Nu we het toch over die naven hebben. De lagerdiscussie op het forum indachtig ikke dus tegen die mekanicien van Mavic. Wat lagers gaat ge daar insteken, 'Made in Japan' (die staken er dus in). Goeie SKF lagers enz....
Volgens die mekanicien (voor zijn rekening) is daar tegenwoordig geen verschil meer in. De (Mavic)wiellagers van alle merken, SKF incluis worden tegenwoordig in één en dezelfde fabriek in Polen gemaakt (dixit Mavic).
Marathon Fully
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Absoluut the way to go als je een eigen fietsje samenstelt. Lekker op de loer liggen en achteraf als hij af is, centjes tellen.Terre wrote:Anyway veel mogelijkheden staan nog open. Remmen zijn niet dringend. Kan goed zijn dat ik nog een paar maanden wacht tot ik er koop. Ik ga elke maand een paar onderdelen aanschaffen en met wielen & remmen wacht ik tot het laatste. Of als er plots ergens een mooie set in promotie staat, hap ik toe.
Over dat op de loer liggen (en remmen gesproken): in het te koop onderdeel staan XTR-remmen met hendels aan 180 euro's. Als de staat is zoals beloofd (zo goed als nieuw), dan is dat een zeer goeie prijs als je voor XTR's wil gaan.
Bedankt voor de tip, maar ik vind het toch iets te duur.Dzjowie wrote:[Over dat op de loer liggen (en remmen gesproken): in het te koop onderdeel staan XTR-remmen met hendels aan 180 euro's. Als de staat is zoals beloofd (zo goed als nieuw), dan is dat een zeer goeie prijs als je voor XTR's wil gaan.
180 euro + 30 euro voor de kabelset = 210 euro.
De hendels staan bij B2B aan 104 euro, de remmen aan 107 euro bij H&S.
Da's 211 incl. alle kabels. Zonder verzendkosten, ok, maar dan ben je ook zeker dat alles 100% nieuw is. En als je toch andere onderdelen nodig hebt, vallen die verzendkosten weg...
-
Gomez
- Mountainbiker
Ik zou schijfremmen nemen op een marathon fully. De magura Louise 2004 zijn erg goed en overal te gebruiken. Daarnaast zijn de Magura martha's en Shimano XT(R) schijfremmen ook prima.
Als wielset zou ik de XM819 UST velgen nemen van mavic met XT of DT swiss 240S (als je het budget hebt) met Dt comp spaken en DT prolock spaaknippels. Ik heb gehoord dat XT naven makkelijk te services zijn en elke fietsenmaker onderdelen heeft. Het voordeel van een UST velg is dat je zowel met binnenband als tubeless kunt rijden. Het is weliswaar iets zwaarder, maar wel lekker robuust.
Als wielset zou ik de XM819 UST velgen nemen van mavic met XT of DT swiss 240S (als je het budget hebt) met Dt comp spaken en DT prolock spaaknippels. Ik heb gehoord dat XT naven makkelijk te services zijn en elke fietsenmaker onderdelen heeft. Het voordeel van een UST velg is dat je zowel met binnenband als tubeless kunt rijden. Het is weliswaar iets zwaarder, maar wel lekker robuust.