Ma 01/11/2010 Ruiselede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Vanmorgen ook vertrokken voor deze klassieker. Wat al direct opviel was de massale opkomst maar de inschrijving verliep zeer vlot. De tocht zelf was een aaneenschakeling van zeer mooie bospassages, singel tracks, bosdreven en ja ook een zeer mooie technisch passage in een bosje in Maria Aalter =D> . Alles was vlot berijdbaar
De bevoorradingen waren zeer uitgebreid alhoewel de drank in de tweede bevoorrading praktisch op was mede door de zeer hoge opkomst allicht. Ook lagen ze wat ver uit elkaar (de eerste na 14 km en de tweede na zowat 42km).
De laatste off road strook was zoals reed aangehaald "niet te doen" wat mij eigenlijk wel verwonderde omdat we reeds vele jaren deze single track aandoen en in het verleden was dit nooit een probleem maar nu kwamen we terecht in vers zaailand met alle gevolgen vandien. Is er stuk van deze single track "gepikt" #-o ?
Kortom : een hele mooie aangename rit (mede ook door het uitzondelijk mooie zacht weer) waar lekker kon doorgevlamd worden.
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Deze morgen naar Ruiselede afgezakt om er samen met een delegatie Tetters de 50 km af te werken.

Ook op het appèl: Bien, Heisse, Karel van Wijnendale, Le President, Groten Tetter, Tetter, Fabian, en zowaar Bob De Bouwer en Klein Boeleke.

Het werd een gezapige rit onder een aangenaam zonnetje.
Mooie dreven, bospassages, boerenslagen en weidedoorsteken volgden elkaar op.

Een paar stroken waren op het randje van berijdbaar.
Heb veel (onschuldige) valpartijen en de daaropvolgende, door de grote drukte, files gezien.

Zelf paar keer voetje moeten zetten. Wandelen heb ik niet moeten doen,
al was die laatste strook er echt wel over. Die was voor niets meer nodig.
Kleine smet op een prachtig parcours.

De bevoorradingen waren super, de douche heerlijk warm. =D>

Van de après weinig gezien omdat de meesten van de groep blijkbaar andere verplichtingen hadden.... #-o

Heb genoten van een mooie lenterit.

Ruiselede bedankt en tot de volgende.
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Tue 02 Nov 2010 01:09, edited 1 time in total.
sofeurken
Mountainbiker

ruislede

Post by sofeurken »

ook deze klassieker gedaan,fris om te starten maar na een goed half uurtje kwam de zon er al door,prachtig weerken maar net die laaghangende zon maakte het rijden soms gevaarlijk!toch overal berijdbaar,soms lastig maar dat willen we juist toch?verder 2goede bevoorr,hier en daar mensen om veilig over te steken,goede bepeiling,goede douches en veel volk zo da je niet allen moet rijden!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze morgen vroeg ook vertrokken voor deze klassieker samen met Marc. We hebben de 30km gereden en zoals hierboven reeds vele malen vermeldt ook genoten van deze tocht.
In het speelbosje over de kop gegaan doordat m'n voorwiel blokkeerde in een putje. Gelukkig zonder erg. Sorry voor m'n volgers die ik even heb moeten ophouden. Marc had me nochthans verwittigd!!!

Alles was terug dik in orde. =D> =D> =D>
1 november 2011 staat aangetekend op de kalender :-D

Groeten

geertje :wink:
witten2
Mountainbiker

Post by witten2 »

Vanmorgen rond 8 uur gestart voor de 50 km,prachtige tocht niets op aan
te merken.Aangenaam fietsweertje ook,enkel wat koude handen in 't begin (handschoenen nog niet uit kast gehaald)Zeer leuk en tamelijk lang speelbosje ,op het laatste toch nog een lastige singletrack en dan zeer zwaar stukje waar ik toch heb moeten afstappen.Al bij al reuze geamuseerd,merci en bravo aan de organisatoren. =D> =D> =D>
groeten,witten
dempsy
Mountainbiker

Post by dempsy »

idd ik kan hier de mensen maar volgen mooie tt !!! en proficiat aan de organisatie !!
leolens
Mountainbiker

Post by leolens »

Vanmorgen de 50 gedaan, prachtige vtt, niets op aan te merken. Ook zeer genoten van het speelbosje! Op het laatste nog even mijn fiets geparkeerd in die zotte modderweide #-o :-D

Proficiat aan de organisatie =D>
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

Deze morgen onder het stralend zonnetje gestart! Wat een verschil met zaterdagvoormiddag... Heel veel volk maar alles ging vlotjes.
Tof parcours en alles redelijk goed berijdbaar, behalve inderdaad het laatste stukje waar mijn voorwiel voor de helft in de modder wegzakte. :-?

Toen ik aan mijn auto toekwam, gemerkt dat mijn autobatterij 'siekeplat' was...dedzju, mijn lichten vergeten uit te zetten! #-o
Dan maar wat rondvragen wie er startkabels bij had en na een uurke toch nog gedepanneerd geraakt! Bedankt aan de mensen die mij uit de nood hebben geholpen! =D>
ProRidley
Mountainbiker

Post by ProRidley »

Deze morgen samen met leolens de 50gedaan, Speelbosje was gewoon de MAX, ook genoten van de lastige singletracks, Kortom prachtig georganiseerde VTT(pijltjes, eten,...)

Proficiat Organisatie =D>
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen koste wat kost willen starten voor de 50 km, maar door defect aan bike genoodzaakt te moeten rijden op reserve bike met "zomerbandjes" die bijna kaal waren?!! Dus wijselijk besloten om de 30 te rijden en het dient gezegd te worden, het was een heel positieve ervaring =D> =D> =D> =D> =D>
Mooie bospassages, single tracks en wegels en slagen, zelfs 2 bevoorradingen op de 30 =D> =D> =D> =D>
Bij aankomst een uitstekende bike wash, heel goede warme douches.
Kortom dit mag bijna de perfecte organisatie genoemd worden, na Torhout op zaterdag, Pittem op zondag en Ruiselede op Maandag was het een schitterend bike weekend!!!!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Volgend weekend zullen we met minder moeten content zijn zeker????? :( :( :( :( :(
Post Reply