Dat 'dood gewicht' waarvan je spreekt is zo miniem dat het echt wel verwaarloosbaar is. Dat zijn zo een dunne vellekes dat je, als je ze allemaal van een band zou afschrapen, ze allemaal samen nog niet zou kunnen wegen op een keukenweegschaal. Zeker van, zelf geconstateerd.roveny wrote:Indien echter de band een lange tijd ( ik weet niet precies hoe lang) stil blijft staan dan zal de latex plaatselijk wat uitharden. Je krijgt dus maw een 'dood gewicht' plaatselijk in je band.![]()
Dit zorgt dus voor een onevenwicht; of dit ook jouw probleem kan veroorzaken kan ik niet zeggen.
In ieder geval blijf ik wel van die spullen af.
![]()
P.s.: het is sterk aan te raden om (wegwerp)handschoenen aan te trekken als je de band eraf haalt ...
![]()
r
BTW : als je geen ervaring hebt met een bepaald product ben je beter van daar niks over te schrijven tenzij je goede bronnen zou hebben die er wel wat van weten. No offense.
Ik ben er zeker van dat Notubes niet de oorzaak was - aan de binnenzijde van de band was er niets te zien. Aan de buitenzijde is hij (nu) doorgescheurd, waarschijnlijk omdat het karkas de druk niet meer aankon (doordat één of meer draden in de lengterichting van de band af waren ????).
Ik begin hoe langer hoe meer te denken aan een fabricagefout of gewoon te slappe flanken van die bepaalde serie.
Nog iemand dergelijke ervaring ?