hallo bikelingen,
Ik ben sinds een paar weken gestart met mountainbiken. Ik rijd ongeveer elke weekdag een uur en in het weekend twee uur. Meteen na de eerste stevige rit kreeg ik pijn in mijn elleboog en slapende tenen. De pijn in mijn elleboog is intussen vanzelf overgewaaid, maar mijn slapende tenen blijven. Ik dacht dat aangeapste mtb schoenen (1 maat groter om mijn voet ruimte te geven om uit te zetten door de neerwaardse druk en warmte) mijn probleem zouden verhelpen, maar...zucht.. Is dit iets dat net als mijn elleboogperikelen vanzelf zal verdwijnen als mijn lichaam zich verder heeft aangepast aan deze sport of moet ik mijn heil ergens anders gaan zoeken??
thx
slapende tenen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
ik heb inderdaar klikpedalen, maar de plaats van het plaatje is vast (2 maal twee gaatjes per schoen) dus daar kan ik weinig aan veranderen. Het vreemde is dat ik hetzelfde probleem had als ik met andere sportschoenen ging biken ( terwijl ik in die schoenen nooit last heb als ik andere sporten doe). Maar ik zal eens proberen van mijn schoenen minder aan te trekken, alhoewel ze nu ook al wel redelijk los zitten denk ik..
ik heb mijn schoenen wat minder hard aangetrokken en het was minder maar na een uur begon het toch weer lichtjes op te steken.
Zoals ik al zei kan ik mijn schoenplaatjes maar op twee standen zetten (Nike) dus het enige wat ik nog kan proberen is ze nog meer naar voor zetten.. dat zal ik morgen eens uitproberen.
Zoals ik al zei kan ik mijn schoenplaatjes maar op twee standen zetten (Nike) dus het enige wat ik nog kan proberen is ze nog meer naar voor zetten.. dat zal ik morgen eens uitproberen.
Last edited by bizl on Fri 03 Sep 2004 14:38, edited 1 time in total.
Ik had int begin ook af en toe last van slapende tenen! Twas vooral aan de linkse kant! Kheb tans het gevoel dat mijn schoenplaatjes juist staan! Ik dacht altijd dat dat kwam door de stijve zool van een fietsschoen! In een gewone schoen plooi je je tenen altijd een beetje als je wandelt, maar bij het fietsen en door de stijve zool gebeurt dat niet! Kheb altijd gedacht dat dat de oorzaak was van slapende tenen!
Greetings, Steven
Greetings, Steven