor in gewoon verkeer.![]()
Twas wel te denken dat een gewoon fietslampje niet genoeg ging zijn.