Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Vandaag ook mijn bijdrage geleverd voor het inrijden van de nieuwe stukken: Na verslagske in MountainbikePlus toch eens naar Lille afgezakt, vandaag. Gestart met blauw waar ik bijna halfweg werd ingehaald door een lokale biker (ik heb z'n naam/nick niet #-o ) & samen verder blauw afgehaspeld. Daarna rood & toch nog een keertje opnieuw blauw (jumpen op de bergskes :lol: ).

Vooral op de rode lus was vandaag blijkbaar een loop/zoektocht aan de gang, maar eigenlijk zo goed als geen 'hinder' gehad van de lopers.

Greetz, Rolla.
remco1985
Mountainbiker

Post by remco1985 »

vorige woensdag nog wa testritjes gedaan op deze tocht
die nieuwe stukken hebben toch nog wat tijd nodig maar da komt wel goed...
doe meestal de rode..

grtzz
D_Jakke
Mountainbiker

Post by D_Jakke »

Vandaag nog eens groen,rood en een deel van de blauwe route gereden.
Ik moet zeggen het lag er lekker vettig bij zeker aan het heuveltje in de rode route.
De nieuwe STs beginnen beter te worden maar blijven toch nog steeds vreed hobbelig.
Voor een beginner zoals ik was het vandaag dus redelijk zwaar fietsen maar wel plezant:-)
Mierox
Mountainbiker

Post by Mierox »

Op maandag 25 oktober de 40 km's van Lille afgelegd. Gestart met de rode aan de Campinacamping. Het lag er vettig bij dus bleek het uiteindelijk nog een zware dobber te zijn. Niet kwestie van hoogteverschillen maar van ondergrond. De nieuwe stukken singletrack maken van deze route een leuk uitstapje.
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Recente verandering is dat de heel korte singletrack parallel met het fietspad op rood is afgegraven. Alle techniciteit en uitdaging is er uit weggegraven en dat vind ik zéér jammer... #-o

Voor de rest blijft 'ie leuker dan vroeger, met al die nieuwe singletracks die toch stilletjesaan berijdbaar worden.
delta68
Mountainbiker

Post by delta68 »

vandaag nog eens rood en blauw gedaan
lag er nog redelijk goed bij, enkel aan de "berg" die je vroeger overreed en waar je nu rechtsaf moet : pure drek
ze hebben daar precies een tt overgejaagd...
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

De laatste maand een stuk of 4 denk ik :-)

Maar daar ligt het inderdaad slecht.
Den jjag
Mountainbiker

Haarlebeekroute

Post by Den jjag »

Hallo, eventjes wat uitleg geven over enkele probleempjes.

@ delta 68: Het probleempje met het natte stuk voor het bergje op de blauwe lus word zo snel mogelijk opgelost. De boswachter heeft (schraal) zand beloofd om dit op te hogen (bol leggen) zodat het water naar de zijkanten loopt.

@ TNTrek: De afgegraven singel-track op de rode lus is een misverstandje tussen de sportdienst en de gemeente arbeiders. Ook zij lezen de commentaren op deze site en zijn na enkele negatieve commentaren over te hobbelige paadjes met de graafmachine begonnen.
Ik vond dit er ook een beetje over, het mag (moet) toch een beetje mountainbike blijven vind ik. Wat word het volgende? Een laagje asfalt er over?

@ jupke: Het 1.8 km. lange fietspad op de blauwe lus is inderdaad een doorn in het oog. We zijn hier een halve winter mee bezig geweest om dit te omzeilen, helaas moeten we dan via privé stukken en dan word het moeilijk in verband met aanvragen, goedkeuringen en dergelijke.
Waarschijnlijk gaat het ingekort worden, en rijden we naast de Haarlebeek (aan het bushokje rechtsaf). Dit paadje moet nog aangelegd worden. Spijtig genoeg betekend dit ook weer een inkorting van de route.
Waarschijnlijk gaan we dan ook nog een stuk van de Schrieken moeten afgeven.

@ Gilbo: In verband met het afsnijden van enkele technische stukjes gaan we bordjes maken: pussys links, bikers rechts.
Na het herhaaldelijk leggen van takken en zelfs stukken boom blijven ze deze terug wegdoen om de technische stukken te omzeilen.

Het is heel moeilijk om voor iedereen goed te doen: te hobbelig, te veel asfalt, te technisch, een wortel die te moeilijk ligt, stronken in de weg...

Volgens mij gaat deze route eens de nieuwe stukken goed zijn ingereden goed meevallen voor de gemiddelde mountainbiker.
Een makkelijke groene lus, een gemiddelde blauwe lus, en een ietsje moeilijkere rode lus.

Als ik de route ga nazien kom ik veel meer bikers tegen dan vroeger, das dus al een goed sein denk ik.

Grtz. Guido, Bloso peter
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Merci voor de feedback.

'k weet niet of dit hier al staat maar in elk geval mooi dat er blijvend aan gewerkt wordt, ik heb het de laatste tijd zien evolueren en wordt zeker van onze kant geapprecieerd. =D> =D>

Dat dat fietspad kwam door prive had ik wel gedacht, tis een ietwat minder stukje maar anderzijds kan je er ook bekomen of juist je gemiddelde wat omhoog halen he. :-D
delta68
Mountainbiker

Post by delta68 »

je kan natuurlijk ook beginnen vanaf het fietspad en zo blauw volgen tot begin rood, rood volgen tot je weer bij blauw komt... en via 't fietspad terug naar huis ! 8)

in elk geval is hier prachtig werk geleverd om van de toer te maken wat er van te maken valt ! Ik denk hier dan vooral aan het onbaatzuchtige werk van den jjag ! dat mag hier ook wel eens vermeld worden =D>

doe zo verder jjagske [-o<
Post Reply