zeer goed, maar ik heb hem nog niet getest in echt heel modderige omstandigheden (dan rij ik liever op mijn niner en laat ik mijn Look in de garage)Schijfrem wrote:Hoe is de zijdelingse grip?julie wrote:ik rij nu sinds 1 week met de versie protection 2.4 en ik moet zeggen, super band!(ik heb hem voor liggen).
Was niet super eenvoudig om hem luchtdicht te krijgen, zoals alle conti banden.
Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Met een degelijk product heb je de 'NoTubes' procedure hierboven helemaal niet nodig.
ik gebruik tussen de 60 en 90 ml. Meestal begin ik met 60 (dat ik via een injectiespuit inbreng via het ventiel). Altijd de conti banden droog op de velg blazen met een compressor (ik demonteer het notubes ventiel en ga dus via het grote ventiel), dus nooit met de latex erin. Dan laat ik de band leeglopen, ongeveer 60ml toevoegen, oppompen, draaien in alle mogelijke posities. Als het kan, even 10-15 buiten ermee rijden, dan laten "drogen" en indien het niet direct lukt, de band houdt geen lucht, nog wat latex toevoegen, en de hele handeling herhalen.
Hou er wel rekening mee dat conti banden altijd wel wat leeglopen (maar nooit helemaal plat komen te staan, als dat het geval is, moet er nog wat latex bij). Ik moet trouwens altijd opnieuw mijn band oppompen als ik ga fietsen (zelfs 1 dag erna), maar het belangrijkste is dat ze wel op spanning blijven tijdens het fietsen zelf.
Hou er wel rekening mee dat conti banden altijd wel wat leeglopen (maar nooit helemaal plat komen te staan, als dat het geval is, moet er nog wat latex bij). Ik moet trouwens altijd opnieuw mijn band oppompen als ik ga fietsen (zelfs 1 dag erna), maar het belangrijkste is dat ze wel op spanning blijven tijdens het fietsen zelf.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Faire prijs toch? NoTubes kost aanbevolen prijs 24 euro / 500ml, zoveel verschil is dat niet.
En in tegenstelling tot NoTubes, is wat in het busje zit, hetzelfde als waar de profs mee rijden (lees hier meer). NoTubes is water met een kleurke, dit is the real stuff.
En in tegenstelling tot NoTubes, is wat in het busje zit, hetzelfde als waar de profs mee rijden (lees hier meer). NoTubes is water met een kleurke, dit is the real stuff.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
das mss de oplossing om eindelijk die MK SS eens dicht te krijgen, waar is da spul verkrijgbaar?