28/11/'10 De LOTTO PANNE BEACH ENDURANCE

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

en hoeveel steekt den expert chico als druk of is da beroepsgeheim?

strandkennis heb ik genoeg daar ik van de panne ben maar heb de benen nie :-)
sliekfretter
Mountainbiker
Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach

Post by sliekfretter »

voor diegenen die met gps de strandrace willen voorbereiden heb ik onze training van 7 nov op de wikiloc site gezet , en kan je hier http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1296618 downloaden .gpx file
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Als mijn fietspomp een goed drukmetertje heeft, dan is dat bij mij 1.1-1.2bar voor Schwalbe Super Moto 2.35" Das net hard genoeg om op de verharde stukken niet weg te schuiven. Ik weeg 70kg.

1.2bar helpt je om de zachte stukken duidelijk vlotter te nemen dan iemand die bvb 1.6bar heeft steken, laat staan 2.0. Op de harde stukken strand is het verschil niet zo groot.

Ik merkte gisteren in Bredene echt wel het voordeel/verschil :wink:
Scale
Kerstman

Post by Scale »

chico wrote:als ik dat allemaal lees over die bandendruk dan stel ik me vragen of ik zelf wel met de fiets kan rijden
als ik er zoals ik lees van 0,6tot1,4 bar inzet dan schrijf ik jullie op een briefje als je het volle pond geeft overal en niet enkel op het strand rijd je gegarandeerd LEK
de kennis van het strand is veel belangrijker,daar bedoel ik mee dat je goed moet kijken naar het kleur van de zand en dan mag je met 2,5bar rijden dat maakt niet uit
goed getraind moet je zijn en kennis van de omloop en niet bang zijn om jezelf tegen te komen
aan iedereen het beste gewenst zondag en ga ervoor
Hebben we hier te maken met "den echte Chico" :wink:
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Den enige echte beach king. :wink:
dude
Mountainbiker

Post by dude »

Ik probeer mij online in te schrijven maar heb toch enkele vraagjes:
- Ik moet kiezen of ik mij wil inschrijven voor elite of masters. Wat moet ik kiezen? (ik ben van '74).
- Blijkbaar is het verplicht om een federatie in te geven. Ik ben echter geen lid. Dit is toch niet vereist? (iedereen met mtb mag zogezegd meedoen)

Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt
sliekfretter
Mountainbiker
Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach

Post by sliekfretter »

dude wrote:Ik probeer mij online in te schrijven maar heb toch enkele vraagjes:
- Ik moet kiezen of ik mij wil inschrijven voor elite of masters. Wat moet ik kiezen? (ik ben van '74).
- Blijkbaar is het verplicht om een federatie in te geven. Ik ben echter geen lid. Dit is toch niet vereist? (iedereen met mtb mag zogezegd meedoen)

Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt
Als je geen wedstrijdvergunning hebt moet "GEEN" invullen , de rest dus naast "welke federatie ?? (verplicht veld!)Vb:KBWB / BBR enz..." mag je dan blanco laten , geboortejaar 1974 dus ben je 36 jaar dan val je onder elite , master ben je vanaf 40 jaar

moest het niet lukken met het formulier kun je nog altijd onderstaand formulier copieren en plakken in een mail naar sport(at)depanne.be , teksten aan passen natuurlijk

Code: Select all

Naam Voornaam
Straat Nr
postcode Gemeente
Land
01 - 01 - 1973 
man
elites
zonder wedstrijdvergunning
ik stort 22€ over op volgend rek. nr : 833-4741111-09

thx
Naam
Email
vermeld bij betaling onder mededeling je Naam en Voornaam en geboortedatum
dude
Mountainbiker

Post by dude »

Nog een vraagje ivm banden;
Echte strandbanden lijken mij niet echt bruikbaar op ander terrein zodat ik twijfel om er speciaal te kopen voor een misschien eenmalig exploot :lol:
Zijn furious fred banden van swalbe een alternatief? Hoe zijn deze op het strand? Groot verschil met "echte" strandbanden?
Nu heb ik Nobby nic zitten maar die er op laten zal wel geen goed idee zijn zeker?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

hoe minder profiel des te beter. vorig week met furios fred op strand gereden , valt wel mee maar nie ideaal , twas ne goe training :-) , dit wknd leg ik mijn strandbanden op
Den EffiSten
Mountainbiker

Post by Den EffiSten »

Bandendruk verdient idd de nodige aandacht.
Een aantal belangrijke parameters.
- gewicht fiets + fietser: hoe zwaarder hoe meer druk
- volulme band: hoe meer volume hoe minder druk
- ondergrond: hard/hard, zand/zacht, ...
- persoonlijke voorkeur: voorkeur aan grip (zacht) boven snelheid (hard) of niet ...

Ik vind dus als je een golbreker aan 30 km/u kunt pakken zonder plat te rijden dan is het hard genoeg. Wel niet vergeten een beetje mee te bewegen anders ga je zeer hard mogen blazen.

Ik kan niet zeggen hoeveel druk want ik ben bijna zeker dat de drukmeter van mijn pomp niet meer juist marcheert. Altijd een zeer lage uitlezing.
Post Reply