Zo 07/11/2010 Ham

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mtb looise
Mountainbiker

Post by mtb looise »

ben ook naar ginder gereden, 30 gedan en terug, goed voor een 54km
inschrijving viel mee heb niet echt lang moete wachte en bij de bevoorrading was er nog niks op maar zoals ze al zeide er mocht ook fruit enzo zijn
de stukken voor de bv ware plattekes maar erna was veel fijner
bij de bergskes wel moete afstappe maar dat kan ik begrijpe met zoveel volk, heb ook veeeel last gehad van bikers die op het laatste moment voorbij gaan en dan voor u blijve plakken of soms u bijna opzij duwen
seingevers vond ik heel goed aangezien er drukke banen waren
in het geheel, fijne tocht
goldilock
Mountainbiker

Post by goldilock »

Leuke tocht. Lekkere soep bij de bevoorrading. Seingevers waren ook super!

Voor wie de GPS track zoekt: http://connect.garmin.com/activity/55883617
tweety
Mountainbiker

Post by tweety »

De eerste 15 km gewoon kloten.( had beter een gewone fiets genomen)
Misschien mochten ze niet door de bos rijden, dat zou ook kunnen.
De bevoorrading of stop of pauze die was er niet want er was echt niks meer en dan lachen die personen ook nog.
Het 2de deel was goed.

Ik rij volgend jaar het 2de deel 2 keer en al de rest laat ik links liggen.
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

Samen met skin de 40 gedaan, mooie tt, zeker de tweede helft. Het parcour was beter bevonden dan verwacht :bounce: Alleen de inschrijving (rond 9u) was wat druk . Maar ondanks de drukte met een positieve instelling vertrokken en we hebben ons goed geamuseerd. Bij de bv had je omstreeks 10u nog sportdrank, wafels en soep. Jammer voor degenen die later waren dat alles op was :( Maar voor de organisatie een verdiende talrijke opkomst. Tot volgend jaar :-D
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

Weinig volk gezien op deze tt!
Vertrokken in Tessenderlo en aangepikt op het parcours op kepkensberg. Daar kwamen we als eerste door, er waren nog niet veel fietsen gepasseerd.
Naar de inschrijving gereden om te betalen en verder de tocht gevolgd. Blijkbaar was de grootste hoop toen al wel vertrokken. Resultaat: weinig volk tegen gekomen!
Ik doe geen toertochten om een rijkelijk buffet tegen te komen en heb steeds zelf wat krachtvoer bij. Of er nu een uitgebreide of povere bevoorrading is, het kan me niet schelen. Als ik voor mijn 3-4 euro een mooie tocht in de plaats krijg ben ik al zeer tevreden.
En inderdaad: de koerskonijnen zijn weeral losgelaten #-o #-o #-o
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

Wij zijn gisteren ook geweest. We moesten vroeg vertrekken vanwege verplichtingen vroeg in de middag. Maar daar hadden we spijt van. Het parcours zelf was goed. Eerste 10-15 km waren wat minder/saai maar daarna vond ik het de moeite met als hoogtepunt de berg na de snelweg. Op de stijle klimmetjes kwam ik deze keer wel fietsend boven(muv de laatste maar dat kwam door het verkeer). De pijlen waren goed, oversteekhulpen perfect maar er was teveel en te aso volk en daar was niet op voorzien met maar 2 inschrijfpunten.
Normaliter vertrekken we pas rond 10 uur en dan hebben we bijna nergens last maar nu..... We zaten rond 9 uur op het parcour eerst een tijdje achter de groep van de Westelse 24 uur aangereden en dat was niet verkeerd. Daarna iets meer door gaan rijden en toen kwam de eerste:
op een punt waar je wel nog in kon halen komt ons een groepje voorbij haalt me in en rijdt me tegen mijn voorwiel aan. Verwacht nog een sorry maar niks (hij had "toevallig" geen helm op rode ridley ignite) Riep hem nog wat na maar voor hem was het heel normaal schijnbaar. Ik denk dat een beginnend rijder tegen de grond was gegaan. Daarna aan de rustpost kwam me zelfs iemand met een triatlon stuur op zijn mtb voorbijgevlogen. Aan de rust ook erg druk heb een plakje cake gepakt. verder lag er ook niet veel meer maar meer had ik ook niet nodig.
Hoorde vertellen dat er op dat moment (+/- 10uur) er al 1600 man hadden ingeschreven).
Toen we weg reden door het steegje richting de brug kwamen ze er aan met 3-4 naast elkaar. Het uitgaande verkeer moest aan de kant omdat de minder socialen voor geen meter aan de kant gingen.
Maar verder op naar de beruchte berg. Daar viel het me allemaal nogwel mee. Ik kon goed omhoog omdat de meeste netjes aan de kant gingen zonder daar op te hoeven roepen. Wel wat mensen die aan het afsnijden waren maar ze lieten me netjes voor. Had zoiets van het kan toch maar dat sloeg snel over. Terug de brug over nog maar 5 km te gaan terwijl ik er 33 op mijn garmin had. Maar ok de benen waren toch niet super en bij mijn maat was zijn laatste adem boven op de berg achtergebleven. Was rustig op parcours mijn maat had ik "gelost" rijd iemand voor me roep normaal van ik kom links voorbij met nog iemand achter mij. Steek hem voorbij wat qua plaats goed ging komt die achterligger me nog voorbij schouder aan schouder en dat gaat me toch te ver. Ik roep netjes, geef het duidelijk aan en dan heb je weer zo een aso. na een partijtje bekvechten zij hij sorry en we zijn weer verder gegaan. "Toevallig" had hij geen helm op.
Ik had het helemaal gehad. Stukje verder "bergop" wil ik een mevrouw inhalen roep normaal ik kom rechts voorbij rijd ze tegen een tak aan en valt. voelde me echt slecht hierover zij nog sorry maar ze waren haar al aan het helpen. Heb ik dat ook nog. Wil daar absoluut niet mee geasocieerd worden.
Maar dat was nog niet alles. Laatste paar km komt me weer op een punt ene met een gebogen stuur voorbij zo ontzettend aso. Hij snee me volledig af. Roep hem een paar verwenselingen na krijg ik een middelvinger. Dus ik erachteraan. Was ook niet zo heel moeilijk want het was stukje verderop toch file. Dat had ik mischien niet moeten doen maar ik was zo geladen.
Drie keer op een kleine 2 uur bijna van mijn fiets gereden. Als het zo moet dan hoeft het voormij niet meer. Er zullen ook vast heel veel sociale wielrenners zijn die swinters het bos ingaan maar ik kom er toch zeer weinig tegen.
Ik vraag me dan ook af hoe reageren die aso's tegen wandelaars als ze tegen medefietsers al zo zijn. Dan mag je over een paar jaar helemaal nergens meer in de bossen een beetje rondfietsen.
Hopelijk heb ik in het winterseizoen geen zondagmiddagverplichtingen meer zodat ik lekker laat kan starten. Dan maar geen eten bij de rustpost.
dat moest ik even kwijt
Rec
Mountainbiker

Post by Rec »

Bruce Wayne wrote:Drie keer op een kleine 2 uur bijna van mijn fiets gereden. Als het zo moet dan hoeft het voormij niet meer. Er zullen ook vast heel veel sociale wielrenners zijn die swinters het bos ingaan maar ik kom er toch zeer weinig tegen.
Ik vraag me dan ook af hoe reageren die aso's tegen wandelaars als ze tegen medefietsers al zo zijn. Dan mag je over een paar jaar helemaal nergens meer in de bossen een beetje rondfietsen.
Hopelijk heb ik in het winterseizoen geen zondagmiddagverplichtingen meer zodat ik lekker laat kan starten. Dan maar geen eten bij de rustpost.
dat moest ik even kwijt
Ga maar eens naar de eerste de beste cyclocross kijken. Dan weet je waarom die mensen zo doen #-o
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Wij, mtbwestel, 24uur ploeg, heeft altijd de afspraak bij elkaar te blijven tot het eten. Niet altijd even makkelijk, want verschillende niveaus, maar da's wel plezant. Na de pause mag iedereen zijn tempo rijden.
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Biestie1 wrote:Mooie tocht =D> maar veel volk en vooral veel "ambetant" volk, zo van die manne die voor een bergske nog rap voor u inschieten om dan af te springen #-o
Kan men geen nieuwe regel invoeren : die met hun kromme sturen moeten voor 8u weg zijn ? :roll:
Ik ben dan toch nie alleen met da gedacht.
Mooie tocht met een paar "aandachtspunten" maar voor mij over het algemeen een tegenvaller door die "technisch-klungelende-wannabe-koerskonijnen".
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

Het was inderdaad heel erg druk. Wij van de Dabbers proberen zo respectvol mogelijk om te gaan met de tragere bikers. Daardoor stonden er op de filmbeelden van de helcamera dit weekend uitsluitend billen. :-)
Een selectie uit 8 Gb filmmateriaal staat op het Dabberkanaal.
Post Reply