Wisselen wielen, Afregelen schijfremmen?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Wisselen wielen, Afregelen schijfremmen?
Ik wil me een 2e wielset aanschaffen, en heb toch een bedenking:
Als ik een wielset wissel verwacht ik dat het niet nodig is om de schijfremmen bij regelen. Ook als de wielsets een verschillend merk van naven hebben...
Wat zijn jullie ervaringen ermee, of maak ik me zorgen om niks?
Als ik een wielset wissel verwacht ik dat het niet nodig is om de schijfremmen bij regelen. Ook als de wielsets een verschillend merk van naven hebben...
Wat zijn jullie ervaringen ermee, of maak ik me zorgen om niks?
-
DERAILLEURKE
- Mountainbiker
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Dan heb jij geluk.BASSMAN wrote:Doe dat wekelijks,al een half jaar.Wielset(shimano) voor op de weg en ene (bontrager) voor mtb.Dezelfde schijven(xt-slx)shimano centerlock en niks centreren.
Er zijn ook shims te koop om een eventueel verschil op te vangen.
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Euhhh,dacht dat het normaal zou zijn dat alles past,niet dus.Tja,dan heb ik blijkbaar geluk gehad.prideandglory1891 wrote:Dan heb jij geluk.BASSMAN wrote:Doe dat wekelijks,al een half jaar.Wielset(shimano) voor op de weg en ene (bontrager) voor mtb.Dezelfde schijven(xt-slx)shimano centerlock en niks centreren.

- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Jip. Wel tussen het wiel met de minst overmeten maat hé... Anders ga het niet veel helpenTaurineR wrote:? Ok, domme vraag mischien, waar steek je dan de spacers? tussen de rotor en de wielnaaf?Dickie wrote:Ge kunt ook spacerkes steken.
Dacht die van Syntace hebben een dikte van 0,2mm, dan kunt ge in stapkes werken.
- Dickie
- Mountainbiker
Ik hem een setje met Hope naven en eentje met centerlock.
De centerlocks komen wat verder naar buiten.
Heb er dus bij de Hopenaven een Hope shim van 1mm tussenzitten maar das net iets te veel.
waar ik vroeger altijd de calipers moest afstellen is het nu wel voldoende om de stelwielekes van de BB7's wat te verdraaien.
Daarom zijn de Syntaces eig iets handiger, dan kun je spelen met extra shims te steken:
http://www.bike-components.de/products/ ... Shims.html
De centerlocks komen wat verder naar buiten.
Heb er dus bij de Hopenaven een Hope shim van 1mm tussenzitten maar das net iets te veel.
waar ik vroeger altijd de calipers moest afstellen is het nu wel voldoende om de stelwielekes van de BB7's wat te verdraaien.
Daarom zijn de Syntaces eig iets handiger, dan kun je spelen met extra shims te steken:
http://www.bike-components.de/products/ ... Shims.html