6 weken fiets kwam met Crossmax XL met quasi versleten Skinny Jimmy's erop. Dat samen met HS33 ging inderdaad niet echt goed, die Skinny Jimmy's konden de vertragingskracht van de HS33 niet aan.nothing 's impossible wrote:Welke banden lagen er op die fiets waar je 6 weken mee rondbolde, en welke op de huidige fiets????
Daarna mijn eigen wielen er maar ingestoken, mijn oude Crossrides met Jimmy 2.1 bij nat weer, en mijn nieuwe Mavic XM819/DT240S/DT Supercompetition met Python Light UST erop bij droog weer. Dat ging al heel wat beter, quasi nooit mee geslipt.
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk weinig verschil merkte tussen keramische velg (Crosmax) en mijn eigen wielen (maar daar zullen die versleten Skinny Jimmy's wel iets mee te maken hebben)
6 weken fiets = RS Duke XCnothing 's impossible wrote: En welke vork stond er op die 6 weken fiets en welke vork staat er op je huidige???
Mijn fiets = RS Pilot SL
Die Duke zal inderdaad waarschijnlijk wel minder "flexen" en dus de remkracht beter overbrengen?
Mee akkoord, belangrijker dan de brute remkracht (waardoor je idd toch maar slipt) is het comfort en vooral de doseerbaarheid.nothing 's impossible wrote: Verder zijn er weinig banden die je remkracht ook nog kunnen omzetten op de weg, en tenzij om die paar keer door te slippen heb je ook niet meer remkracht nodig.
Het dozeren van de remkracht gaat wel iets makkelijker met de magura's.
Zucht... het is met alles hetzelfde, eens je van luxe geproefd hebt is het moeilijk om weer naar een "gewoner" niveau terug te keren