Het is idd juist dat iemand die beter recupereert van een hoge verzuring, veel sterker zal zijn op korte inspanningen (beklimmingen, demarages...) en daar duidelijk het verschil kan maken. Bovendien kan hij er meerdere na elkaar aan. Die kwliteiten moet je hebben als je bvb een uitstekende cyclocrosser wil zijn of zeer sterk zijn in chrono's met korte steile hellingen zolas in het Hageland.geronimo wrote:At last, iemand die het met mij eens is
Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Iemand die teert op uithouding zal inderdaad na één hellingkje zwaar doortrekken volledig verzuurd zijn, en dit heel slecht verteren, maar zal het zonder echt door te trekken zeer lang, en op een gelijkmatig tempo volhouden... Iemand met zeer veel weerstand zal daar veel sneller van recupereren, maar zal zich op iets kortere afstanden moeten richten (geen marathons dus)...
Twee verschillende aanpakken, voor 2 verschillende personen... Iedereen heeft en verschillend lichaam. De ene zijn lichaam, dat wordt nooit moe, en kan urenlang aan hetzelfde tempo verderbollen, terwijl de ander zijn lichaam sneller vermoeid is, maar wel een veel hoger melkzuur-gehalte kan verdragen, en daar door de juiste training ook snel van recupereert...
Beide aanpakken kunnen perfect werken, omdat (gelukkig maar) niet iedereen hetzelfde lichaam, met dezelfde kwaliteiten heeft...
Maar vergeet niet dat die kwaliteiten bovenop een uitstekende uithouding moeten komen, ze zijn het neusje van de zalm en vertegenwoordigen maar een klein gedeelte van de training.
Anders spurt je er de laatsten af op die hellingen en rijden de beteren al een kwartier voor
Ik vemoed zelfs dat Meirhaeghe die kwaliteiten had, maar iets minder van de algemene. Een feit dat hem misschien liet beslissen naar EPO te grijpen.