Inderdaad,zeer spijtig voor de organisatie maar waarom is geen zomertocht van maken,zo'n schitterende tocht verdient beter weer.Dan kan het ook wel regenen in ons belgenlandje maar de kans op een glijpartij is veel kleiner,met veel spijt ben ik toch ook maar binnen geblevenBoubard wrote:Idd jammer van het kl*teweer !!
Ben hier al vanaf de eerste maal komen rijden en was meteen verkocht voor deze tocht. Deze tocht staat op mijn lijst resoluut op nr. 1 maar heb er dit jaar toch ook voor gekozen om lekker thuis te blijven want deze omstandigheden zijn er gewoon over. Hopelijk organiseren jullie ooit eens een zomertour in deze streek om de kans op dergelijke taferelen te verkleinen.
Hopelijk volgend jaar beter weer dan is den deze hier weer van de partij.
grtz
Zo 14/11/2010 Dworp
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ghostbiker Mrc
- Mountainbiker
Post by Ghostbiker Mrc »
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Naar deze tocht keek ik al weken uit en nu krijgen we dit voorgeschoteld. Het is niet enkel de tocht zelf maar je moet er ook nog geraken. Op veel plaatsen is een groot deel van de gemeente afgesloten.
Dus ook maar wijselijk thuisgebleven en met heeeel veel spijt
binnen getrained op de Tacx.
Dit verdient niemand.
Zoals anderen al aangehaald hebben, zou ik graag in die streek en liefst nog door de Dworpse bikers georganiseerd, een zomer mountainbiketocht van rond de 100 km komen rijden. Moet zeker te doen zijn en de dworpse bikers zijn de geschikte personen om zoiets in elkaar te steken.

Dus ook maar wijselijk thuisgebleven en met heeeel veel spijt
Dit verdient niemand.
Zoals anderen al aangehaald hebben, zou ik graag in die streek en liefst nog door de Dworpse bikers georganiseerd, een zomer mountainbiketocht van rond de 100 km komen rijden. Moet zeker te doen zijn en de dworpse bikers zijn de geschikte personen om zoiets in elkaar te steken.
ondanks de hevige regen de laatste dagen ben ik toch van start gegaan deze morgen rond 9u30. ik was eigenlijk verschoten dat het nog "goed" lag. alles was berijdbaar en qua modder had ik veel erger verwacht het was echt wel goed te doen. ge moest praktisch nergens afstappen
deze tocht blijft mijn favoriete nr1. het heeft alles wat een mtb'ker nodig heeft
en het is een tocht dat zeker modder nodig heeft vind ik dus hou het bij een wintertocht
enig minpuntje vond ik op een bepaald moment is er een afdaling in een weggeltje en plots zijn daar trappen in midden. stonden geen waarschuwingsborden.
hup naar volgend jaar.
dikke proficiat aan de dworpse bikers
deze tocht blijft mijn favoriete nr1. het heeft alles wat een mtb'ker nodig heeft
enig minpuntje vond ik op een bepaald moment is er een afdaling in een weggeltje en plots zijn daar trappen in midden. stonden geen waarschuwingsborden.
hup naar volgend jaar.
dikke proficiat aan de dworpse bikers
Last edited by jojo29 on Sun 14 Nov 2010 17:52, edited 2 times in total.
Net terug van de 65 km. Wat was dit een FANTASTISCHE tocht parcours ongeloofelijk zeker in deze omstandigheden. Bijna nergens modder maar wel water op de paadjes. Dit maakte het toch wel zeer speciaal beklimmingen door het water, het stroomde echt naar beneden en alles ZEER goed te rijden. Iedereen die thuis gebleven is had ongelijk. Fiets was zelfs niet heel vuil, even met de tuinslang erover aan de bike wash en was proper.
Organisatie en bevoorradingen schitterend, afpijling dik in orde, kortom mij zie je volgend jaar zeker terug, tenzij het slecht weer is natuurlijk
Btw we zijn met 2 naar daar afgezakt, en alletwee baanjaenetten zoals ze ons hier graag noemen die in de winter wat toertochten rijden.
Organisatie en bevoorradingen schitterend, afpijling dik in orde, kortom mij zie je volgend jaar zeker terug, tenzij het slecht weer is natuurlijk
Btw we zijn met 2 naar daar afgezakt, en alletwee baanjaenetten zoals ze ons hier graag noemen die in de winter wat toertochten rijden.
-
the Grinch
- Mountainbiker
Post by the Grinch »
Heb de 50 achter de rug, alles lag er goed bij, en ik zou zegge properder dan gedacht. Alles was Berijdbaar. Chapeau voor de organisatie, bij beter weer is dit een topper 
-
Bartje Dak
- Mountainbiker
Post by Bartje Dak »
Net terug thuis, was een prachtige rit, veel water en weinig modder, bijna alles was goed bereidbaar. 55 Km en zeer tevreden. Prima organisatie, uitstekende bevoorrading, zeer goed uitgepeild, ook de gevaarlijke dingen (enkel die trapjes niet maar dat zag je goed op voorhand).
Volgend jaar ben ik terug van de partij!!
Volgend jaar ben ik terug van de partij!!
Ben ook gaan rijden vandaag. Wel maar de 35km, de conditie (en dus ook de rug) laat voorlopig nog niet meer toe. Heb me rot geamuseerd! Eén van de leukste ritten in mijn mtb-"carriere". De ervaring leert mij toch dat mtb in de regen, althans als het parcours berijdbaar blijft, echt leuker kan zijn dan in het droge. Supertocht! En door de regen was er lekker weinig volk op't parcours...toppie!
Heb wel één cruciale fout gemaakt, en dat was met versleten remblokjes aan de start komen. Ik heb 90% van het parcours zonder achterrem gereden, en de 2e helft deed de voorrem het ook niet meer zoals het moet. Levert soms penibele situaties op
Heb wel één cruciale fout gemaakt, en dat was met versleten remblokjes aan de start komen. Ik heb 90% van het parcours zonder achterrem gereden, en de 2e helft deed de voorrem het ook niet meer zoals het moet. Levert soms penibele situaties op
't Was een leuk ritje. Gooik 14 dagen geleden was voor me de eerste van de seizoen. Dit de tweede en 't was weer stevig afzien. Al ligt de grond er in Dworp en omstreken beter bij dan in Gooik. Mijn Magura's waren zo goed als op, maar nog rem genoeg, de twee kameraden die mee reden hadden helemaal niets meer op hun V-brakes.
Mooie organisatie! En't weer, dat nemen we er wel bij.
Ik kijk al uit naar de volgende tocht!
Mooie organisatie! En't weer, dat nemen we er wel bij.
Ik kijk al uit naar de volgende tocht!
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Vandaag ook gestart in Dworp (Huizingen).
Zoals hiervoor reeds werd vermeld, had de plakkerige modder plaats gemaakt voor bruin water. Het was dus soms meer waterbiken dan mountainbiken.
Maar ik heb mij best wel geamuseerd.
Bedankt aan de organisatie.
Zoals hiervoor reeds werd vermeld, had de plakkerige modder plaats gemaakt voor bruin water. Het was dus soms meer waterbiken dan mountainbiken.
Maar ik heb mij best wel geamuseerd.
Bedankt aan de organisatie.