fiets gereedschap
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
fiets gereedschap
Post by trainingsbeest »
zijn hier mensen die zelf aan hun fiets werken?
ik doe dit ook al maar merk toch dat de goedkopere sleutels het begeven enzoverder
nu had ik gedacht een koffer van tengtools of facom of dergelijk te gaan bekijken
ook pedros heeft zulk materiaal (speciaal voor fietsen)
wie werkt hier met wat ?
eendezerdagen ga ik in de bijkelder een plaatsje maken voor zelf aan fietsen te werken
wie heeft ervaring met tengtool of facom of andere merken
wel ben ik opzoek naar een goeie en complete werkset
het fietsgereedschap zoals sleutels voor bb en ketting pons etc
dat dient bij een set of koffer van tengtools wel zelf bijgekocht te worden
alvast bedankt voor de reacties
ik doe dit ook al maar merk toch dat de goedkopere sleutels het begeven enzoverder
nu had ik gedacht een koffer van tengtools of facom of dergelijk te gaan bekijken
ook pedros heeft zulk materiaal (speciaal voor fietsen)
wie werkt hier met wat ?
eendezerdagen ga ik in de bijkelder een plaatsje maken voor zelf aan fietsen te werken
wie heeft ervaring met tengtool of facom of andere merken
wel ben ik opzoek naar een goeie en complete werkset
het fietsgereedschap zoals sleutels voor bb en ketting pons etc
dat dient bij een set of koffer van tengtools wel zelf bijgekocht te worden
alvast bedankt voor de reacties
- MTBovi
- Mountainbiker
Ik gebruik het basisgereedschap zoals tangen, schroevendraaiers, steeksleutels, inbussleutels van het merk Würth en het speciaal fietsgereedschap van BBB parts. Dit kan je zowel per stuk kopen als in een koffer, ik geef de voorkeur aan de losse stukken zo koop je wat je nodig hebt en vind eerlijk gezegd de koffers wel duur uitvallen. Cataloog en prijzen http://www.bbbparts.com/download/bbb_nl.pdf
- bidonhouder1
- Mountainbiker
Post by bidonhouder1 »
Inderdaad, maar wel geen spek voor ieders bek. Met merken als BBB, Icetoolz, Tacx, Pro zal de doorsnee huis en tuin doe-het-zelver veel uren sleutelplezier beleven naar mijn bescheiden mening.El Baelos wrote:Top in standaard gereedschap: Facom
Top in fietsgereedschap: Park Tool
Absolute top in fietsgereedschap: VAR
Dat klopt.bidonhouder1 wrote:Inderdaad, maar wel geen spek voor ieders bek. Met merken als BBB, Icetoolz, Tacx, Pro zal de doorsnee huis en tuin doe-het-zelver veel uren sleutelplezier beleven naar mijn bescheiden mening.El Baelos wrote:Top in standaard gereedschap: Facom
Top in fietsgereedschap: Park Tool
Absolute top in fietsgereedschap: VAR
Ik heb een mengeling van vanalles, en vind die BBB dingen zeker goed genoeg voor mijn eigen onderhoud.
VAR is prachtig, maar voor wat ik het nodig heb ga ik dat niet aanschaffen.
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
hey
Post by trainingsbeest »
wel ik heb dus enkele fietsen te onderhouden
2 mtb
1 crossfiets
2 koersfietsen
zoals hier al vermeld is denk ik zo een koffer (met normaal gereedschap) van tengtools of dergelijke en dan de fietsstuff te kopen bij bbb icetools ofzo
2 mtb
1 crossfiets
2 koersfietsen
zoals hier al vermeld is denk ik zo een koffer (met normaal gereedschap) van tengtools of dergelijke en dan de fietsstuff te kopen bij bbb icetools ofzo
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
Beroepsmatig werk ik met Beta, Facom, Kraftwerk en Snap-on standaard gereedschap.
Prijs-kwaliteit vind ik Beta eruit springen, zeer goed gereedschap voor een eerlijke prijs. Kraftwerk is goed en degelijk, Facom ben ik minder tevreden over, gaat toch vrij snel stuk bij intensief gebruik en hun garantie is niet altijd zoals ze beloven. Bvb, kreeg ik geen nieuwe slagschroevendraaier omdat ik erop geklopt had...
't is echt wel een slagschroevendraaier é
en niet enkel deze ging stuk..
Snap-on steekt er met kop en schouders bovenuit
hun prijzen jammergenoeg ook
Maar als het ECHT vast zit, heeft het juiste Snap-on gereedschap mij al dikwijls gelukkig gemaakt!
Speciaal voor de fiets koop ik naargelang ik het nodig heb, BBB en dit werkt tot nu toe probleemloos.
Prijs-kwaliteit vind ik Beta eruit springen, zeer goed gereedschap voor een eerlijke prijs. Kraftwerk is goed en degelijk, Facom ben ik minder tevreden over, gaat toch vrij snel stuk bij intensief gebruik en hun garantie is niet altijd zoals ze beloven. Bvb, kreeg ik geen nieuwe slagschroevendraaier omdat ik erop geklopt had...
Snap-on steekt er met kop en schouders bovenuit
Speciaal voor de fiets koop ik naargelang ik het nodig heb, BBB en dit werkt tot nu toe probleemloos.
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Re: hey
Post by PhilippeBiker »
Ik heb wel een heel deel van Part Tool maar koop er niet alles van enkel de meest gebruikt zaken waar veel kracht moet opgezet worden of heel specifiek is voor fietsen ,de rest koop ik van Cyclus,BBB of Pedrostrainingsbeest wrote:iemand ervaring met de fietsgereedschap set van parktool?
Natuurlijk heb ik ook al eens een gewone sleutel van Facom of andere
Complete sets zijn dan ook vrij duur: http://www.bike-components.de/index.php ... price_desc
Overlaats imbusset van Birzzman gekocht en ok vree goe matriaal.
http://www.bike-components.de/index.php ... price_desc
Last edited by PhilippeBiker on Wed 10 Nov 2010 13:29, edited 1 time in total.
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
hey
Post by trainingsbeest »
voor de normale zaken zoals imbus en torx ed tangen etc
zou ik toch gaan voor iets bekend zoals facom snap-on beta etc
kwaliteit en duurzaam en betere garantie
zou ik toch gaan voor iets bekend zoals facom snap-on beta etc
kwaliteit en duurzaam en betere garantie