400m, 800m, en 400m horden zijn de zwaarste atletieknummers. Te lang om sprint te noemen, te kort om uithouding te benutten. Die nummers zijn zuivere weerstands-koersen, waar je vaak al tegen de helft van de wedstrijd tegen een hele hoop melkzuur zit te kijken... Vond ik in m'n jeugd de zaligste wedstrijden om te lopen (behalve de horden dan, dat vereist ook veel techniek)W. Anker wrote:elke sport op topniveau die langer dan 25 seconden duurt lijkt mij tot het uiterste gaan. onder de 25 sec minder...
ik haal dit vooral uit atletiek ervaring, 100 en 200 m sprint geeft ge alles ma kunt gewoon nie heel diep gaan (vermmoeidheid komt pas na de aankomst). 400m is al direct een ander verhaal, daar kunt ge al sterven na de eerste 25 sec.
welke sport vergt de beste atleet
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Als je jezelf in de eerste bergop kapot trapt dan ga je hard vloeken op de volgende 50 hellingen!!!
Mtb is geen uitgerokken sprint !!!
Doseren
Doseren
Toch nog een beetje een halve fondloper :D . Ik verkies de trage dood en kom van het afstandslopen, ietwat verwant met het biken.geronimo wrote:Wat ik daarmee bedoel is: als je niet kan afzien, zal je ook nergens komen... Ik zie niet in hoe dit een verkeerde aanpak zou kunnen zijn in een sport als MTB?viper wrote:Met een no pain, no gain aanpak ga je niet ver geraken in het biken
Waarom? Je hoeft me niet te geloven maar als je me een kans geeft, neus dan eens rond op mijn site, waar je een mix vind van theorie over training, eiger ervaring en vertaling van de theorie naar het veld, daar waar het moet gebeuren.
Ik weet niet hoor, maar ik vind dat ik als halve fondloper ook wel wat gemeen heb met een biker... Is zo'n wedstrijd ook niet 2 uur "in het rood gaan"?viper wrote:Toch nog een beetje een halve fondloper :D . Ik verkies de trage dood en kom van het afstandslopen, ietwat verwant met het biken.geronimo wrote:Wat ik daarmee bedoel is: als je niet kan afzien, zal je ook nergens komen... Ik zie niet in hoe dit een verkeerde aanpak zou kunnen zijn in een sport als MTB?viper wrote:Met een no pain, no gain aanpak ga je niet ver geraken in het biken
Waarom? Je hoeft me niet te geloven maar als je me een kans geeft, neus dan eens rond op mijn site, waar je een mix vind van theorie over training, eiger ervaring en vertaling van de theorie naar het veld, daar waar het moet gebeuren.
't is niet omdat ik zeer goed tegen het melkzuur kan dat ik niet doseer hé... zo slim ben ik nu ook wel hoor... ik ga heus geen helling opsprinten om daarna stil te moeten staan omdat ik te diep gegaan ben... ik heb echter wel de gave om heel lang diep in het rood te kunnen gaan. ik ben daarentegen uiteraard lang niet snel genoeg om met de besten mee te kunnennothing 's impossible wrote:Als je jezelf in de eerste bergop kapot trapt dan ga je hard vloeken op de volgende 50 hellingen!!!
Doseren
In geen honderduizend jaar!!!!! Je zou beter moeten weten als je echt die atletiekervaring hebt.geronimo wrote:Ik weet niet hoor, maar ik vind dat ik als halve fondloper ook wel wat gemeen heb met een biker... Is zo'n wedstrijd ook niet 2 uur "in het rood gaan"?viper wrote:Toch nog een beetje een halve fondloper :D . Ik verkies de trage dood en kom van het afstandslopen, ietwat verwant met het biken.geronimo wrote: Wat ik daarmee bedoel is: als je niet kan afzien, zal je ook nergens komen... Ik zie niet in hoe dit een verkeerde aanpak zou kunnen zijn in een sport als MTB?