opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Patje000
Mountainbiker

Post by Patje000 »

Ik heb u vandaag aan het werk gezien, enkele nieuwe single tracks gereden en het ziet er allemaal weer netjes uit. Goed gewerkt!
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Deze voormiddag geef ik de nieuwe paadjes een laatste pré-winter nazicht. Zo kunnen we de komende maanden ervan blijven profiteren. Alle laatste takhout van de houthakkers gaat weg en waar zinvol verwijder ik de bladeren. Mocht iemand niks te doen hebben ... feel free en meld je aan met de bladerhark :P

Ik zit tussen voetbalterrein en grindkuil vandaag. Te herkennen aan de bewegende hark 8)
Kenzonator
Mountainbiker

Post by Kenzonator »

Hoi iedereen

We hebben vandaag met 4 personen alle single tracks en brede wegen blader vrij gemaakt.
Morgen om 12 u verzamelen we aan het voetbalveld van opitter om een mooie sportieve namiddag te fietsen op deze wel heel mooie tracks.
Ik,doe dus een oproep aan iedereen die morgen zou willen komen, kom mee met ons en geniet van het mountainbike gevoel in opitter.
Groetjes
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Hoi hoi,

Sjiek gedaan en mersie hé. Ik heb gisteren al de eerste laag weg gedaan. Het was een serieuze klus want de natte bladeren wilden niet echt meewerken. Daarna heb ik er lekker deugd van gehad al lagen de paden er door de aanhoudende regen erg zwaar erbij.

Meerijden zal niet lukken halaas.

EDIT: Ik weet niet of de boswerker er gisteren ook bezig was maar diene gast heeft dus alle normale boswegen in één grote modderpoel veranderd. Volgend se houthakkers moeten ze dat terug in orde brengen nadat hun werk gedaan is. Ik denk dat ik me bij de gemeente daarover toch eens ga informeren.
Kenzonator
Mountainbiker

Post by Kenzonator »

Ja die man met zijn paart dat is iemand die de bos er beter op kan maken. Die man met zijn machine heeft inderdaad heel veel stuk gereden, misschien hier de nummer van de boswachter eens plaatsen en met een paar man bellen voor de paden te herstellen?
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

glimburger wrote:Hoi hoi,

Sjiek gedaan en mersie hé. Ik heb gisteren al de eerste laag weg gedaan. Het was een serieuze klus want de natte bladeren wilden niet echt meewerken. Daarna heb ik er lekker deugd van gehad al lagen de paden er door de aanhoudende regen erg zwaar erbij.

Meerijden zal niet lukken halaas.

EDIT: Ik weet niet of de boswerker er gisteren ook bezig was maar diene gast heeft dus alle normale boswegen in één grote modderpoel veranderd. Volgend se houthakkers moeten ze dat terug in orde brengen nadat hun werk gedaan is. Ik denk dat ik me bij de gemeente daarover toch eens ga informeren.
Ik peins dat dit niet zal gebeuren voor het voor-jaar (vb= 3paal bossen).
Een winter vol diepe ellenden, en opletten: vraag aub niet aan de boswachter of je de takken mag opruimen [-X
je zal nog verschieten over het antwoord #-o
gewoon discreet verder doen, liefst in het donker :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Boswegen moeten hersteld worden. Als dat niet is gebeurd moet je dat melden bij de gemeente. Let op 't zijn enkel de wegen, he. De mtbpaden herstellen ze niet #-o
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik vrees dat ze de boswegen ook niet zo dadelijk zullen herstellen. Jaak met zijn paard zal nog tot eind december bomen blijven omhakken. Gelukkig sleept hij ze op mijn vraag "strategisch" uit de bos waardoor er enkele turfvrijegeulen ontstaan. De grootste vernielers zijn de ophalers. Die kijken naar niks. Ik hoorde zondag de wandelaars zelfs klagen over de rotzooi die ze zagen.

Dat betekent dat er in de lente pas terug opnieuw kan gewerkt worden aan de nieuwe tracks, tenzij er één of andere mooie heldere winterdag soulaas brengt. Tot dan moeten we het maar doen met hetgeen er is. Ook al lekker vind ik :P
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Kenzonator wrote:Ja die man met zijn paart
Jaja, die man met zijn paart, paart met zijn paard! #-o
Kenzonator
Mountainbiker

Post by Kenzonator »

Paard met een d inderdaad;) Morgen zondag dus zullen we ook met een paar mtb ers te vinden zijn op de tracks, de bladeren zijn weer geruimd dus kunnen we fijn biken.
Post Reply