Wo 10/11/2010 Erembodegem :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

vivkemobiel wrote:Op het laatste, in de bosjes, Zwarte Pieten tegengekomen met zakje "lieve vrouwtjes". Bedankt, ik ben hier de zak aan het leegeten #-o #-o
[-X [-X [-X Gelieve mijn deel niet op te eten en ze me snel te bezorgen [-o< [-o<

Als het wat droger is, rijden we het parcours eens overdag zodat we zien waar we overal gereden hebben.
ravke
Mountainbiker

Post by ravke »

Ik kan mij aansluiten bij alle voorgaande commentaren: prima tochtje die op alle momenten te berijden viel. Geen voet aan grond moeten zetten (behalve als er jenever te vinden was :wink: ) Spijtig van de lage opkomst want deze tocht verdient meer. De startplaats vond ik ook beter dan vorig jaar, meer plaats om je wagen kwijt te raken enzo.

Proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar =D>
FCG
Mountainbiker

Tocht

Post by FCG »

Hi,

Wij hebben ons het opnieuw niet beklaagd om vanuit Brugge af te zakken zodat we deze mooie tocht konden rijden. Prima en duidelijke bepijling, goeie bevoorading, parcoer was totaal gewijzigd met het parcoer van vorig jaar, maar was deze keer opnieuw te pruimen. Ondanks de magere opkomst (denk dat de regen van de laatste dagen er voor veel tussen zat) is dit een toertocht die inderdaad zeker moet blijven. Nieuwe locatie was inderdaad beter. Heb mijn nieuw lampensetje van Hope kunnen testen en man, wat is dat topmateriaal, ik denk dat ik meer licht had op mijn fiets of dan dat ik met mijn phares aan rijdt met de auto. I.v.m. de plassen, 1 goed advies, koop winterschoenen, mijn voeten waren kurkdroog.

Groetjes uit Brugge en hopelijk tot volgend jaar.
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Re: Tocht

Post by Offshore »

FCG wrote:Hi,

Wij hebben ons het opnieuw niet beklaagd om vanuit Brugge af te zakken zodat we deze mooie tocht konden rijden. Prima en duidelijke bepijling, goeie bevoorading, parcoer was totaal gewijzigd met het parcoer van vorig jaar, maar was deze keer opnieuw te pruimen. Ondanks de magere opkomst (denk dat de regen van de laatste dagen er voor veel tussen zat) is dit een toertocht die inderdaad zeker moet blijven. Nieuwe locatie was inderdaad beter. Heb mijn nieuw lampensetje van Hope kunnen testen en man, wat is dat topmateriaal, ik denk dat ik meer licht had op mijn fiets of dan dat ik met mijn phares aan rijdt met de auto. I.v.m. de plassen, 1 goed advies, koop winterschoenen, mijn voeten waren kurkdroog.

Groetjes uit Brugge en hopelijk tot volgend jaar.
Hope endurance : Quod erad demonstrandum ! Zoals gezegd, aankoop niet beklaagd Danny ?
Kansee
Mountainbiker

Post by Kansee »

sinds enkele maanden eindelijk nog es samen met bikepartner kunnen rijden, zouden voor de 18 gaan om er terug in te komen. Splitsing gemist, dan maar de 30 :-) wat in theorie 33 waren, en in werkelijkheid 40 :-/ (zijn wel ergens misreden - mijn fout - maar zeker geen 7km, dus afstand klopte ni echt? )
in elk geval, twas wel mooie tocht (uiteraard!), goeie bepijling (als ge rechts van rechtdoor kunt onderscheiden #-o ), zéér goeie bevoorrading, uitstekende sfeer,...
Parcours lag idd drasjig, maja, we hadden ni anders verwacht :-) gelukkig genoeg plassen om de banden trug proper te rijden :-) wel ene plas gehad die stuk dieper was dan verwacht, water in de schoenen, brrr afzien op't einde! ijsblokskes waren der niks tegen.
khoor hier iedereen enthousiast zeggen 'geen enkele keer voet aan grond moeten zetten', ma in da geval heb ik toch paar keer verkeerde kant van de baan gekozen hoor :-)

In elk geval, super avond gehad, ambiance zat er in, bikewash was in orde, volgend jaar terug op post! hopelijk met wat meer licht wel, want als ge maar 2meter voor u uitziet, kunt ge echt geen snelheid maken :(

bedank voor de leuke st-maartenavond! =D> =D> =D>
stinji
Mountainbiker

Post by stinji »

Ik heb hier al enkele reacties gelezen waar mensen zeer tevreden zijn over hun lichten. Wat is de prijs van zo'n setje ??
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

stinji wrote:Ik heb hier al enkele reacties gelezen waar mensen zeer tevreden zijn over hun lichten. Wat is de prijs van zo'n setje ??
Mijne MacigShine kost +-60€ en geeft een bom licht, prijs kwaliteit momenteel onklopbaar, is al veel over neergepend in het volgend topic
MTB verlichting
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Post by Offshore »

De Hope Vision 4 Led Li-Ion is uitstekend en geeft 960 Lumen. Hij kost op internet bij Chainreactioncycles momenteel 380,36 euro (bij Barracuda kost hij 480 euro). Je hebt er ook eentje aan 315,79 euro. Het verschil tussen beide : een extra-batterij ! Daardoor rij je twee keer zo lang. De buitentemperatuur is daarbij een bepalende factor. Te Erembodegem reed ik met één batterij gedurende twee uur op volle lichtsterkte (de lamp heeft 4 standen). Ben dus even moeten stoppen om de batterij te vervangen voor de laatste kilometers.
Hope heeft ook een 2 Led die 480 lumen geeft.
Bij Nite Rider is er een bom van 1400 lumen (kostprijs bij Chainreaction : 686,75 euro).
Opgelet, de prijzen bij Chainreaction schommelen van dag tot dag wegens de wisselkoers t.o.v. het Britse pond. Naargelang het bedrag van de aankoop betaal je eventueel transportkosten.
Een tweede opgelet : de laders krijg je met een Britse stekker ! Je moet dus nog de kostprijs van een adapter bijtellen (ik heb er eentje te veel die ik voor 10 euro verkoop :lol: ).
Ga eens kijken op de site van Chainreaction, je vindt er haast alle merken, met technische bescrijving, commentaar van gebruikers, etc.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Offshore wrote:De Hope Vision 4 Led Li-Ion is uitstekend en geeft 960 Lumen. Hij kost op internet bij Chainreactioncycles momenteel 380,36 euro (bij Barracuda kost hij 480 euro). Je hebt er ook eentje aan 315,79 euro. Het verschil tussen beide : een extra-batterij ! Daardoor rij je twee keer zo lang. De buitentemperatuur is daarbij een bepalende factor. Te Erembodegem reed ik met één batterij gedurende twee uur op volle lichtsterkte (de lamp heeft 4 standen). Ben dus even moeten stoppen om de batterij te vervangen voor de laatste kilometers.
Hope heeft ook een 2 Led die 480 lumen geeft.
Bij Nite Rider is er een bom van 1400 lumen (kostprijs bij Chainreaction : 686,75 euro).
Opgelet, de prijzen bij Chainreaction schommelen van dag tot dag wegens de wisselkoers t.o.v. het Britse pond. Naargelang het bedrag van de aankoop betaal je eventueel transportkosten.
Een tweede opgelet : de laders krijg je met een Britse stekker ! Je moet dus nog de kostprijs van een adapter bijtellen (ik heb er eentje te veel die ik voor 10 euro verkoop :lol: ).
Ga eens kijken op de site van Chainreaction, je vindt er haast alle merken, met technische bescrijving, commentaar van gebruikers, etc.
+1: ook supercontent van die Hope Vision Led 4. Geeft superveel licht en op de hoogste stand zet je die zelden. Ik heb niet de Endurance-versie, maar op de 3de stand gaat de mijne gemakkelijk 3 uur mee... Als je dan soms eens naar de 2de stand gaat (op de baan bvb) dan kom je zeker een rit door. Een 2de batterij vind ik persoonlijk een extraatje dat niet nodig is. Valt te zien hoe lang je tochten zijn :wink:

Bij CRC gekocht + een stekker-adapter en ik kwam toen op een 280 euro uit. Kijk vooral rond nieuwjaar uit bij CRC: ze geven er vaak 10% korting of gratis verzending in een bepaald weekend.
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Bedankt aan alle 161 deelnemers die genoten hebben van onze tocht.

We zijn op dit moment reeds aan het evalueren en dezelfde locatie werd vastgelegd voor 10 november 2011. Dus noteer maar alvast in jullie agenda! :wink:
Post Reply