Eigenlijk wel.RigolleM wrote:WD40 is dat geen kruipolie?
....en nee, het ligt niet aan u.
als ge uw cassette en ketting afpakt en laat weken in ontvetter terwijl ge uwe fiets poetst, dan hebt ge op 1,5 uurke gedaan met heel de velofreesoul wrote:ik heb de hele dag bezig geweest met het schrobben van mijn fiets
ik heb vooral problemen met het reinigen van mijn achterste tandwielen
enige tips ???
Gewoon demonteren na het schoonspoelen en even een rondje in de vaatwasser , werkt perfect en aangezien er toch geen draaiende delen in zitten kan het zeker geen kwaad.freesoul wrote:ik heb vooral problemen met het reinigen van mijn achterste tandwielen
enige tips ???
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik wrijf mijn frame, velgen, spaken en ketting nadien in met teflon-olie. Na een toertocht gaat het vuil bijna vanzelf weg. Het scheelt echt heel veel. Je zal minder werk hebben om je fiets weer mooi te krijgen.johand wrote:1. Koop u een paar gepaste sleutels
2. Haal de ketting eraf dmv powerlink, de wielen eruit en demonteer de cassette
3. Alles ontvetten (gaat nu zeer goed en snel)
4. frame kuisen
5. Cassette, wielen en ketting monteren
6. Ketting smeren
+1 , eerst ketting inspuiten en vod eronder houden , met de olie die door/naast ketting op vod vliegt mooi frame en de rest navegen en bij eerstvolgende TT gaat vuile er vanzelf af om nog te zwijgen over uwe blinkende kader/velgen etc.....i-Mac wrote:Ik wrijf mijn frame, velgen, spaken en ketting nadien in met teflon-olie. Na een toertocht gaat het vuil bijna vanzelf weg. Het scheelt echt heel veel. Je zal minder werk hebben om je fiets weer mooi te krijgen.johand wrote:1. Koop u een paar gepaste sleutels
2. Haal de ketting eraf dmv powerlink, de wielen eruit en demonteer de cassette
3. Alles ontvetten (gaat nu zeer goed en snel)
4. frame kuisen
5. Cassette, wielen en ketting monteren
6. Ketting smeren
en trekt dat daar dan in? Of blijft uwe ganse fiets vettig/plakken?KUBA wrote:+1 , eerst ketting inspuiten en vod eronder houden , met de olie die door/naast ketting op vod vliegt mooi frame en de rest navegen en bij eerstvolgende TT gaat vuile er vanzelf af om nog te zwijgen over uwe blinkende kader/velgen etc.....
Dat legt een kleine film op je fiets. Niets om je zorgen over te maken. Ook niet voor je kledij.johand wrote:en trekt dat daar dan in? Of blijft uwe ganse fiets vettig/plakken?KUBA wrote:+1 , eerst ketting inspuiten en vod eronder houden , met de olie die door/naast ketting op vod vliegt mooi frame en de rest navegen en bij eerstvolgende TT gaat vuile er vanzelf af om nog te zwijgen over uwe blinkende kader/velgen etc.....