@Viper: als het de beruchte DT240s zijn in die setup dan ben je toch ook heel wat EUR-kes kwijt.
En inderdaad de UST heeft de doorslag gegeven bij mij.
Zijn het ander DT's dan kom je toch niet aan hetzelfde gewicht vrees ik.
Eric B
Marathon Fully
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik vind die zelfs even mooi als Xmax. Met die rode stickers van DT Swiss zou het overigens nog beter passen bij mijn rode kaderviper wrote:Dit zijn de gekende DT's met 32 spaken en doodgewone DT Comp spaken en DT XR4.1 velgen. Ook in ceramische versie verkrijgbaar.
Maar ze zijn spijtig genoeg niet UST
Er zou wel een UST set verkrijgbaar zijn, heb ik gelezen, maar dan komen ze weer zwaarder uit dan Xmax
Die meot je toch kunnen vinden onder de 400€. Bij H&S heb je ze voor 350 met een 717 velg. Het prijsverschil tussen die velg en de XR4.1 is een paar €.Eric B wrote:@Viper: als het de beruchte DT240s zijn in die setup dan ben je toch ook heel wat EUR-kes kwijt.
En inderdaad de UST heeft de doorslag gegeven bij mij.
Zijn het ander DT's dan kom je toch niet aan hetzelfde gewicht vrees ik.
Eric B
Zelf heb ik de "oude" DT240 met XR4.1 non ceramic gekocht voor 300€. Een koopje dus. De S vande 240 slaat enkel op een verbeterde afdichting en niet op het gewicht.
-
Guest
Post by Guest »
Ja, ik weet het dat zou een goede optie zijn maar spijtig genoeg kan ik daar niet van genieten.Eric B wrote:Wat die kabels betreft, experimenteer ik op dit moment met Goretex kabels op de mudbike.
Ze zijn st**nt duur, maar op het eerste zicht zouden ze wel eens goed kunnen zijn...
Hopelijk kan ik nu eens een winter baaiken zonder dat ik wekelijks de boel moet opendoen om te smeren en kuisen...
Ik ben benieuwd.
Eric B
-
Guest
Post by Guest »
DT's 13 in een dozijn? Kom nou. Wielen zijn er toch om mee te rijden en niet om er een modedefilé mee te lopen?viper wrote:Om het over die wielen te hebben :D Ik heb er zo'n paar die licht, stevig, stijf en betaalbaar zijn. Stukken goedkoper dan Crossmaxen. Ze zien er wel niet uit (13 in een dozijn).
Dit zijn de gekende DT's met 32 spaken en doodgewone DT Comp spaken en DT XR4.1 velgen. Ook in ceramische versie verkrijgbaar.
Als je deze goed gespaakt hebt, zie ik echt niet in wat Crossmaxen, behalve hun look en het USTprogramma te bieden hebben, integendeel.
Ik rij zowel met DT240 als Xmax. En die looks van die Xmaxen? Dat is toch maar een groot uitgevallen sticker.
Het enige voordeel dat ik tot nu toe ondervonden heb van die Xmaxen is dat op zowat elke marathon er een stand van Mavic staat om de stukken te vervangen. :) . Op de Cristalp had ik het weer zitten. Pas mijn achterwiel na de LCMT 'gereviseerd'. Na de bike check op de GRC naar de chalet. Pieep, piep ipewiepeiwiep vanvoor
En dan dat UST programma. Iedere keer die stress om toch maar niet lek te rijden (in mijn regionen kan ust lekrijden betekenen de poort halen of niet
Real life omstandigheden, zijn blijkbaar toch nog iets anders dan een rustig tuintje met uw kommeke Dreft, voetpomp of compressor bij de hand.
Last edited by Guest on Mon 30 Aug 2004 11:53, edited 1 time in total.
Geen DT stand? Niet nodig misschien
Ik heb gelukkig nog niet de minste problemen met de lagers van de Hügi's. Dat was er nog te kort aan
Heb me wel laten wijsmaken dat die zogenaamde industrielagers enkel met speciaal gereedschap, dat niet te koop is, kunnen worden vervangen. In voorkomend geval wordt dat efkes Begië rondhossen op zoek naar een onderhoudscentrum?
Eigenlijk is gans de fietstechniek en totaal gebrek aan standaarden een nodeloos dure kl..ebedoening.
Ik heb gelukkig nog niet de minste problemen met de lagers van de Hügi's. Dat was er nog te kort aan
Eigenlijk is gans de fietstechniek en totaal gebrek aan standaarden een nodeloos dure kl..ebedoening.
Last edited by viper on Mon 30 Aug 2004 11:45, edited 1 time in total.
Het prijsverschil tss 717's en XR4.1 bedraagt bij Barracuda 15 euro per velg.viper wrote:Die meot je toch kunnen vinden onder de 400€. Bij H&S heb je ze voor 350 met een 717 velg. Het prijsverschil tussen die velg en de XR4.1 is een paar €.Eric B wrote:@Viper: als het de beruchte DT240s zijn in die setup dan ben je toch ook heel wat EUR-kes kwijt.
Eric B
Dat hebben ze mij toch gezegd toen de onderdelen voor mijn wielsetje niet op stock waren en ik informeerde naar een combo met XR 4.1's.
-
Guest
Post by Guest »
Je hebt indedaad speciaal gereedschap nodig om die te kunnen openen. Maar DTSwiss verkoopt wel van die 'pottekes' met alle benodigde gereedschap daar in.viper wrote:Geen DT stand? Niet nodig misschien![]()
Ik heb gelukkig nog niet de minste problemen met de lagers van de Hügi's. Dat was er nog te kort aanHeb me wel laten wijsmaken dat die zogenaamde industrielagers enkel met speciaal gereedschap, dat niet te koop is, kunnen worden vervangen. In voorkomend geval wordt dat efkes Begië rondhossen op zoek naar een onderhoudscentrum?
Op hun site kan je ook een pdf bestand downloaden met de volledige uitleg hoe je zo'n naaf moet demonteren en monteren en met welk gereedschap.