Zo 14/11/2010 Ichtegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
elpatino
Mountainbiker

Post by elpatino »

heb gezien dat deze morgen de pijltjes weg waren,vermoedelijk afgelast
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

elpatino wrote:heb gezien dat deze morgen de pijltjes weg waren,vermoedelijk afgelast
helemaal niet afgelast! Ben deze morgen gestart en moet zeggen dat het parcours er veel beter dan verwacht bij lag!
steand
Mountainbiker

Post by steand »

de twee grysperre's hebben zich geamuseerd In Ichtegem
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Na de vele twijfels omtrent het doorgaan van de VTT te Ichtegem, toch naar ginds vertrokken in de hoop een toerke te kunnen Biken.
En jawel hoor, den tocht ging gewoon door en wat voor een tocht kregen we daar voor de wielen geschoven!!!!!!!!! =D> =D> =D> =D> =D>
Na de vele regen van de laatste dagen en zelfs weken werd het een supermooie tocht op meer dan goed berijdbare stroken zowel road als off road. De organisatie heeft dus de goede wegen en paden uit deze mooie streek gevonden. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Na een supermooie tocht, een goede bike wash en een heel lekker warme douche, genoten van den apres in de sporthal.
Daarna moe maar voldaan terug vertrokken huiswaarts. Volgend jaar zeer zeker terug van de partij in dan hopelijk stralend zonnig weer!! =D> =D> =D> =D> =D> =D>
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na Brugge gisteren, vanochtend fris en welgezind richting Ichtegem. En bovenal heel blij en met veel respect, dat er organisatoren zijn die in deze erbarmelijke organisatoren organiseren, en zelfs nog het best berijdbare uit de streek weten te halen? Dubbel zo jammer dan ook, dat er mensen zijn, die - naar ik denk - niets met de organisatie te maken hebben , toch op dit forum beginnen over 'afgelast of mogelijks afgelast'.Ik heb met enkele mensen van de organisatie gesproken, en zij hebben er naar hun eigen zeggen zelfs nooit aan gedacht om hun tocht af te lassen.
Hadden we vorige winter ook al niet het geval met de organisatoren uit Zarren, die buiten hun weten om, op de tocht in Hertseberge te maken kregen met onverlaten die het bericht rond strooiden (en zelfs blaadjes gingen uit hangen !), dat de tocht was afgelast, hoewel daar helemaal niks van waar was.
Dus bij deze een oproep : Laat in de toekomst aub de berichtgeving over aan de organisatoren of de federatie zelf. Zij zijn toch het best geplaatst om te oordelen en correcte berichten de wereld in te sturen.
Dit gezegd zijnde : Vanmorgen dus de 50 km gereden in Ichtegem. En ja, er zat veel road in. En ja er zaten zware ploeterstukken in. En ja er stonden plassen (en soms hele diepe). En ja het was vuil. en ja het regende nog erbij.
Maar bovenal heb ik me, hoewel de ganse tocht in mijn eentje gereden, kostelijk geamuseerd op deze uitstekend georganiseerde tocht en ben met een meer dan tevreden gevoel huiswaarts gekeerd.
Proficiat Bike Angels, jullie hebben al het mogelijke gedaan om het ons naar de zin te maken, en dat is - wat mij betreft - dik gelukt ! !
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen rond 10.00H vertrokken voor de 50 die er 46 waren , nergens poot aan de grond moeten zetten.

Awel mannen , hier heb ik met volle teugen van genoten en kom zeker terug =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Weing toe te voegen aan bovenstaande commentaren.
Vanmorgen hier na jaren afwezigheid nog eens gestart. direct op twee mede-TOFers gebotst en de hele rit samengebleven (zij wachtten op mij).
Eerste deel veel voor mij gekende stukken in het Torhoutse, maar globaal vlot berijdbaar. Tweede deel in voor mij onbekendere Eernegemse en enkele heel aangename stukken. Op laatste nog vele dreven bij een of ander kasteelgoed die behoorlijk pittig waren. Geen last van de regen, wel behoorlijk nat natuurlijk.

Niets op de organisatie aan te merken, hoorde dat ze zelfs enkele stukken uitgehaald hadden. Jammer van de lage opkomst, mede door het weer. Hoorde iets van iets boven de 400?

19 en 21 november : nachttocht en dagtocht van de Torhoutse Outdoor Fun vzw. Allen welkom!
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

Hallo, hier deze morgen ook vertrokken met een kleine delegatie boskanters,en ik moet zeggen de afwezigen hadden meer dan ongelijk.Vertrokken met droog weer en tijdens de rit geen noemenswaardig water uit de hemel , water op de grond meer dan genoeg ! Int begin beetje veel baan maar dat werd almaar beter , mooie bosstroken en een zware passage langs een boomgaard.Na een goeie 40 km mijn 2 jeugdige compagnons toch moeten laten gaan in de mooiste maar lastigste strook van de rit.Volgende keer laat ik hen de eerste 40 km op kop.Twee mooie bevoorradingen en hele vriendelijke mensen , de magere opkomst was onverdiend.Goeie afspuitplaats , rustig , beetje problemen onder de douche maar twas rap opgelost .Bedankt aan de bike-angels , volgende week terug naar Ieper.Stats : 48 km , avs 22.5
horny devil
Mountainbiker

Post by horny devil »

ik en natuurlijk ook gereden vanmorgen als echte ichtegemnoare :bounce: amaai direct het goeie gevoel en de peze erop :lol: vanaf eerste strook off raod men compagnie achtergelaten :lol: en dan na de eerste bevoorading terug de pees erop en direct misreden #-o dan aangekomen met 33 km op de teller , dan ek de weg gevraagd aan een andere ichtegemnoare en ie zegt gemist aan de bevoorading ik terug naar do en dan ander stuk afgewerkt aan aartrijkebos . terug aan de sporthal met 55 km op de teller alhoewel in omgekeerde volgorde #-o .maar ondanks het slijk toch een dikke =D> aan de bike angels .avg 24.5
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Na een volledig verlengd mountainbikeweekend zijn we (Koen en mezelf) ook gestart rond 10 uur. Bij de start Frederic tegengekomen die terugkwam van de 30 km. Hij vond het ritje ok en zei ons enkel dat we moesten opletten voor een plasje water op het einde, maar we hadden de laatste dagen al wat gezien en we konden starten in de droogte. :-D :-D :-D

Voor de 30km moesten we onmiddellijk omhoog, maar gezien we beiden wat bloed in onze alcohol hadden van deze nacht waren onze benen onmiddellijk getest en moe bevonden! :drunk: :drunk:

Het tochtje bezocht ons de streek van Ichtegem en af en toe was er een idyllisch woordje inzake de mooie streek en het parcours. =D>

Na 15 km aangekomen aan de bevoorrading. Even op rust komen en dan terug erin vliegen, nou ja; de tochten van de laatste dagen zaten wel wat in mijn benen. Iets verder een zware modderpartij en vervolgens langs de boomgaard. Het was pittig, maar na dit weekend kunnen wij zeggen dat we de modder lekker aankunnen. Het voelt goed aan! (zot zijn doet geen zeer, maar ja...)

Frederic had ons bij de start gezegd dat er nog een plas was naar het einde toe. We hebben hem gezien en volledig getrotseerd. Even snelheid nemen en erdoor varen... Ik zat er tot bijna aan mijn knieën in, maar het voelde fantastisch aan. :bounce: :bounce: :bounce:

Moe en zeer voldaan aangekomen, fiets afgespoten, warme douche en een après. Meer moet dat de zondagmorgen niet zijn!!!

Bedankt voor de moedige organisatoren, enkel jammer voor de opkomst =D> =D> =D>
Post Reply