Tips zijn welkom
positie schoenplaatjes
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
positie schoenplaatjes
Waar moeten de schoenplaatjes zich nou precies onder de schoen bevinden? Onder de bal van de voet hoor ik er velen zeggen...toch zie ik bij wedstrijden vaak dat mensen de plaatjes vrij ver naar achteren hebben...
Tips zijn welkom
Tips zijn welkom
dat is ook zoiets delicaat... het plaatje moet op de juiste positie staan zoniet kan dat knie- of rugklachten veroorzaken
voor ieder maat van voet moeten de plaatjes x aantal mm opchuiven naar voor of achter
ook zet ik mijn plaatjes meer naar binnen dit om minder verlies te hebben
Maar waar je de informatie kan vinden...
voor ieder maat van voet moeten de plaatjes x aantal mm opchuiven naar voor of achter
Maar waar je de informatie kan vinden...
welk verlies dan ?marb wrote: ook zet ik mijn plaatjes meer naar binnen dit om minder verlies te hebben
Ik heb ook een schoenplaatje-probleem. Met mijn rechtse voet heb ik geen enkel probleem, na enkele keren veranderen staan die goed, m'n linkse voet daarentegen... Die heb ik al minstens 50keer veranderd, maar nog steeds geen goede positie gevonden
nog iemand da da ervaart ? mss een been langer dan het ander??
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
omdat te weten te komen is het het makklijkste om een ritje op en paard te maken, maar ge moet natuurlijk wel iemand met paarden kennen, dan kan je het direct zien aan dat zadel.viperke wrote:welk verlies dan ?marb wrote: ook zet ik mijn plaatjes meer naar binnen dit om minder verlies te hebbenaerodynamica doordat uw benen anders meer open staan ofzo ?
Ik heb ook een schoenplaatje-probleem. Met mijn rechtse voet heb ik geen enkel probleem, na enkele keren veranderen staan die goed, m'n linkse voet daarentegen... Die heb ik al minstens 50keer veranderd, maar nog steeds geen goede positie gevondenmet het time-systeem van pedalen (exustar!) is het iets beter tov shimano, dus nu geen knieklachten nimeer, maar kheb nog steeds ni het gevoel dak perfect zit aan de linkse kant...
![]()
nog iemand da da ervaart ? mss een been langer dan het ander??
-
Rolla
- Mountainbiker
Viperke, best mogelijk. M'n linkerbeen is ook fractie langer dan m'n rechter. Ik ben ook een ex-skateboarder en is volgens m'n huisarts daaraan te wijten (altijd afzetten met zelfde been...)viperke wrote:marb wrote: nog iemand da da ervaart ? mss een been langer dan het ander??
Hoe het ooit werd gemeten weet ik niet meer (geloof vanuit heupgewricht) maar vraag eens na bij je huisarts, of (nog beter) bij een sportdokter...
Experimenteren en nog eens experimenteren met positie van je plaatjes... vroeg of laat geraak je er wel uit.
Groeten,
Rolla
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
naar 't schijnt hebben skaters hier sneller last van, maar dat hagt er natuurlijk vanaf hoeveel je ermee bezig bent. ik heb nooit geskated dus kan daar niet van meespreken.Rolla wrote:viperke wrote:Viperke, best mogelijk. M'n linkerbeen is ook fractie langer dan m'n rechter. Ik ben ook een ex-skateboarder en is volgens m'n huisarts daaraan te wijten (altijd afzetten met zelfde been...)marb wrote: nog iemand da da ervaart ? mss een been langer dan het ander??
Hoe het ooit werd gemeten weet ik niet meer (geloof vanuit heupgewricht) maar vraag eens na bij je huisarts, of (nog beter) bij een sportdokter...
Experimenteren en nog eens experimenteren met positie van je plaatjes... vroeg of laat geraak je er wel uit.
Groeten,
Rolla
maar neen normaal gezien als je rechtop staat staan je voeten recht onder u maar bij de fiets staan die meer naar buiten dus als je kracht zet op de trappers gaat er hier steeds een beetje verloren daarmee... hoe dichter bij elkaar hoe betermarb schreef:
welk verlies dan ? aerodynamica doordat uw benen anders meer open staan ofzo ?
vroeger voor dat de octalink er was kon je trapassen in alle maten krijgen
...-106-108-110-112-114-116-...
toen kon je perfect kiezen welke maat je kon nemen zodat je het dichtst bij het kader kwam zonder het te toucheren kwestie van zo dicht mogelijk naar binnen te komen