ik heb de banden op een frans forum gekocht.. ik denk dat diegene de banden als test had.zaskar72 wrote:waar gekocht? is de 2.2 versie er ook al te koop ? prijs?
Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Brunox
- Mountainbiker
Racesport Versiezaskar72 wrote:mooi maar is datde protection versie OF de supersonic OF ... ??
enwaar gekocht? prijs eventueel?
Niet in de winkel te koop. De XKing met groene flank worden niet als losse band aangeboden. 2 Paar bandjes toch via via kunnen verkrijgen, 1 paar voor mij, 1 paar voor Kona88 zijn bike. Heeft wel bloed, zweet en veel geduld en geduurd eer ze zijn toegekomen.
1e indruk. Heel goed, stevige zijflank, soepel, en een zachte rubber compound.

- Schijfrem
- Mountainbiker
Ik doe het zo:zaskar72 wrote:julie wrote:ik rij nu sinds 1 week met de versie protection 2.4 en ik moet zeggen, super band!(ik heb hem voor liggen).
Was niet super eenvoudig om hem luchtdicht te krijgen, zoals alle conti banden.
verklaar dan is hoe je het wel in orde kreeg ?
Bij het allereerste gebruik van de band veel notubes "melk" inkappen (ongeveer 5 maatbekertjes) en er direct een 30-tal km mee gaan rijden op niet teveel bandendruk. Dan kan de notubes melk zich goed in de poriën zetten. Ik rij hier een 3-tal ritten mee en dan laat ik de banden terug leeglopen en laat alle melk eruit lopen en ik laat de band dan een paar uur open (van de velg) staan.
Dan giet ik er terug een 2 à 3-tal maatbekers in, oppompen en dan zou het OK moeten zijn. Indien niet (nog nooit voorgehad) dan de oefening nog eens herhalen.
Da´s mijn methode en die heeft altijd geholpen, deze is misschien niet zoals de anderen het doen maar soit. Ik rij met MK protection.
mijn tip: het wiel (met de band erop natuurlijk) een aantal uren dicht bij een warmtebron zetten, een radiator bijvoorbeeld (niet er tegenaan). De warmte helpt de latex drogen waardoor de flanken eerder luchtdicht zijn. Je moet ook het wiel af en toe draaien, maar in horizontale positie zodat de latex goed langs de flanken kan gaan.zaskar72 wrote:julie wrote:ik rij nu sinds 1 week met de versie protection 2.4 en ik moet zeggen, super band!(ik heb hem voor liggen).
Was niet super eenvoudig om hem luchtdicht te krijgen, zoals alle conti banden.
verklaar dan is hoe je het wel in orde kreeg ?