Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

roveny wrote:Indien echter de band een lange tijd ( ik weet niet precies hoe lang) stil blijft staan dan zal de latex plaatselijk wat uitharden. Je krijgt dus maw een 'dood gewicht' plaatselijk in je band. :evil:
Dit zorgt dus voor een onevenwicht; of dit ook jouw probleem kan veroorzaken kan ik niet zeggen.
In ieder geval blijf ik wel van die spullen af.
[-X
P.s.: het is sterk aan te raden om (wegwerp)handschoenen aan te trekken als je de band eraf haalt ...
8)
r
Dat 'dood gewicht' waarvan je spreekt is zo miniem dat het echt wel verwaarloosbaar is. Dat zijn zo een dunne vellekes dat je, als je ze allemaal van een band zou afschrapen, ze allemaal samen nog niet zou kunnen wegen op een keukenweegschaal. Zeker van, zelf geconstateerd.
BTW : als je geen ervaring hebt met een bepaald product ben je beter van daar niks over te schrijven tenzij je goede bronnen zou hebben die er wel wat van weten. No offense.

Ik ben er zeker van dat Notubes niet de oorzaak was - aan de binnenzijde van de band was er niets te zien. Aan de buitenzijde is hij (nu) doorgescheurd, waarschijnlijk omdat het karkas de druk niet meer aankon (doordat één of meer draden in de lengterichting van de band af waren ????).
Ik begin hoe langer hoe meer te denken aan een fabricagefout of gewoon te slappe flanken van die bepaalde serie.

Nog iemand dergelijke ervaring ?
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:In welke mate die banden gemaakt zijn om zonder binnen band rond te bollen????

Der zal toch wel een reden zijn waarom UST banden zoveel wegen!!!!

Maar passeer eens met uw band in het verkoopspunt. Misschien kunnen ze iets regelen???
Die banden zijn daar niet voor gemaakt, het is daarom dat Notubes bestaat.

Waarom UST-banden zoveel wegen ? Omdat deze op zichzelf moeten luchtdicht zijn, zonder vloeibare latex.

De band is nu van buiten gescheurd - ik vrees dat ze op basis hiervan zullen conclusies trekken.
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

Jerommeke,
als ik ongelijk heb kan ik het toegeven - no problem :-?
Ik heb echter een 'goede bron' ( de man zit al jaren in het vak) en hij was er niet over te spreken ( ook al verkoopt hij zelf deze spullen als er echt iemand naar vraagt) :-?

Gezien ik er zelf geen ervaring mee heb kan ik idd er moeilijk over oordelen.

Point taken :roll:
r
yeti
Mountainbiker

Post by yeti »

roveny wrote:Jerommeke,
als ik ongelijk heb kan ik het toegeven - no problem :-?
Ik heb echter een 'goede bron' ( de man zit al jaren in het vak) en hij was er niet over te spreken ( ook al verkoopt hij zelf deze spullen als er echt iemand naar vraagt) :-?

Ik gebruik zelf de Eclipse vloeistof in combinatie met UST banden op Crossmax UST velgen, en ben hier uitermate tevreden over. Totaal geen problemen mee.
Het feit dat je een opéénstapeling van het goedje zou krijgen op één punt, lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Dat produkt heeft zo velletjes af aan de binnenzijde van de band, en na vb. één maand is er zelfs nog een behoorlijk gedeelte vloeibaar.
Vroeger had ik zonder het produkt dikwijls langzaam luchtverlies door doorntjes die in de band zitten (bijna niet terug te vinden), en nu is er totaal geen luchtverlies meer. Het lijkt mij ook veel handiger kleine lekjes met dit produkt te dichten, dan met plakkertjes.
Het extra gewicht ... who cares.
Core
Mountainbiker

Post by Core »

Wat is de beste band voor in de ardennen en heeft ook weinig rolweerstandmoet ook goed in zand,modder en al zijn

bestaat er zoon band of een band die er het meeste bij in de buurt komt?

greetz
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Je vraagt nogal veel hoor, veel grip gaat zelden samen met rolweerstand. Persoonlijk mag ik graag de Schwalbe Jimmy's in de Ardennen, Racing Ralphs vielen bij mij goed mee in de bergen maar hielden het daar ook uit in modderige afdalingen. Als het extreem wordt kan je nog gaan voor die Scorpion 1.75.
Anders ga je voor de Pythons, de nieuwste versie schijnt meer grip te hebben.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

En welke band geeft gewoon de allermeeste grip? Rolweerstand doet er niet toe.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Epic wrote:Persoonlijk mag ik graag de Schwalbe Jimmy's in de Ardennen, Racing Ralphs vielen bij mij goed mee in de bergen maar hielden het daar ook uit in modderige afdalingen.
via de zoekfunctie heb ik hier nen hoop postings doorgelezen, op zoek naar een allround band, en ik kan je zeggen. De Jimmy was eigenlijk de enige waar iedereen, die er mee reed, er ook positief over was. De rest van de allround bandtypes vond je altijd voor- en tegenstanders van.

Dus heb ik nu, naast RR ook een setje Jimmy's.

Pas op, RR=heerlijke band maar ongeschikt voor natte en/of rotsachtige en/of boomwortel-toestanden.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Als rol weerstand geen rol speelt, kan je eens proberen met minder druk op de banden(lees heel weinig)dan zijn er veel met grip, met een comp s in de sneeuw ,met 1.5 kg druk gaat heel goed #-o veel beter da een xls op 2.5 kg :bounce: terwijl die laatste toch meer grip heeft als ze op de zelfde druk staan =D> bandendruk is dus heel belangrijk en niet alleen volgens het gewicht van de rijder maar ook het weer en waar je gaat rijden maar dat wisten jullie ook wel zeker #-o :drunk: :lol:
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ik heb sinds enkele weken (2 maanden) de Racing Ralph in UST uitvoering. Geweldige band, maar ik ben intussen twee keer lek gereden. Dat was telkens wel op dezelfde ondergrond (tamelijk fijne steentjes), maar eigenlijk zou het toch niet mogen. Het is wel telkens de achterband. Hebben jullie ook die ervaring? Mij lijkt het te komen door de samenstelling van de band.
Post Reply