Ik ben in een tweestrijd... Een zwaar dilemma!
Voor komend jaar twijfel ik tussen een Trek Top Fuel 98 disc (niet te verkrijgen met velgremmen) of een Trek Top Fuel 110 (met velgremmen dus)
Het volgende wat mijn keuze bemoeilijkt is dat ik tegen oktober 2005 de fiets zou verkopen (wedstrijdfiets Trek Team). In beide gevallen is de fiets naar perfectie onderhouden (voor wedstrijden rij ik enkel met een fiets waar niets aan scheelt, da moet 100% goe werken!!!) en de ketting en tandwielen recent vervangen voor verkoop. Indien nodig zelfs lagers vervangen. De fiets zal worden gebuikt van maart tot oktober.
De 98 disc verkoopprijs van ong. €4000 naar ong. €2150
De 110 verkoopprijs ong. €5400 naar ong. €2900
Mijn vraag was; raak ik die 110 kwijt aan €2900? Het is een droomfiets en prestigefiets die velen graag hebben, maar zijn er mensen of ken je iemand die zulk een fiets aan die prijs 2dehands zou kopen???
Of zeg je; "liever de 98 met schijfremmen en geef er €2150 aan"?
Jullie ervaringen en mededelingen zullen mijn wedstrijdfiets voor 2005 bepalen... Help mij uit de strijd om die verschrikkelijke keuze.
Greetz,
Julien.
Trek
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
Guest
Post by Guest »
Persoonlijk zou iknooit 2900 euro geven voor een tweedehandsfiets, hoe goed die ook mag afgemonteerd zijn of onderhouden is. Zelfs die 2100 vind ik al veel voor een fiets die een jaar oud is en waarschijnlijk heel wat heeft meegemaakt.
Voor dat budget vind je al uitstekende nieuwe fietsen, misschien niet full XTR (hoewel, bij Roseversand staat er wel zo eentje met een scandium frame en Fox F80RLT vork aan 3000 en er zullen er zo nog wel te vinden zijn)
Algemeen denk ik niet dat een amateur zoveel geld zal neertellen voor een gebruikt ros. Maar ja, wie ben ik ?
Hakke
Voor dat budget vind je al uitstekende nieuwe fietsen, misschien niet full XTR (hoewel, bij Roseversand staat er wel zo eentje met een scandium frame en Fox F80RLT vork aan 3000 en er zullen er zo nog wel te vinden zijn)
Algemeen denk ik niet dat een amateur zoveel geld zal neertellen voor een gebruikt ros. Maar ja, wie ben ik ?
Hakke
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Euh,waarom niet?Inderdaad,spreek een bedrag uit van 2100 Euro uit tegen een leek voor een "fietske" en hij verklaart je gek.Spreek dit uit tegen iemand die zo'n bike zoekt of kent en hij doet een buitenkans.Mijn persoonlijke smaak is sowieso Trek,dus zelfs al heb ik nen 'duits' met superafmontering..kzal toch voor die Trek kiezen,ziede?
@wacko : Persoonlijk denk ik wél dat je meer mensen zal kunnen aanspreken met 2100 Euro ipv 2900 Euro.Of is dit al een sollicitatie naar mogelijk geïnteresseerden?
Ik heb ook de indruk dat je enorm trots bent om in het Trek team te kunnen zitten,plezant om te lezen ! 
@wacko : Persoonlijk denk ik wél dat je meer mensen zal kunnen aanspreken met 2100 Euro ipv 2900 Euro.Of is dit al een sollicitatie naar mogelijk geïnteresseerden?
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Ga maar voor de 98, de schijfremmen zijn al een opwaardering tov de velgremmen. Als je 'm toch moet verkopen later, dan zal je 'm veel vlugger kwijt zijn met schijven ipv velgremmen (allé, denk ik toch).
Field
Field
- Wacko007
- Mountainbiker
Ik besef heel goed dat weinig mensen voor te vinden zijn in die prijsklasse, maar de enkelingen die naar dé droomfiets zoeken, maar het budget net niet hebben voor nieuwwaarde maar wel in 2dehands, spreek ik aan. Het is dan ook een échte topfiets. Voor die mensen is dat dan wel een stevig koopje.
In het Waasland doet de ronde dat schijfremmen minder aanslagen dan velgremmen. Zelfs zover dat m'n fietsenmaker een bepaald fietsenmerk niet meer in de winkel binnenhaald omdat die enkel nog met schijfremmen werken!
Nog een tip die ik heb gekregen van dezelfde fietsenmaker; met schijfremmen vooral belangrijk om pompend te remmen (in schokken). Ik laat m'n remmen vooral lang en progressief werken (voor beter gevoel en grip). Mijn rijstijl zou dus niet passen bij schijfremmen en zou de rem neigen te overhitten en dus zitten we in de kosten...
Daarom verkies ik velgremmen, je kunt er mee remmen zoals je wilt en de risico op kosten liggen lager.
Als er al mensen die geïnteresseerd zijn, waarom niet! Maar geduld is een zware beproeving. Mijn 98 van 2004 heeft in maart dit jaar reeds een koper gevonden voor oktober! Deze 2005 fiets zal ook pas tegen oktober vrijkomen... oktober 2005!!!
En euhhh mijn maat is 17.5" of M (ik neem liefst iets kleiner dan iets groter; kleiner=wendbaarder en stijver!)
Ik persoonlijk verdien niets aan de fiets en verkoop de fiets aan de prijs die Trek mij oplegt als minimumprijs voor verkoop na bruikleen door het team.
Momenteel gaat de weegt de keuze over naar de Top Fuel 110, maar dat staat niet vast.
Greetz,
Julien.
In het Waasland doet de ronde dat schijfremmen minder aanslagen dan velgremmen. Zelfs zover dat m'n fietsenmaker een bepaald fietsenmerk niet meer in de winkel binnenhaald omdat die enkel nog met schijfremmen werken!
Nog een tip die ik heb gekregen van dezelfde fietsenmaker; met schijfremmen vooral belangrijk om pompend te remmen (in schokken). Ik laat m'n remmen vooral lang en progressief werken (voor beter gevoel en grip). Mijn rijstijl zou dus niet passen bij schijfremmen en zou de rem neigen te overhitten en dus zitten we in de kosten...
Daarom verkies ik velgremmen, je kunt er mee remmen zoals je wilt en de risico op kosten liggen lager.
Als er al mensen die geïnteresseerd zijn, waarom niet! Maar geduld is een zware beproeving. Mijn 98 van 2004 heeft in maart dit jaar reeds een koper gevonden voor oktober! Deze 2005 fiets zal ook pas tegen oktober vrijkomen... oktober 2005!!!
Ik persoonlijk verdien niets aan de fiets en verkoop de fiets aan de prijs die Trek mij oplegt als minimumprijs voor verkoop na bruikleen door het team.
Momenteel gaat de weegt de keuze over naar de Top Fuel 110, maar dat staat niet vast.
Greetz,
Julien.