Zo 07/11/2010 Kampenhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

weet er iemand waar je de foto's kan vinden?

Thomas
Reaper
Mountainbiker

Post by Reaper »

Vandaag de 60 gedaan + op en af, kwam op 88.75km en avg 19.78.
Het was zwaar genoeg voor mij. Dju toch :lol: Top organisatie ! =D> =D> =D>
copperhead
Mountainbiker
Location: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon

Post by copperhead »

eerst en vooral : =D> voor organisatie en parcours. heb nog niet veel tt gedaan maar deze steekt er toch al bovenuit

verloop tt:
ondanks griepvaccin gisteren en problemen met ademhaling ( allergie)
toch goed kunnen starten. met een groepje van 4 vertrokken aan de sporthal voor de route van 60 km. het tempo lag van in het begin hoog en doordat ik het inhalen van andere mensen nog niet volledig onder de knie heb ik regelmatig een gat moeten dichten.

na de 3 dubbele klim ergens in het begin brak iemand van ons groepje zijn ketting. met dank aan enkele medebikers de ketting terug aan elkaar kunnen zetten

=D> voor de hulp :-D

enkele km voor de eerste bevoorrading, op een stuk met veel spoorvorming na een leuk stukje in een bos, was ik de aansluiting verloren met de eerste 2 van ons groepje, een beetje sneller dan maar... echter na het inhalen van een collega biker in een slecht spoor terecht gekomen... resultaat: even superman, nadien onzachte landing op mijn heup => rechts been volledig verkrampt van de schok #-o
krampen gingen niet meer weg, tegenslag op meer dan 30 km van het einde...

aan de bevoorrading waren we terug compleet, voor even :wink:
door de krampen moest ik me beperken tot aanklampen en wanneer er andere mensen moesten ingehaald worden steeds opnieuw een gat... #-o

deze inspanningen begonnen na een tijdje door te wegen, de man met de hamer stond op helling 10 #-o

op het einde nog een pijltje gemist ( auto in de weg) => +- 5 km dubbel gedaan :oops:

Niet meer volledig tot aan de sporthal gereden maar gekozen om warm te blijven. bij thuiskomst 75 km, moe maar voldaan

conclusie:
vorm was redelijk,
oefenen op inhalen :oops:
nog bij trainen om dit groepje iets makkelijker te kunnen volgen

hopelijk tot volgend jaar =D> =D>
Bolleke
Mountainbiker

Foto's

Post by Bolleke »

Thomas96 wrote:weet er iemand waar je de foto's kan vinden?

Thomas
Misschien hier http://picasaweb.google.com/igo4444it/M ... directlink#
Heb onderweg de fotograaf even te pakken en dacht deze avond misschien op het net de foto's te krijgen???

Of op deze link http://www.wtc-relst.be/aktiviteiten.htm#MTB
Last edited by Bolleke on Sun 07 Nov 2010 20:44, edited 1 time in total.
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

@reaper,
wij hebben door omstandigheden "maar" de 30 kilometer gereden en we kwamen toch ook uit op 36.2 kilometer. Blijkbaar toch een beetje verkeerde aanduiding van de afstand dus.
Verder een perfecte afpijling, perfecte bevoorraading.
Dus organisatie was dik in orde hoor. =D>
fugitif
Mountainbiker

Post by fugitif »

Leuke tocht, vooral de doortocht in het bos met de hellingen =P~ =P~ .
wel spijtig dat de laatste km'ers bijna volledig via de afsvalt liepen :( . Het parcours lag er zogoed als perfect bij =D> , overal door geraakt ondanks de regen van gisteren,afspuitstand met veel druk =D> .
Hopelijk volgend weekend het zelfde weer [-o< [-o<

14 nov www.wcupclassic.be
Reaper
Mountainbiker

Post by Reaper »

schuppe wrote:@reaper,
wij hebben door omstandigheden "maar" de 30 kilometer gereden en we kwamen toch ook uit op 36.2 kilometer. >
"maar"? ik ben trots op u!

Grtz

Reaper
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

Vermits het, gezien omstandigheden :( , moeilijk was om mij zelf ter plaatste te begeven met de auto, genoot ik deze keer van de uitnodiging en de stuurmanskunsten van onze voorzitter, met zijne luxueuzen Duitser.

Stipt zoals altijd :drunk: , kwam hij me ten huize Goldy oppikken.
We snelden snel langs de snelweg..., ok, naar Kampenhout.
Ik had de nodige tijd om links en rechts alles te bewonderen, en op gegeven moment zag ik "The Proud of the Belgian Army" staan.
Drie C130-vliegmonsters stonden zo goed als langs de weg "te show".
Als deze monsters overvliegen, zie je een luchtverontreiniging :evil: , gelijk aan een ganse dag file-leed op de Brusselse ring #-o ...maar ok...we gingen biken!

In Kampenhout aangekomen, ingeschreven, en al vlug samen met Prince Albert, Fieldbiker, Anita Canon + nog enkele gekenden van Field het veld ingedoken. Even verwarring zorgde er voor dat Prince Albert en Field in de achtergrond verzeild raakten :-? . Anita, Patrick en ik stampten dapper verder richting 50km.
De eerste 15 km waren aangenaam biken, redelijk vlak, geen bosje te zien, maar wel steeds mooie veldwegen. Daarna echter doken we Kortenberg bos in! In een woord gezegd: prachtig!
Kilmmetjes, single tracks, noem maar op...het bleef maar duren.
Van Kortenberg trokken we naar Bertem, waar we nogmaals hetzelfde voorgeschoteld kregen =D> , richting Herent, idem dito. Anita had ik al een tijdje achter gelaten en Patrick had ik met zijn forse "Jerommekeskuiten" laten rijden! Op de klimmetjes ging hij op de kracht door, terwijl ik het eerder van souplesse moet hebben. Ik kwam enkele keren terug op het wiel, maar besefte dat dit onhoudbaar was en liet onze vriend uit Vlaams-Brabant rijden. De eerste RV lag rijkelijk ver (enig negatief punt!) na 33km [-X !?!?. Patrick was al aan het smikkelen en Anita volgde een 5-tal minuten later. We wachtten nog even, maar vertrokken dan gezien de frisse temperatuur en gezien de schoonbroers nog niet in het zicht waren.
Field en Prince Albert lagen een goeie 15 min. achter. We wuifden hen nog uit en doken één van de zeldzame betonbaantjes naar beneden! ......brrrrrrrrrr koud, héél koud! :-?
Maar het volgende bosje met beklimming lag al achter de hoek te wachten! Dus redelijk vlug terug opgewarmd. Anita reed fantastisch, ongelooflijk goed, maar ze begon foutjes te maken! Bleef even steken in de modder, of verkeerd spoor....maar dikke chapeau om haar overal en door alles door te sleuren. Patrick, een biker uit Hekelgem en ik ontbonden de duivels. Eerlijk gezegd, bij mij was het een "duiveltje" :oops: . Ik was al blij dat ik bij onze Hekelgemse biker in het wiel kon blijven. Na iedere bocht trok ik een spurtje om in zijn wiel te blijven, en achter zijn rug bescherming zoekende, voelde ik de batterij leeglopen.
Ik hield het echter mooi uit tot aan de sporthal, en was blij met de prestatie.
De verplaatsing naar Kampenhout, waar ik een beetje tegen opzag, was de verplaatsing méér dan waard! Prachtige TT, hoog gehalte offroad, goede bepijling enz.
Minpuntje was het uitblijven van de eerste RV. Maar "nobody's perfect"

Leuke tocht =D> , tof gezelschap 8) ...vree vuile uitrusting en bike #-o .
Maar tegen donderdag zal hij wel weer blinken! :-D

www.DZM.be

Post by Hoeri »

Dikke proficiat aan de organisatie,parcours waren dik in orde.

tot volgend jaar
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

wij zijn van de kempen naar hier gekomen en uiteindelijk geen moment spijt van gehad. prachtige tocht, heb de 60 gedaan. vele mensen zien vallen en ik heb ook één keer een schuiver gemaakt. het was een technische aangelegenheid, met het vele slijk. maar het was zéér leuk. organisatie was volledig in orde, behalve de late bevoorrading ( een klein klein minpuntje ).
ik ga proberen volgend jaar terug te komen.
Post Reply