Magura HS-33 2005

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

nothing 's impossible wrote:Welke banden lagen er op die fiets waar je 6 weken mee rondbolde, en welke op de huidige fiets????
6 weken fiets kwam met Crossmax XL met quasi versleten Skinny Jimmy's erop. Dat samen met HS33 ging inderdaad niet echt goed, die Skinny Jimmy's konden de vertragingskracht van de HS33 niet aan.
Daarna mijn eigen wielen er maar ingestoken, mijn oude Crossrides met Jimmy 2.1 bij nat weer, en mijn nieuwe Mavic XM819/DT240S/DT Supercompetition met Python Light UST erop bij droog weer. Dat ging al heel wat beter, quasi nooit mee geslipt.
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk weinig verschil merkte tussen keramische velg (Crosmax) en mijn eigen wielen (maar daar zullen die versleten Skinny Jimmy's wel iets mee te maken hebben)
nothing 's impossible wrote: En welke vork stond er op die 6 weken fiets en welke vork staat er op je huidige???
6 weken fiets = RS Duke XC
Mijn fiets = RS Pilot SL
Die Duke zal inderdaad waarschijnlijk wel minder "flexen" en dus de remkracht beter overbrengen?
nothing 's impossible wrote: Verder zijn er weinig banden die je remkracht ook nog kunnen omzetten op de weg, en tenzij om die paar keer door te slippen heb je ook niet meer remkracht nodig.
Het dozeren van de remkracht gaat wel iets makkelijker met de magura's.
Mee akkoord, belangrijker dan de brute remkracht (waardoor je idd toch maar slipt) is het comfort en vooral de doseerbaarheid.

Zucht... het is met alles hetzelfde, eens je van luxe geproefd hebt is het moeilijk om weer naar een "gewoner" niveau terug te keren :(
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

tafelpoot,
inderdaad, maar de tolerantie bij schijfremmen ligt heel wat lager, dus veel sneller slepende remmen.

@XVM, de velg speelt maar echt mee als ge ook de blokskes verandert, hebt ge der groene blokskes opgezet toen ge met de keramische rondreed? Dan zout ge toch te één en ander mogen merken.

De duke is denk ik soepeler( gevoeliger) dan de pilot en zal beter contact met de grond verzekeren, een te stijve vork zal denk ik minder goed remmen dan een te slappe, ze zal toch nog stuiteren.(sid is toch geen stijf vorkske hé).

Verder de nieuwe of de oude, ?????
up 2 you, als je ze volgende week wil steken is de keuze rap gemaakt zeker !!!
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

nothing 's impossible wrote:@XVM, de velg speelt maar echt mee als ge ook de blokskes verandert, hebt ge der groene blokskes opgezet toen ge met de keramische rondreed? Dan zout ge toch te één en ander mogen merken.
:oops: oeps... had ik niet aan gedacht, ik rij anders niet met keramische velgen, dus ... :oops:
nothing 's impossible wrote: Verder de nieuwe of de oude, ?????
up 2 you, als je ze volgende week wil steken is de keuze rap gemaakt zeker !!!
Wel, zoals het nu zit ga ik kiezen voor de minder lege portemonnee, de 2004's dus. Ik weet wat ik kan verwachten van de 2004's, en tot nu toe heb ik nog geen voordelen van 2005 gehoord waardoor die voor mij een "must have" zouden worden. Dat ik 2004's dan misschien volgende week al kan laten monteren is dan een leuke bijkomstigheid :wink: :lol: ... Ik zal wel zien, alvast bedankt voor de reacties.
erikstoff
Mountainbiker

Post by erikstoff »

ik ben wrss van plan om hs33 t ekope, nu 't probleem is dak ni kan kieze,ofwel nu die van 2004 (normale booster) of de nieuwe van 2005 (nieuwe booster). Nu voor die van 2005, moetek nog wachte,en da doenek ni graag :D
weet er toevallig al iemand waar de nieuwe te vinde is? heeft er ak iemand ervaring mee? Is het de moejte om op te wachte?

Grtzz
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Erikstof,

Weet nie van welke streek je bent, maar in de laatste nieuwsbrief van mijn lokale fietsboer (BikeSportive in Haacht) staat de 2005 al te krijgen..

Als het u intresseert stuur mij een pm'ke en ik stuur u de nieuwsbrief (in pdf) door.

Greetzz
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Ikzelf zou toch kiezen voor het model 2005 omdat het gewicht toch het grootste nadeel is van die Hs33.
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Al iemand een test gevonden van de nieuwe HS33 2005? Ben ook van plan om er mij aan te schaffen maar twijfel nog tussen 2004 en 2005.
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... highlight=

Voor diegene die de 2004 willen
60€ wel niet nieuw natuurlijk.
Markus
Mountainbiker

Post by Markus »

dat klopt BP. den booster zit ts rem en vork vast. Zoals bij een RATbooster(in mijn geval) kan de rem er niet meer af aan die ene kant. (Ik heb daar in een vroegere post eens een discussie omtrent gehad met ne jonge snaak, die bij hoog en bij laag beweerde dat de rem er wel af kon op die manier.)
Mijns inziens: wiel eruit = band aflaten. ofwel met 1.00 rijden.
Deze rem is duidelijk verkeerd gemonteerd, uiteraard krijg je de rem los met een RAT-booster, net zoals met een standaard Magura booster. De rem hoort niet vast te zitten langs de kant van de quick release. Zelf rij ik met een Manitou black en HS33 Race Line. PS ik ben niet die sympathieke jonge snaak.
Cr@zy Biker
Mountainbiker

Hs33

Post by Cr@zy Biker »

:P Inderdaad de linker zuiger kan los door die hendel waardoor het wiel gemakkelijk kan uitgenomen worden.

En de prijs is 146 euro voor de zwarte en 136voor de zilveren of was het juist andersom :oops:

Alee ik ben er mee weg :P
Post Reply